Nieuwe Marantz 2022-2023?

Started by Sjaak_Banaan, September 3, 2022, 00:27:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richard70…

Quote from: fredenivanca on January  8, 2024, 16:07:28klopt helemaal, zelfs voordeliger dan bij de oosterburenbedankt dat gaan we zeker nodig hebben de komende maanden

Ach, op sommige momenten maken die euro's ook niet uit.
Sterkte met de familieomstandigheden
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Mario D

Quote from: ppeter on September 10, 2023, 22:09:44Ondanks de hittegolf, kon ik toch niet wachten om de Cinema 40 uit te pakken, aansluiten en in te stellen. Volledige calibratie gedaan met Audyssey MultEQ XT32 en ik moet zeggen dat ik de surrounds en rear high Atmos nog nooit zo dynamisch en gedetailleerd heb gehoord. De apps van Marantz en HEOS werken ook naar behoren. De sound is toch wat wennen en best wel anders dan de Integra.

Maar wat een prachtige receiver en ook de AB is van een hoge kwaliteit en eindelijk een receiver die netjes de audio weergeeft zonder steeds op de info toets te moeten drukken! Hier kunnen we weer een paar jaar van genieten! 😑👌

IMG_8029.jpeg
IMG_8024.jpeg
IMG_8028.jpeg
IMG_0594.png



Bekend meubel heb net hetzelfde.  :D
Ervaar je ook dat de onderste plank echt niet stevig is, bij mij in ieder geval niet geweldig.
Ik heb de achterkant er wel uitgesloopt ivm warmte en bekabeling.  :)

ppeter

Quote from: Mario D on January 12, 2024, 09:01:24Bekend meubel heb net hetzelfde.  :D
Ervaar je ook dat de onderste plank echt niet stevig is, bij mij in ieder geval niet geweldig.
Ik heb de achterkant er wel uitgesloopt ivm warmte en bekabeling.  :)

Bij ons is de plank stevig en geen probleem. Het is een open kast, dus heb alleen een paar ronde gaten in de achterwand voor de kabels.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Refie

Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

Richi

Quote from: Refie on February  7, 2024, 15:28:07Binnenkort, de Cinema30 https://www.marantz.com/nl-nl/product/av-receivers/cinema30
Iemand is vergeten de tekst op die pagina te vertalen. :hehe: Wel een mooie versterker hoor!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Exxar

Die Cinema 30 lijkt echt wel een interessant toestel tot eigenlijk alles doet wat ik zoek. De Denon A1H doet dat ook, maar die is natuurlijk weer nog een stukje duurder en 15 versterkte kanalen heb ik niet nodig.
En de Marantz komt standaard met 5 jaar garantie!


Ik ben benieuwd wanneer deze effectief leverbaar wordt.

pameijer

#156
Quote from: Exxar on February  9, 2024, 15:37:09Die Cinema 30 lijkt echt wel een interessant toestel tot eigenlijk alles doet wat ik zoek. De Denon A1H doet dat ook, maar die is natuurlijk weer nog een stukje duurder en 15 versterkte kanalen heb ik niet nodig.
En de Marantz komt standaard met 5 jaar garantie!


Ik ben benieuwd wanneer deze effectief leverbaar wordt.
Stassen verwacht 1 maart te kunnen leveren.

De SR8015 gaat nu voor €2000 de deur uit, is toch ook verdomd interessant voor wie in de markt is voor een topreceiver!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Exxar

Quote from: pameijer on February  9, 2024, 15:44:14Stassen verwacht 1 maart te kunnen leveren.

De SR8015 gaat nu voor €2000 de deur uit, is toch ook verdomd interessant voor wie in de markt is voor een topreceiver!

Zeker, en zelfs de Denon A1H kun je nu al vinden voor 5500. Maar bij dit soort gecompliceerde (en dure) toestellen vind ik 2 jaar waarborg gewoon te weinig.

FrankBe

#158
Quote from: Exxar on February  9, 2024, 16:11:13Zeker, en zelfs de Denon A1H kun je nu al vinden voor 5500. Maar bij dit soort gecompliceerde (en dure) toestellen vind ik 2 jaar waarborg gewoon te weinig.

Denon & Marantz zijn tegenwoordig toch vrij betrouwbaar, niet?

Ik ben nog altijd uiterst blij met mijn A1H en wacht nu ongeduldig op Dirac ART. Blijkbaar komt de U33 firmware met ROON binnenkort.

Exxar

Ik denk dat de toestellen uit de D&M groep eigenlijk de beste zijn. Minste ARC/eARC problemen ook.

We verwachten wel heel veel van zo'n toestellen. Zoveel mogelijk versterkerkanalen, zoveel mogelijk HDMI in - en uitgangen, dacs en chips bij de vleet. Die krijgen allemaal precies goed warm, gezien de koelelementen op de HDMI chips tegenwoordig. En eigenlijk weinig koeloppervlakte voor de hoeveelheid eindversterkers dat er ingebouwd zijn.

Ik heb gezien dat NAD op ISE ook een nieuwe receiver geteased heeft. Met 11 versterkte kanalen en waarschijnlijk weer digitale versterkers. Dus zuiniger qua verbruik en veel minder warmte-ontwikkeling. Nadeel is de kwaliteit en stabiliteit van NAD producten tegenwoordig... (T778 bvb).

Ik wil in elk geval een toestel dat de volgende 5 tot 10 jaar doet wat het moet doen, zonder defecten. Dat bepaalde producenten meteen 5 jaar garantie geven, zal wel iets zeggen over de bouwkwaliteit. Denk/hoop ik.

FrankBe

Quote from: Exxar on February 10, 2024, 07:32:56Ik denk dat de toestellen uit de D&M groep eigenlijk de beste zijn. Minste ARC/eARC problemen ook.

We verwachten wel heel veel van zo'n toestellen. Zoveel mogelijk versterkerkanalen, zoveel mogelijk HDMI in - en uitgangen, dacs en chips bij de vleet. Die krijgen allemaal precies goed warm, gezien de koelelementen op de HDMI chips tegenwoordig. En eigenlijk weinig koeloppervlakte voor de hoeveelheid eindversterkers dat er ingebouwd zijn.

Ik heb gezien dat NAD op ISE ook een nieuwe receiver geteased heeft. Met 11 versterkte kanalen en waarschijnlijk weer digitale versterkers. Dus zuiniger qua verbruik en veel minder warmte-ontwikkeling. Nadeel is de kwaliteit en stabiliteit van NAD producten tegenwoordig... (T778 bvb).

Ik wil in elk geval een toestel dat de volgende 5 tot 10 jaar doet wat het moet doen, zonder defecten. Dat bepaalde producenten meteen 5 jaar garantie geven, zal wel iets zeggen over de bouwkwaliteit. Denk/hoop ik.

Ik heb de warmteproductie opgelost door een aparte eindversterker te gebruiken voor de hoofdkanalen. Bovendien gaat onder volume 52 de ECO modus in werking dus op een zaterdagochtend met wat TV kijken op normaal huiskamer niveau wordt de A1H een beetje lauw ter hoogte van het HDMI bord, meer niet. En de volledige bediening en functies werken vlekkeloos. Enkel bij HEOS zie ik soms verschijnen dat het muziekformaat niet wordt ondersteund maar tegelijk wordt het nummer zonder hapering afgespeeld.

Achteraf gezien zou ik waarschijnlijk even tevreden geweest zijn met een Cinema 30 of X6800H voor mijn 7.4.6 systeem maar ik wou niet zo lang wachten ;)

Mario D

Voor de fans van de blauwe Marantz verlichting, achter het frontpaneel Pure-direct en M-DAX tegelijk ingedrukt houden.  :)

Exxar

Quote from: Mario D on February 10, 2024, 16:10:24Voor de fans van de blauwe Marantz verlichting, achter het frontpaneel Pure-direct en M-DAX tegelijk ingedrukt houden.  :)

Hebben die standaard misschien een andere kleur verlichting?

Mario D

Quote from: Exxar on February 11, 2024, 14:18:36Hebben die standaard misschien een andere kleur verlichting?


Ja de nieuwe cinema lijn heeft standaard witte verlichting ingesteld.


williams

Bedankt voor de tip .
Hier op mijn Cinema 40 ook de kleur van wit naar blauw veranderd 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Adrie60

Mooie receiver die Cinema 30, maar heb even de Cinema 40 gehad en die had enorm last van audio dropouts via eArc.
Via tv uitzendingen en alle apps van de tv. Elke minuut wel een keer of drie.
Die heb ik dus teruggestuurd. Online te zien bleek ik niet de enige te zijn.

Ik ben nu dus huiverig om de Cinema 30 te bestellen, want ben er nooit achter gekomen of het een foute combinatie is met mijn Samsung tv.