Upgrade JVC X5900

Started by timster, August 29, 2022, 11:45:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

timster


timster

Ik ben al in afwachting van een JVC N5. Die zou ik 5 weken geleden al op kunnen halen, maar wordt steeds uitgesteld helaas. Er staat nog wel een mooie N7 hier op het forum te koop, maar is mij te gek voor 5k ;-)

denoontje

vandaar dus, investeer in de bios ;-)

denoontje

Quote from: timster on January 11, 2023, 13:20:38
Ik ben al in afwachting van een JVC N5. Die zou ik 5 weken geleden al op kunnen halen, maar wordt steeds uitgesteld helaas. Er staat nog wel een mooie N7 hier op het forum te koop, maar is mij te gek voor 5k ;-)
ah geld is al uitgegeven

timster

En in de zomer kijk ik toch een stuk minder films ;-)

RonG

Quote from: timster on January 11, 2023, 13:25:51
En in de zomer kijk ik toch een stuk minder films ;-)

Dat dacht ik ook altijd, tot dat ik airco in mijn zolder HT had, toch erg veel gebruik van gemaakt omdat het dan kan :)

timster

Misschien voor in de toekomst nog  ;D

J.A.F._Doorhof

Airco was de beste investering
Scheelt ook flink in de stookkosten op dit moment ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hillie

#33
Ik zat wat rond te neuzen op het internet voor een opvolger voor mijn JVC-X5000. Ik heb je JVC-X5000 destijds gekocht omdat ik hem iets beter vond dan Sony, ook de prijs meegenomen. Ik heb net wat reviews gelezen van de NP5 en geeft me te denken. De Sony XW5000ES lijkt meer een upgrade dan de NP5. Ik sta er van te kijken hoe scherp die is en de kleuren zeer natuurlijk. Daar kunnen jullie wellicht meer van zeggen?

Chips: De xw5000es heeft geen 3D :-( Ik kan dus geen Avatar 2 in 3D kijken straks.

timster

Die zit natuurlijk ook in een iets andere prijsklasse ;) ;)

J.A.F._Doorhof

3d word steeds minder ondersteund dus daar moet je goed op letten als dat belangrijk is.

De nieuwe lenzen en de processor zijn debit aan die sprong in scherpte. Elke keer als we er hier een aanzetten valt dat bijna direct op.

De jvc zul je weer iets meer blacklevel krijgen
Qua hdr afhandeling vind ik persoonlijk dat zowel jvc als Sony het op dit moment erg goed doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

timster

Dan zou je dus beter zoals mij op zoek kunnen gaan naar een JVC? Goedkoper en zeker niet slechter.

Zoals ik al eerder aangaf staat hier op het forum een JVC N7 voor minder dan de Sony. En waarschijnlijk is er nog wel iets met de prijs te doen incl. 3d emitter en 3 brillen.

Raymond187

Heb je al een ISF kalibratie laten doen op je PJ?

Voor zowel onze TV als 2 PJs laten doen en is echt zijn geld waard. Diepere en strakkere kleuren. Beeld vond ik ook iets scherper geworden.

Ik heb dit laten doen door Frank, Garmtz en Vik. Heb met alle 3 goede ervaringen  :thumbs-up: