Internet aansluit vraag tbv streaming (modem en glasvezel)

Started by Spijkie, August 28, 2022, 12:56:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wotnix

Quote from: jazzy on May  9, 2023, 16:26:54Niemand zegt dat er nooit iets fout kan gaan met ethernet, maar dat geldt ook voor glas. Denk aan beschadigde kabels door te korte bochten of vervuilde connectors. Punt is alleen dat je dan eerst moet vaststellen dat je een probleem hebt, onderzoek doen om de oorzaak te vinden en dan de juiste oplossing kunt voorstellen.

Ethernet is rock solid en de standaard voor honderden miljoenen verbindingen. Zo maar out of the blue adviseren om dat te vervangen door iets anders slaat nergens op.

Ik adviseer niets hoor. Misschien kwam dat zo over.
De discussie ging over foutcorrecties, verificaties etc in de verschillende protocollen en interferentie en overspraak tussen ethernet patches. Meer niet.


| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Wotnix

Quote from: mmuetst on May  9, 2023, 16:16:21Je kunt dit makkelijk zien in de vorm van port errors. En in de praktijk moet er wel wat gebeuren wil je die errors krijgen. Dus als er geen port errors zijn is er geen verstoring.
Dus je antwoord zet wederom geen zoden aan de dijk.
Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

J.A.F._Doorhof

Glas voor in huis is pure overkill.
Toen we nog netwerken aanlegde voor midden en klein bedrijf konden we eigenlijk alles af met gewone cat kabels.

En dat waren geen kleine netwerken. Zelfs hele gebouwen aan elkaar gekoppeld.

Zolang de foutcorrectie draait komt alles gewoon perfect over. Glas voor netwerk maakt de kabels kwetsbaar en onnodige hoge bedragen voor switches. Als je nu langere kabels gaat gebruiken dan 100 meter dan is glas een absolute optie. Maar daaronder is het helemaal voor huis opstellingen echt onzin.

Als je al problemen hebt met storingen zou ik eerst eens gaan kijken of er niet een defecte switch is of dat je een netwerk loop gemaakt hebt of een dubbel IP adres of 2 HDCP servers. Etc.

De kabels zal het niet aan liggen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mmuetst

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2023, 18:44:26Glas voor in huis is pure overkill.
Toen we nog netwerken aanlegde voor midden en klein bedrijf konden we eigenlijk alles af met gewone cat kabels.

En dat waren geen kleine netwerken. Zelfs hele gebouwen aan elkaar gekoppeld.

Zolang de foutcorrectie draait komt alles gewoon perfect over. Glas voor netwerk maakt de kabels kwetsbaar en onnodige hoge bedragen voor switches. Als je nu langere kabels gaat gebruiken dan 100 meter dan is glas een absolute optie. Maar daaronder is het helemaal voor huis opstellingen echt onzin.

Als je al problemen hebt met storingen zou ik eerst eens gaan kijken of er niet een defecte switch is of dat je een netwerk loop gemaakt hebt of een dubbel IP adres of 2 HDCP servers. Etc.

De kabels zal het niet aan liggen ;)

Je bedoelt DHCP server  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Wotnix

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2023, 18:44:26Glas voor in huis is pure overkill.
Toen we nog netwerken aanlegde voor midden en klein bedrijf konden we eigenlijk alles af met gewone cat kabels.

En dat waren geen kleine netwerken. Zelfs hele gebouwen aan elkaar gekoppeld.

Zolang de foutcorrectie draait komt alles gewoon perfect over. Glas voor netwerk maakt de kabels kwetsbaar en onnodige hoge bedragen voor switches. Als je nu langere kabels gaat gebruiken dan 100 meter dan is glas een absolute optie. Maar daaronder is het helemaal voor huis opstellingen echt onzin.


Als je al problemen hebt met storingen zou ik eerst eens gaan kijken of er niet een defecte switch is of dat je een netwerk loop gemaakt hebt of een dubbel IP adres of 2 HDCP servers. Etc.

De kabels zal het niet aan liggen ;)


Ik denk dan niemand glas gebruikt in zijn woning. De hedendaagse streaming techniek en foutcorrectie is zo goed en snel, dat er veel  protocollen op de TCP layer zitten en dat je er niets van merkt. Dit werd ook terecht opgemerkt. Ik meen dat Netflix MPEX DASH gebuikt en Youtube TCP of UDP. Om UDP betrouwbaarder te maken wordt ook gebruik gemaakt van RTP bovenop UDP. RTP heeft dan weer foutcorrigerende maatregelen en benaderd TCP.







| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

jazzy

Quote from: Wotnix on May  9, 2023, 18:24:39Ik adviseer niets hoor. Misschien kwam dat zo over.
Quote from: Wotnix on May  8, 2023, 21:48:39En als je toch geld uit wilt geven om de rommel storingsvrij te maken, doe dat dan met multimode glas.
Ik las dat als een advies.  ;)
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"