Rose RS150 ervaringen?

Started by fasteddie, August 24, 2022, 21:07:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fasteddie

Beste forumleden,


Nu de Rosé producten al weer een tijdje op de markt zijn, heeft iemand reeds ervaring met de Rose RS 150
Streamer?

Of wellicht kunnen vergelijken tegenover andere streamers?

Hoor graag en dank!

Deleted User

Even naar gekeken, geen idee wat deze beter/slechter doet dan mijn Aurender / Ayre combi.... Aurender heeft jarenlange ervaring en Rose niet? Geen idee. OK Rose incl. DAC, maar ik heb dan de mogelijkheid om te switchen van DAC. Mijn Ayre krijgt een update naar de QB-9 Twenty.

Dat zijn mijn overwegingen gezien de prijs....

Zou hem eerst gaan beluisteren, het is immers jouw oordeel op basis van jouw criteria....

fasteddie

Dank voor je reactie....was met name benieuwd in hoeverre de software stabiel is....reeds in het verleden gehoor en viel zeker niet tegen....

MichielB

Ik heb hem een paar weken "over de vloer" gehad. Een mooi en compleet product om te zien met veel extra functionaliteiten. Als eye catcher en als je video weergave belangrijk vindt een hele mooie speler. Als het puur om high-end audio weergave gaat zijn er betere alternatieven. Heb je al een goede DAC?
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

frank2

Ik heb 'm thuis getest. Software app kan nog stukje beter zeker in vergelijk met auralic app.
Hifi rose geeft een poppy sound, net zoals een anthem doet.
Hij speelt beter mooier dan een altair g1 maar is minder dan  een altair g 2.1
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

fasteddie

Wat bedoel je met poppy sound...een beetje "geboost"?

vergeerr72

#6
Holco heeft hem geprobeerd en toen ook meegenomen om hem in mijn set te horen.  Beiden hadden wij een voorkeur voor mijn Allo Usbridge Signature boven de Rose. De Rose was wat grover(korreliger) dan de Allo. Holco is  uiteindelijk voor een Auralic gegaan.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

Quote from: fasteddie on August 31, 2022, 17:09:21
Wat bedoel je met poppy sound...een beetje "geboost"?
Lekkere sound, iets minder natuurlijk  iets geboost ja  minder accuraat.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

MichielB

Met name de grofheid en onnatuurlijke sound vielen mij op. De weergave vond ik iig wat onnatuurlijk overkomen. Ik heb hem wel naast serieus vergelijkingsmateriaal gehad (x-odos xo|one plus en ook een xo|stream pro via een gemodificeerde MSB Analog DAC).

Heb je al een goede DAC trouwens?
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.