Dutch Audio Event 2022

Started by Oystein, August 24, 2022, 09:49:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oystein

Ik heb op internet niks hierover kunnen vinden maar weet iemand uit ervaring van de vorige events wat de rustigste dag is om te bezoeken ?
Of zijn de zaterdag en zondag beiden ongeveer even druk ?

Ik ga met een vriend die door MS een hele dag lopen niet vol houdt samen komende event bezoeken maar dan kiezen wij liefst de rustigste dag uit om makkelijker vrij te kunnen bewegen en een zitplaats in een luisterruimte en horeca wat makkelijker maakt.

Iemand enige tips ?

Alvast bedankt  ;D
Soundirok iOS app -> BeagleBone Black Linux MPD with SPDIF out -> AudioQuest Cinnamon -> Lyngdorf TDAI-1120 -> (speaker out) DH Labs Q10 -> Boenicke Audio W5 / (Line-out) DH Labs Revelation -> Odyssey Khartago Plus -> 2x 12 inch subwoofers

Deleted User


bmateijsen

Quote from: Jazzman on August 24, 2022, 09:53:23
Welk internet gebruik jij dan  ;D

https://dutchaudioevent.nl/

Hij vraagt eigenlijk welke dag het rustigst is.... en dat vind je niet terug op internet.

Ik denk dat hij het beste zondag in de middag vanaf 13:00 uur kan bezoeken. In mijn ervaring is het vooral na 15:00 uur veel minder druk.

Deleted User

Quote from: bmateijsen on August 24, 2022, 09:59:10
Hij vraagt eigenlijk welke dag het rustigst is.... en dat vind je niet terug op internet.

Ik denk dat hij het beste zondag in de middag vanaf 13:00 uur kan bezoeken. In mijn ervaring is het vooral na 15:00 uur veel minder druk.

Excuus... ik lees het niet goed :-( Nee dit soort dingen vind je nergens terug... maar dat geldt denk ik voor elk evenement.


Oystein

Thanks ... wij gingen de laatste jaren altijd al op zondag wat best te doen was.

Maar mocht nu blijken dat de zaterdag toch rustiger was dan zouden wij voor de zaterdag kiezen.
Maar zo te lezen levert ons dat niks op dus gaan wij wel weer op zondag  ;D
Soundirok iOS app -> BeagleBone Black Linux MPD with SPDIF out -> AudioQuest Cinnamon -> Lyngdorf TDAI-1120 -> (speaker out) DH Labs Q10 -> Boenicke Audio W5 / (Line-out) DH Labs Revelation -> Odyssey Khartago Plus -> 2x 12 inch subwoofers

jahtari

Of ga zaterdag én zondag wat korter.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub


Pathos

De locatie blijft echt helaas een doolhof. Je hebt echt een navigatie nodig om elke kamer eens gehoord te hebben, zonder 26x door dezelfde gang gelopen te zijn...
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

bmateijsen

Quote from: Pathos on August 30, 2022, 23:17:33
De locatie blijft echt helaas een doolhof. Je hebt echt een navigatie nodig om elke kamer eens gehoord te hebben, zonder 26x door dezelfde gang gelopen te zijn...

Eigenlijk valt het wel mee, maar ik snap dat het zo kan lijken. Vorige jaar was de bewegwijzering prima in order op DAE.

Unkhman

Quote from: Pathos on August 30, 2022, 23:17:33
De locatie blijft echt helaas een doolhof. Je hebt echt een navigatie nodig om elke kamer eens gehoord te hebben, zonder 26x door dezelfde gang gelopen te zijn...
Dat vind ik dus juist de charme van deze locatie! Heb me daar de eerste paar jaar ook aan geergerd, maar ga nu gewoon het hele weekend om zo de kans te vergroten om alle hokjes te zien  ;D Gewoon heerlijk ronddolen, zo kom je ook dingen tegen die je wellicht niet op je vooraf uitgezochte programma had staan!
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Sjettepet

Net uit nieuwsgierigheid even de website geopend. De foto op de hoofdpagina, geeft die nog steeds de trieste werkelijkheid weer of is de diversiteit onder onze mede-hobbyisten wél toegenomen?
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

jahtari

Quote from: Sjettepet on August 31, 2022, 12:48:27
Net uit nieuwsgierigheid even de website geopend. De foto op de hoofdpagina, geeft die nog steeds de trieste werkelijkheid weer of is de diversiteit onder onze mede-hobbyisten wél toegenomen?
Nee gelukkig 90% mannen, 40ers, 50ers en 60ers. Lekker eigenwijs, met een magisch gevoel voor het combineren van componenten (1+1=3), goed gevulde portemonnee, gouden oortjes en veel vooroordelen.

  :D

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

B-art

Zojuist ook aangemeld voor zaterdaq 8 oktober. Zin in, leuk net als vorig jaar.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

jahtari

Ik ga beide dagen. Lekker op het gemak.  :coffee:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

B-art

Beurscatalogus ontvangen
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Remco

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Unkhman

NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

WillyP


Richi

Quote from: WillyP on September 30, 2022, 20:19:07
Hoe kom je aan zo'n catalogus?

WillyP
Volgens mij krijg je die automatisch toegestuurd als je kaarten bestelt. Althans, dat hoop ik, want ik heb kaarten besteld.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Deleted User

Ik heb ook kaarten besteld voor de zondag, ik heb nog niets gezien  ;D

Richi

Quote from: Jazzman on October  1, 2022, 07:18:30
Ik heb ook kaarten besteld voor de zondag, ik heb nog niets gezien  ;D
Ik ook nog niet hoor!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a


fasteddie

Quote from: jahtari on August 31, 2022, 14:30:02
Nee gelukkig 90% mannen, 40ers, 50ers en 60ers. Lekker eigenwijs, met een magisch gevoel voor het combineren van componenten (1+1=3), goed gevulde portemonnee, gouden oortjes en veel vooroordelen.

Haha inderdaad gouden oortjes....ik heb een keer naast een kerel gezeten met twee grote gehoorapparaten en ja die kon de verschillen haarfijn duiden....

Xander32

Wat is voor jullie de charme van een event als deze?

Zelf ben ik er een (1) keer geweest, die dag was vermakelijk, maar ik heb vooralsnog geen behoefte aan een herhaling. Ik vond het te druk om me echt te kunnen oriënteren op hetgeen er stond, van rustig luisteren was er sowieso geen sprake. Gezellig was het zeker wel en ik heb hier en daar wat indrukken op kunnen doen, van hoe voor mij onbekende apparatuur in sub-optimale opstellingen presteerde.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Ach op zicht is het wel gezellig als je met gelijkgezinden op zo'n beurs rondloopt. Lekker mopperen op dure spullen en hoe blij je bent met dat je straks weer lekker naar je eigen set mag luisteren. Als je dan thuis bent dan pak je je linnentas vol met folders en ga je deze verlekkerd door zitten kijken. Op naar volgend jaar.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.