Dutch Audio Event 2022

Started by Oystein, August 24, 2022, 09:49:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

#50
Jij vindt een audio beurs hetzelfde als een opleiding, als vervoer naar die opleiding of naar je werk toe?
Die ken jij hetzelfde maatschappelijk belang toe?

Quote from: Tabcam on October  7, 2022, 07:53:38
Je bedoeld net als een school of een trein :devil:!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Contour

Corona gaat nooit meer weg hoor, wil je de rest van je leven thuis blijven, moet je zelf weten. Maar groot deel van de bevolking wil graag het normale leven weer oppakken, daar horen beurzen en voetbalwedstrijden nou eenmaal bij. Voor de griep sluiten we ons ook niet massaal thuis op, beter op die manier mee omgaan misschien...

Xander32

Eens, maar op dit moment is covid helaas nog behoorlijk maatschappij ontwrichtend, in grotere mate dan griep. De verwachting is dat dit met de tijd zal afnemen.

Quote from: Contour on October  7, 2022, 08:16:00
Corona gaat nooit meer weg hoor, wil je de rest van je leven thuis blijven, moet je zelf weten. Maar groot deel van de bevolking wil graag het normale leven weer oppakken, daar horen beurzen en voetbalwedstrijden nou eenmaal bij. Voor de griep sluiten we ons ook niet massaal thuis op, beter op die manier mee omgaan misschien...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Contour

Dat ontwrichtend is in sterke mate afhankelijk welke aandacht er, bijv. in de media, aan besteed wordt. Leven draait wel door hoor, laat je niet gek maken.

Xander32

Gedurende mij dagelijks werk in een UMC krijg ik toch een wat ander beeld.

Quote from: Contour on October  7, 2022, 08:25:09
Dat ontwrichtend is in sterke mate afhankelijk welke aandacht er, bijv. in de media, aan besteed wordt. Leven draait wel door hoor, laat je niet gek maken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Quote from: Xander32 on October  7, 2022, 08:09:55
Jij vindt een audio beurs hetzelfde als een opleiding, als vervoer naar die opleiding of naar je werk toe?
Die ken jij hetzelfde maatschappelijk belang toe?
Jazeker, ik denk dat de Covid19 crisis keurig liet zien dat we ook ontspanning nodig hebben, mensen sociale dieren zijn en dat nu de wachtlijsten voor praktijkondersteuning, fysische en psychologische zorg flink zijn toegenomen. Het effect van griep heeft ons ook nooit tegen doen houden terwijl dat ook 400-9500 doden per jaar zorgt en een duizenden mensen per jaar op verpleegafdelingen van ziekenhuizen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

RZeemering

Quote from: jahtari on October  7, 2022, 06:53:46
Ach ja heb nu een normale verkoudheid, al 1,5 week hoesten en snotterig. Geen corona, daar had ik minder last van.

Na 3 shots en daarna 2x corona neem ik het risico.

Wie weet, misschien leef ik volgend jaar niet meer en ik wil NU leven en dus een leuke hifi beurs bezoeken.

:worship:

Je hebt gelijk! Als ik geen C had gehad, was ik ook zeker gegaan.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

lukas

Grimm doet het toch telkens prachtig op de xfi.  Soort referentie voor de rest vd kamers. Ik mis wel het emotionele sausje van wat audio note laat horen. Maar dat is persoonlijk. Ik ben onder indruk van wat ze maken.
Verder Daudio wel mooi.
En natuurlijk de Klipschhorn die verstopt zat achter een platen zaaltje.
Verder ben ik meer van de Analoge Krefeld beurs, dat vind ik van een andere kwaliteit en sfeer. Leuk om weer even in hifiland rondgelopen te hebben.

Mediator

Ik ben helaas wat beperkt dus ik heb vooraf een keuze gemaakt waar ik langs ga. Helaas bleek dat ook een tikkie teveel dus ik heb onderstaande bezocht

1. Fleetwood Audio
2. Atmasphere
3. Blumenhofer
4. Audionote
5. Audio Research
6. Dynaudio
7. Western Electric
8. Linn
9. Pass Labs
10. Fyne Audio

Fleetwood Audio is onderdeel van Oswalds Mill Audio dat wordt gerund door Jonathan Weiss. Hun filosofie is gebaseerd op 'leren van het verleden' en is wat onconventioneel. De Deville luidspreker wilde ik al lange tijd horen. Ik heb hier dan ook wat langer gezeten. De klank is vriendelijk en de typische kwaliteiten van een hoorn komen wel duidelijk naar voren. Alleen mis ik toch wat. Het klinkt allemaal wat gespannen. Jammer dat dit soort luidsprekers niet worden aangestuurd door volledig buizen. En bij voorkeur had ik dit soort speakers willen horen met een SET versterker en dan ook één die goed matched. Belangrijk vind ik altijd dat een hoorn ook voldoende laid back klinkt en voldoende diepte werking heeft. Toch zit er een bepaald soort 'intimiteit' in deze luidspreker die me aanspreekt. Maar zaken als diepte en podium zijn er
meer door de luidheid dan door de set. Volgens mij kan het beter met andere apparatuur.

Atmasphere maakt OTL/OCL versterkers. Ik heb er heel hoge verwachtingen van. Bij binnenkomst staat er een vintage achtig uitziende open bafle speaker te spelen. Het geluid blijft voor mij een beetje ver weg hangen en het raakt me niet. Na het horen ervan moest ik vooral denken aan het verschil met een hoorn of hoornachtige speaker en wat mijn dochter van 14 onlangs zei toen ik thuis muziek draaide: 'het geluid zit in mijn hoofd'. Voor mij 'spreken' hoorn of hoornachtigen tot je.

3. Blumenhofer
Er speelt een groot hoornsysteem van Blumenhofer. En dit is veel meer mijn geluid. Het klinkt vrij realistisch alleen komt er richting hoog soms net iets teveel energie vrij waardoor dit wat aandacht voor zich opeist en iets teveel 'op mijn oren' komt te staan.

4. Audionote
Bij binnenkomst staan de speaker helemaal in de hoek en heel veel ingedraaid. Het klinkt zeker niet verkeerd en ergens aanstekelijk en levendig maar ook wat minder precies. Op mijn luisterplek vliegt het laag soms uit de bocht maar dit blijkt erg afhankelijk van waar je luistert. Toch is ook dit niet helemaal wat ik ervan verwacht.

5. Audio Research
Hier staat Audio Research te spelen op een paar grote Wilson Audio speakers. Ik heb Wilson tijden terug gehoord en dat imponeerde niet enorm. Nu doet het dat wel. Er klopt gewoon iets aan deze set. Met name
midden en hoog zijn ruimtelijk, er is een podium dat klopt, het klinkt dynamisch en toch vriendelijk terwijl het behoorlijk luidt speelt. Alleen het laag is voor mij net niet datgeen dat ik mooi vind. Het blijft voor mij wat achter in het realisme dat er verder wel is. Het is een beetje zo'n stuwend laag. Voor mij hifi laag dat niets met realiteit te maken heeft. Wellicht zijn er
mensen die het mooi vinden maar ik ben er niet één van. Laag hoor je niet te horen, het hoort er gewoon te zijn als onderdeel van het geheel. Maar dit is wel het mooiste geluid dat ik tegenkom. Je hoort het eigenlijk meteen als je de ruimte binnenstapt dat er iets goed gaat. Knap dat je dit op een show voor elkaar krijgt.

6. Dynaudio
Oude liefde roest niet en in het verleden heeft dit merk mij een aantal keer flink onder de indruk gekregen. Bij binnenkomst staan er een paar kleine Dynaudio te spelen. Als je dan net van Audio Research met Wilson Audio komt is het verschil gigantisch. De weergave is plat, technisch. Mijn partner die bij me was keek me ook aan. We zijn meteen weer omgedraaid.

7. Western Electric
Enorme verwachtingen in deze ruimte en er staan een paar grote Klipsch speakers te spelen. Het speelt 'leuk' maar niks vergeleken bij wat ik ervan verwacht. Persoonlijk had ik een paar La Scala opgesteld in plaats van deze top Klipsch. Ik vind de La Scala persoonlijk de mooiste Klipsch. Ook bij deze ruimte hoor ik weer teveel dat zich afspeelt in het hoog. Als ik een echt instrument hoor dan hoor ik ook geen hoog maar gewoon een instrument. Ik verwacht ook meer van zo'n enorm grote Klipsch. Nou ja eigenlijk niet van deze Klipsch maar van een La Scala.

8. Linn
Ik dacht kom op we gaan naar Linn dat heeft nog nooit tegengevallen. Helaas doet het dat nu wel. Ook hier zijn we niet lang binnen. Gewoon niet mijn ding en snel weg.

9. Pass Labs
Er staan een paar Estellon speakers te spelen. Ik heb die al eens vaker gehoord en ook nu is dit het gewoon niet. Het valt me ook op dat deze speakers een meter of drie de ruimte in staan. In zo'n geval spreek je ook gewoon de ruimte aan waar de speakers in staan. Geen idee waarom men dit doet. Wellicht geeft de ruimte problemen? Ik heb zo'n hoge pet op van Pass Labs maar met de rest van de apparatuur hoor ik het gewoon niet.

10. Fyne Audio
Ook hier weer een weergave die het wat mij betreft net niet is. Te weinig laid back is voor mij niet realistisch en dan staat de boel op een bepaalt moment in je oren te tetteren en/of wordt vermoeiend. Ik mis ook gewoon wat diepte die er hoort te zijn. Al snel werden een paar kleine Fyne Audio speakers aangesloten en toen zijn we maar weg gegaan.

Van het weinige dat ik gehoord heb is Audio Research met Wilson Audio de duidelijke winnaar. Je hoort het eigenlijk meteen dat er een aantal zaken helemaal goed gaan. Tweede is voor mij Blumenhofer en drie Fleetwood Audio. De kanttekening van zo'n show is dat het voor alle merken/importeurs best lastig is om in een gegeven ruimte een goed resultaat neer te zetten. Met onze sets hebben we veel meer tijd om zoiets helemaal optimaal te krijgen en om als er een probleem is met bijvoorbeeld de ruimte dit op te lossen. Een verder opvallend iets is dat ik een aantal merken heb geselecteerd waarbij heel hoge verwachtingen van heb en die tot (veel) meer in staat zijn. Waar een importeur zo'n merk altijd mee combineert blijkt dus vaak geen optimum.

Mediator

#59
En nog een foto

patsijb

Ik vond het niet echt druk..maar ik kom ook niet gelijk om 10uur..echt luisteren doe ik nooit meer op DAE..maar toch voor opvallend werd er niet overal meer op oorlogssterkte gespeeld, is voor mij gelijk een enorme afknapper (schreeuwen kan iedereen, zingen niet)
Wat er voor mij toch bovenuit sprong: rega met totem, harmonix en music2
T was een kort bezoekje, scheelt als je toch erg als je niet iets zoekt..

fietser

#61
We have a winner😂😂😂😂

Magico m2   90.000
Angstrom versterker   85.000
Tech das v premium   13.500
TDC01 Ti element   9.000
Kuzma 4 point   5.000
Dcs Rossini dac   36.000
Dcs Rossini masterclock   11.600
6x Van Gogh interconnect   60.000
2x Van Gogh interconnect 6 m   104.000
2x Van Gogh luidsprekerkabel 4m   46.000
   460.100

Prijzen bij benadering😂😂😂😂

Geen iordeel over hoe het klonk. Dit kun je hier niet beoordelen. Ik vraag mij ook af waar wel.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

. . .

#62
Laat de foto's maar komen allemaal :tounge2:
Die Angstroms zijn een 'leuke' - belachelijk hoge MSRP maar 2e hands worden ze compleet gedumpt.

B-art

#63
Gisteren geweest met veel plezier. Ik vond de totem met rega en dynaudio er uit springen. De audio analgue vooral erg mooi
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Robiwan

Quote from: B-art on October  9, 2022, 10:03:48
Gisteren geweest met veel plezier. Ik vond de totem met rega en dynaudio er uit springen. De audio analgue vooral erg mooi

ik vond die "simpele" Rega set met Totem ook lekker klinken :colgate:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Peerless Monster

Quote from: fietser on October  8, 2022, 19:30:31
We have a winner😂😂😂😂

Magico m2   90.000
Angstrom versterker   85.000
Tech das v premium   13.500
TDC01 Ti element   9.000
Kuzma 4 point   5.000
Dcs Rossini dac   36.000
Dcs Rossini masterclock   11.600
6x Van Gogh interconnect   60.000
2x Van Gogh interconnect 6 m   104.000
2x Van Gogh luidsprekerkabel 4m   46.000
   460.100

Prijzen bij benadering😂😂😂😂

Geen iordeel over hoe het klonk. Dit kun je hier niet beoordelen. Ik vraag mij ook af waar wel.

Toen wij er waren werd Maan gedraaid. Ddigitaal randje, zo plat als een dubbeltje.
1 van de slechtere keuzes met het draaien van Maan, want ze vielen compleet door de mand.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

#66
Quote from: Peerless Monster on October  9, 2022, 10:39:09
Toen wij er waren werd Maan gedraaid. Ddigitaal randje, zo plat als een dubbeltje.
1 van de slechtere keuzes met het draaien van Maan, want ze vielen compleet door de mand.
Door de maan-d bedoel je[emoji848]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Quote from: Robiwan on October  9, 2022, 10:32:28
ik vond die "simpele" Rega set met Totem ook lekker klinken :colgate:
Voor het geld, weet niet wat het kostte,  klonk het aardig denk ik.  Niet de set waarvoor ik naar een beurs zou komen, beetje verspilling van mijn toch al te korte beurstijd. De lezing van Eelco Grimm was wel aardig.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fietser

#68
Gisteren ook geweest. Was er om 10 uur al en stond om 16.00 weer buiten. Had van tevoren gelukkig een lijstje gemaakt met kamernummers zodat ik ze snel kon vinden dacht ik. Volgens mij is het vinden van je weg nog ingewikkelder geworden. Meen mij te herinneren dat er eerst bij  'kruispunten' hoog bordjes hingen en nu op de muur om de hoek. Maar goed kwam voor de sets.
Trapte af bij Linn die voor de variatie eens niet met een geheel eigen ecosysteem speelde maar met speakers van Kudos (707). Was niet gecharmeerd van het geluid (bleef plakken) en de muziekkeuze. Een of andere techno op vinyl waardoor het leek of de LP12 niet op toeren liep.
Naar binnen bij Goldmund met Clarissys audio. Er speelde de Thelos 590 met Clarisys Speakers.
De Clarisys zijn opgewaardeerde Apogee's die zo'n 30 jaar geleden vaak icm Krell de pannen van het dak speelde. Ik was hier niet kapot van. Wellicht zal de kleine overvolle ruimte hier ook debet aan zijn geweest. De Thelos heb ik op een andere show veel beter gehoord.
Vervolgens naar de ruimt van T&A en Project. Hier stond de T&A set te spelen wat heel behoorlijk klonk. Er werd gevraagd of er tussendoor even met Project gespeeld kon worden. Deze vele malen goedkopere set speelde volgens mij en nog wel wat andere op een hoger niveau. Ik wist niet dat Project ook elektronica bouwde. Een aangename verrassing.
Even bij Harbeth binnengelopen maar deze kunnen mij nog altijd niet bekoren.
Blijven in Engeland met PMC. Hadden letterlijk alle registers open getrokken. Wat kon dat hard maar ook subtiel en dat ging vele male beter.
En weer door. Sonus Faber en MacIntosh heb ik nooit een fijne combi gevonden en ook hier kwam het niet ut de verf met de Electa Amator III.
Letterlijk en figuurlijk More Music. Moon, DCS en Estelon voor mij een geslaagde combi.
Even bij HIFi Rose binnen geweest omdat daar de Electa Maxima Amator stond. Helaas niet gehoord. De importeur zat op zijn praatstoel en er kwam maar geen muziek.
Even bij Guru binnen geweest omdat ik graag de vloerstaanders eens wilde horen. Vond het een geslaagde combi. Mooi open met voldoende laag
Naim en Kudos (606) maakte geen indruk. Dat heb ik weleens beter gehoord.
Door naar Symphony audio icm AudioXperience met denk ik de duurste set-up (+/- € 450.000). Voor het oog een fantastische belevenis. Gehoormatig hoort dit niet thuis op een evenement als dit. Ondanks het bouwen van een soort kamer binnen een kamer komt het volgens mij niet uit de verf. Plus dat steeds wordt benadrukt dat alleen de 1ste en 2de rij eigenlijk goed zitten en de rest het (ook) niet optimaal kan beluisteren. Maar goed de Happy Few waar dit voor is weggelegd zullen al wel een eigen ruimte hiervoor hebben en zal de dealer het waarschijnlijk graag thuis komen demonstreren.
In de ruimte ernaast stond Traxx. Ik wilde hier even gaan luisteren omdat ik de geïntegreerde versterker eens wilde hoen. Helaas niet gelukt. Wat een klere herrie. Later nog eens geweest zelfde resultaat.
Wel aangenaam verrast door Vitus en Avalon. Lang niets meer van Avalon gehoord. Klonk niet verkeerd.
Sluitstuk was Reference Sounds met Wilson Audio, Audio Research en Mark Levinson. Klonk zker nit verkeerd maar vond de set wat verloren staan in de ruimte. Ruimte was in verhouding te groot.
Hier nog even slecht nieuws gehad. Mijn "droomversterker" laat nog wel even op zich wachten.
Nu dit zo teruglezend heb ik toch wel heel veel gehoord en moet ik mij voor de volgende editie (nog) verder beperken in de keuze van te beluisteren merken.
Lange maar leuke dag gehad.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Barry2001

Quote from: fietser on October  9, 2022, 12:20:17
Trapte af bij Linn die voor de variatie eens niet met een geheel eigen ecosysteem speelde maar met speakers van Kudos (707). Was niet gecharmeerd van het geluid (bleef plakken) en de muziekkeuze. Een of andere techno op vinyl waardoor het leek of de LP12 niet op toeren liep.

Dan hebben wij denk ik tegelijkertijd in dezelfde ruimte gezeten  ;D Wij dachten ook dat er iets met het draaien niet goed ging. Of dezelfde plaat is vaker gedraaid, dat kan natuurlijk ook.

fietser

Quote from: Barry2001 on October  9, 2022, 12:35:10
Of dezelfde plaat is vaker gedraaid, dat kan natuurlijk ook.
Dat hoop ik toch van niet. 8)
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Tabcam

Quote from: Peerless Monster on October  9, 2022, 10:39:09
Toen wij er waren werd Maan gedraaid. Ddigitaal randje, zo plat als een dubbeltje.
1 van de slechtere keuzes met het draaien van Maan, want ze vielen compleet door de mand.
Welk nummer van Maan? Er zijn veel meer High-End sets die voor mij op "slechte" opnames/edits door de mand vallen maar moet wel zeggen dat superopnames/edits dan ook wel echt hemels / ruimtelijk / realistisch klinken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Quote from: fietser on October  9, 2022, 12:20:17
...
Trapte af bij Linn die voor de variatie eens niet met een geheel eigen ecosysteem speelde maar met speakers van Kudos (707). Was niet gecharmeerd van het geluid (bleef plakken) en de muziekkeuze. Een of andere techno op vinyl waardoor het leek of de LP12 niet op toeren liep.
...
Heb Kudos nog niet lekker horen spelen, ook niet bij de dealer in Arnhem.Zegt nog steeds niks maar je hebt als merk niet veel kansen om het goed te doen, dit is toch vaak het gevoel dat dan blijft hangen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Mediator

Quote from: Tabcam on October  9, 2022, 13:53:21
Welk nummer van Maan? Er zijn veel meer High-End sets die voor mij op "slechte" opnames/edits door de mand vallen maar moet wel zeggen dat superopnames/edits dan ook wel echt hemels / ruimtelijk / realistisch klinken.

Ik denk dat we hetzelfde bedoelen maar meestal vallen de sets door de mand en niet de opname. Maar kan me wel voorstellen dat men de beste klinkende opnames draait om te laten zien wat een set kan. Het is toch een moment opname voor degene die komt luisteren. Maar dat gebeurt kennelijk op de DAE ook niet altijd.

Soundsgood

Grootste positieve verrassing voor mij was PAP met de Trio 15.

Grootste tegenvaller vond ik ATC. Niet dat het slecht was, de opzet met vergelijken passief vs actief zelfs interessant, maar ik stapte met hoge verwachtingen binnen, die niet echt werden waar gemaakt. Kan ook aan de ruimte hebben gelegen uiteraard.

Overall gezien waren passieve luidsprekers nog steeds veruit in de meerderheid tov actief.
Dutch & Dutch 8c