Sbooster probleem

Started by remco320, August 20, 2022, 20:08:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

remco320

Dag allen

Vandaag een Sbooster BOTW p&p eco mk2 met ultra binnengekregen 15/16/16.5v Die wil ik graag inzetten op mijn Pro-ject  Tube Box (eerste versie) maar ik krijg geen muziek. Eerst op 15v getest op de pro-ject debut pro (draait op juiste toerenaantal en speelt muziek). Daarna op 16v aangesloten op de Tube box.. alleen het blauwe lampje gaat aan, maar verder oorverdovend stil. Zowel getest met als zonder ultra, resultaat hetzelfde. Verschillende stekkers geprobeerd los van de ideale natuurlijk, allemaal zelfde resultaat. De eigen stekker is 16v/1a, de sbooster biedt 15, 16 of 16.5 volt met een iets hoger amperage.
Ik begrijp er niks van waarom er geen enkel geluid is.. iemand een idee?
Ik hoor het heel graag!
Thnx toppers

remco320

Ow ja, de versterker en alles staat gewoon aan en speelt wel muziek met de originele voeding op de phono box. Ik vervang dus alleen de voeding van de phono (zowel getest op het audio stekkerblok als op een ander blok, zelfs op een andere groep.) in alle gevallen schakelt de phono in maar daarna dus geen enkel geluid.

Pjotr27

Is je SBooster AC of DC?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

remco320

Er staat dc output op.. maar geldt dat niet altijd voor de sboosters?

Deleted User

Van wie heb je hem binnen gekregen? Leverancier? Leverancier gebeld, ge-appt, gemaild? Misschien toch de verkeerde besteld/geleverd?

remco320

Nee via marktplaats, maar mag gewoon retour als het niet werkt. De reactie van pjotr zette me aan het denken en zoeken en ik kom er achter dat sbooster dus ook een ac versie heeft...

Deleted User

Helder ;D... Als het maar opgelost wordt ;D

Rowdy

#7
Heeft jouw Tube Box een 16 volt ac of 16 Volt DC voeding nodig?

remco320

En nog wat verder gezocht.. de debut pro heeft een 15dc input dus die doet het logischerwijs wel. Inmiddels lijkt het antwoord wel duidelijk.. de voeding is goed, maar niet voor de phono pre. Nu ga ik met heel veel scepsis nog even luisteren of er een geluidsverschil is tussen de voeding van de platenspeler of de sbooster. Dat ga ik blind doen, rug naar de platenspeler, vrouw (weet wat ze doet) plugt in naar keuze.

remco320

Quote from: Rowdy on August 20, 2022, 20:38:45
Heeft jouw Tube Box een 16 volt ac of 16 Volt DC voeding nodig?
Inmiddels heb ik uitgevonden dat dat een ac voeding moet zijn.. niet zo handig dus.. deze moet vermoedelijk terug en dan op zoek naar 16v ac

Rowdy

#10
De SBooster ac versie is 1 à 2 jaar op de markt en heeft ongeveer hetzelfde prijs als de DC uitvoering.
Voor mijn Pro-Ject Perspective + Pro-Ject SpeedBox heb ik zelf een 16 vac trafo in een kastje gemaakt.




remco320

Quote from: Rowdy on August 20, 2022, 20:50:32
De SBooster ac versie is 1 à 2 jaar op de markt en heeft ongeveer hetzelfde prijs als de DC uitvoering.
Voor mijn Pro-Ject Perspective + Pro-Ject SpeedBox heb ik zelf een 16 vac trafo in een kastje gemaakt.

Haha nou dat moet ik geloof ik ook hebben;)

Pjotr27

Quote from: remco320 on August 20, 2022, 20:41:57
Inmiddels heb ik uitgevonden dat dat een ac voeding moet zijn.. niet zo handig dus.. deze moet vermoedelijk terug en dan op zoek naar 16v ac

Ik vermoedde dat al, ik heb het probleem zelf ook ooit gehad met voedingen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

remco320

Zoals Máxima zou zeggen:" beetje dom"

Dus helaas maar retour, of iemand moet willen ruilen of overnemen:)

Roeru117

Op de compatibilteitslijst van Sbooster staat wel de Tube Box DS en die moet een 18v voeding hebben. Hetzelfde geldt ook voor de Tube Box II. Weet je zeker dat je de goede voeding hebt? Wat staat er op de originele voeding?
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

mmuetst

#15
Ik zou gewoon de AC voeding blijven gebruiken die bij de Tube box geleverd wordt. Ik zou niet kunnen verzinnen waarom een sbooster een beter AC spanning zou leveren dan de meegeleverde voeding. In een AC voeding zit alleen een transformator. Zo wie zo is de sbooster een product die geen verbetering gaat leveren aan je audio signaal. Theoretisch is aangetoond dat de ruisvloer bij een DAC lager is, maar dat is van zo wie zo onhoorbaar naar nog minder hoorbaar, maar het eerste was al niet hoorbaar, dus waarom geld aan uitgeven?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

remco320

@roeru, de voeding moet echt 16v ac. Let wel, ik heb een pro-ject Tube Box. Dat is er een van de eerste lijn van Pro-ject en bijna nergens meer terug te vinden. Als je gaat googlen kom je hem ook bijna niet tegen, maar alleen die Tube Box s.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

remco320

Quote from: mmuetst on August 25, 2022, 22:17:45
Ik zou gewoon de AC voeding blijven gebruiken die bij de Tube box geleverd wordt. Ik zou niet kunnen verzinnen waarom een sbooster een beter AC spanning zou leveren dan de meegeleverde voeding. In een AC voeding zit alleen een transformator. Zo wie zo is de sbooster een product die geen verbetering gaat leveren aan je audio signaal. Theoretisch is aangetoond dat de ruisvloer bij een DAC lager is, maar dat is van zo wie zo onhoorbaar naar nog minder hoorbaar, maar het eerste was al niet hoorbaar, dus waarom niet geld aan uitgeven?
Hmm dat is een interessante gedachte. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook wat sceptisch was en nog steeds ben, maar er zijn er ook zoveel die zweren dat dit een hele goede upgrade is. Aangezien ik redelijk eigenwijs ben wil ik dat graag zelf (blind) kunnen horen, als ik daarin geen verschil merk is het een onnodige toevoeging. Wellicht dat ik binnenkort eens met een gestabiliseerde labvoeding kan proberen of er verschil is. Dat zou de zoektocht makkelijker maken :)

Daarnaast dus de 16v dc versie op de platenspeler aangesloten gehad, die draait echt hele mooie 33.3 toeren, maar die zijn net zo mooi als de 33.3 toeren die hij draait met de originele voeding :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

mmuetst

#18
Ik heb even naar een plaatje zitten kijken van deze AC sbooster en zie dat alleen een ringkern transformator in zit (en een kleine schakeling voor het led lampje ) en wat C-tjes en ontstoor spoelen (niks bijzonders dus) En dan vraag ik me af waarom moet ik daar €329,- voor betalen? Echt zonde van je geld. De AC spanning wordt omgezet in je Tube box naar DC en die voeding bepaald uiteindelijk de kwaliteit, niet die sbooster.
Dan zou ik mijn geld eerder stoppen in een paar mooie vervangingsbuisjes voor de Tube box ipv die sbooster.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

remco320

Quote from: mmuetst on August 27, 2022, 15:02:12
Ik heb even naar een plaatje zitten kijken van deze AC sbooster en zie dat alleen een ringkern transformator in zit (en een kleine schakeling voor het led lampje ) en wat C-tjes en ontstoor spoelen (niks bijzonders dus) En dan vraag ik me af waarom moet ik daar €329,- voor betalen? Echt zonde van je geld. De AC spanning wordt omgezet in je Tube box naar DC en die voeding bepaald uiteindelijk de kwaliteit, niet die sbooster.
Dan zou ik mijn geld eerder stoppen in een paar mooie vervangingsbuisjes voor de Tube box ipv die sbooster.
:worship: :pompom: You made my day! De buisjes zijn geüpgrade naar een betere variant. Het type zou ik moeten nazoeken. Dat maakte het geluid nog iets soepeler. Ik ben op zich content met het huidige element, maar de naald begint wel aan zijn uren te komen. Ik ga niet verder zoeken naar die sbooster en me oriënteren op een nieuw element. Eerder al een keer een tip gehad voor een AT of grado element, de denon mc of toch een nieuwe 2M oranje..

Rowdy

#20
Als je voor MC element gaat, kun je SkyAnalog in je zoektocht meenemen:
https://hifi.nl/artikel/31386/Review-SkyAnalog-P-1-en-P-2-MC-elementen.html


In de Verenigde Staten wordt de Pro-Ject Debut Pro aangeboden met de Sumiko Rainier MM element, deze kun je upgraden naar Olympia en Moonstone.

mmuetst

Quote from: remco320 on August 28, 2022, 11:56:30
:worship: :pompom: You made my day! De buisjes zijn geüpgrade naar een betere variant. Het type zou ik moeten nazoeken. Dat maakte het geluid nog iets soepeler. Ik ben op zich content met het huidige element, maar de naald begint wel aan zijn uren te komen. Ik ga niet verder zoeken naar die sbooster en me oriënteren op een nieuw element. Eerder al een keer een tip gehad voor een AT of grado element, de denon mc of toch een nieuwe 2M oranje..
Goede keuze, vervangen wat er echt toe doet. Veel draai plezier en succes met de zoektocht naar een goed element. Hou wel rekening dat niet alle elementen geschikt zijn voor de arm van de pro-ject debut pro. Misschien daar mee beginnen, wat past er in en is een goede match met de arm van je draaitafel.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

gizmo2

Quote from: mmuetst on August 27, 2022, 15:02:12
Ik heb even naar een plaatje zitten kijken van deze AC sbooster en zie dat alleen een ringkern transformator in zit (en een kleine schakeling voor het led lampje ) en wat C-tjes en ontstoor spoelen (niks bijzonders dus) En dan vraag ik me af waarom moet ik daar €329,- voor betalen? Echt zonde van je geld. De AC spanning wordt omgezet in je Tube box naar DC en die voeding bepaald uiteindelijk de kwaliteit, niet die sbooster.
Dan zou ik mijn geld eerder stoppen in een paar mooie vervangingsbuisjes voor de Tube box ipv die sbooster.
Ik heb dit ook geprobeerd met een acoustic LA-V2 voorversterker deze heeft ook een ac bloktrafo en dacht laat ik er eens een ringkern voorzetten.
Is dan wel geen sbooster maar Ik kon echt geen verschil horen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: