heeft iemand deze luidspreker al gehoord de quadral titan 8 limited editie

Started by eduard, August 20, 2022, 00:42:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Een paar maanden gelden kwam ik onderstaande berichten tegen.

https://hifi.nl/artikel/31272/Quadral-viert-zijn-50e-verjaardag-met-de-limited-edition-Aurum-Titan-VIII.html

Ik vroeg me af of iemand deze speaker al gehoord heeft. Ik kan online nog geen reviews vinden.

Elke paar maanden twijfel ik of ik mijn front speakers nu wel of niet moet vervangen. Ik hoor soms vervorming door de midden toners. Ik ga over een paar weken eens kijken of ik mijn speaker tijdelijk kan vervangen om uit te sluiten dat het niet aan de muziek/bron ligt.

Ik heb een jaar of 10 met veel plezier naar de quadral taurin (in 94 aanschaft) geluisterd.

Maar quadral heeft ook titan 9 of vulkan 9.
Of zou ik quadral moeten vergeten omdat het na de overname wel erg stil is rond het merk.


https://www.quadral.com/titan8/

A3-D

Ik heb Quadral ruim 20 jaar geleden geadviseerd gekregen door mijn dealer en kon de prijs destijds niet opbrengen. Tijdens een luistersessie was ik echt onder de indruk en dat heeft er in geresulteerd dat ik mijn donkerblauwe Golf IV heb uitgerust met een complete set Quadral speakers, een Rockford Fosgate sub en prachtige, met luxe hout ingelegde, Audison versterkers. Prachtig en vol geluid, daarna eigenlijk steeds minder uit gaan geven aan cardaudio en meer aan Audio/Video in huis.

Als ik je post lees dan zou ik eerst proberen te achterhalen waar het probleem van de vervorming vandaan komt. Het heeft in mijn optiek geen enkele zin om je speakers te gaan vervangen wanneer deze niet de oorzaak, maar eerder het gevolg van een ander probleem, zijn.

Misschien eens een luistersessie thuis arrangeren via een dealer waarbij je speakers en bron kunt testen om te kijken waar het probleem vandaan komt? Overigens kan ik geen enkele Quadral dealer vinden hier in Nederland en zijn de importeurs ook vage particuliere adressen zonder website (waarvan er eentje als "permanently closed" door Google wordt aangemerkt).

Als je dicht bij de Duitse grens woont zou je Quadral kunnen overwegen, zeker omdat je er altijd tevreden over bent geweest. Persoonlijk zou ik ze links laten liggen als je ze niet op een normale wijze thuis kunt beluisteren en een fysieke dealer te ver uit de buurt zit. In de prijscategorie 12K kun je genoeg speakers vinden die minstens net zo goed, of misschien wel beter klinken in jouw thuissituatie. Just my 2 cents  :dry:

eduard

Bedankt.
Momenteel is vervorming weer weg. Ik ga eerst de speakers wel een keer voor revisie naar speakerland brengen. Als die ze voor een normaal bedrag weer 100 procent krijgt dan voorlopig geen nieuwe speakers.

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk


Fr@nk

Hier al meer dan 25 jaar Quadral luisterplezier. Begonnen met De Shogun V daarna Amun V, Wotan V, Montan IV, Vulkan VI, en nu al 3 jaar super tevreden met de Vulkan 9.  :headbanging: :headbanging:

edit:
Naar verluid mogen we de Aurum 10 serie ergens in het 4de kwartaal verwachten.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.