Aanleg randaarde / audiofiele groep

Started by garmtz, August 18, 2022, 15:28:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Ik zoek nog steeds naar een elektricien die de audiofiel begrijpt die in mijn huis randaarde aan kan leggen in twee kamers. Er zit geen aarde in de centraaldozen, dus er moet een extra draad getrokken worden. Omgeving Den Haag.

Wie o wie? 

pacific

Garmt dan zou ik naar Thijs gaan van origine is hij electricien en zeer actief in de audiowereld.   

https://yeti-acoustics.nl/

Geef maar door dat je via mij komt.

Grt

Paul Oorbeek

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk


Vande

#2
Thijs is inderdaad degene bij wie je dan moet zijn.
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Staaled

Ik heb een prima electricien.
Amsterdam weliswaar.

Kan het vragen. Zeg het maar. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rowdy

#5
Quote from: garmtz on August 18, 2022, 15:28:36Ik zoek nog steeds naar een elektricien die de audiofiel begrijpt die in mijn huis randaarde aan kan leggen in twee kamers. Er zit geen aarde in de centraaldozen, dus er moet een extra draad getrokken worden. Omgeving Den Haag.

Wie o wie? 
Met kunst- en vliegwerk zit er sinds gisteren aarde in de meest gewenste wandcontactdozen. Het kabelhaspel wat er lag is nu verwijderd.

garmtz

Quote from: Rowdy on February 20, 2023, 10:04:35Met kunst- en vliegwerk zit er sinds gisteren aarde in de meest gewenste wandcontactdozen. Het kabelhaspel wat er lag is nu verwijderd.

Ja, heel erg bedankt nog! Klinkt een stuk beter zo en ook de haspel en kabel zo dwars door mijn kamer was niet echt ideaal.

Ik kan Rowdy aan iedereen aanraden die ook zoiets wil laten doen. Fijne vent ook om mee te werken!  O0

mmuetst

Quote from: garmtz on March 21, 2023, 09:20:28Klinkt een stuk beter zo.
Waarom klinkt het beter zo? Dat het veiliger is snap in wel.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

jazzy

Quote from: mmuetst on March 21, 2023, 16:05:46Waarom klinkt het beter zo? Dat het veiliger is snap in wel.
Dat is niet het onderwerp van de discussie, de vraag was een zoektocht naar een elektricien en die vraag is beantwoord. Laten we niet elk topic aangrijpen om een discussie te starten over het nut van dit soort dingen, daar hebben we genoeg andere topics voor.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

mmuetst

#9
Quote from: jazzy on March 21, 2023, 17:24:28Dat is niet het onderwerp van de discussie, de vraag was een zoektocht naar een elektricien en die vraag is beantwoord. Laten we niet elk topic aangrijpen om een discussie te starten over het nut van dit soort dingen, daar hebben we genoeg andere topics voor.
Dit is toch een hele normale vraag?  :blink:
Bij sommige high-end kun je de ground (aarde) juist zwevend maken (lift ground). Dus heb je wel de voordelen van de bescherming maar niet de nadelen van een aardlus. Maar goed, als ik daar niet over mag schrijven dan houdt het op....
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

N1v3K

Quote from: jazzy on March 21, 2023, 17:24:28Dat is niet het onderwerp van de discussie....

Dan had garmtz niet moeten beginnen over klankverbetering...

Tan Morten

Quote from: jazzy on March 21, 2023, 17:24:28Dat is niet het onderwerp van de discussie, de vraag was een zoektocht naar een elektricien en die vraag is beantwoord. Laten we niet elk topic aangrijpen om een discussie te starten over het nut van dit soort dingen, daar hebben we genoeg andere topics voor.

Ja, laten we het daar op een audio/ht forum vooral niet over hebben  ;D

minplus

Ja, idd, hoe erg kun je verder in je straatje kloten als iemand helemaal gelukkig is met de oplossing...
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

garmtz

Quote from: mmuetst on March 21, 2023, 16:05:46Waarom klinkt het beter zo? Dat het veiliger is snap in wel.

Veel audio componenten gebruiken de aarde als een soort 'drain' voor het afvoeren van storing. Ik merk dat als ik niet geaard aansluit, het geluidsbeeld onrustiger, platter en vager is, met minder transparantie en meer glazigheid. Ik hoor ook verschil van eindversterker aansluiten direct op de wandcontactdoos of via een stekkerblok. Dus maar direct aangesloten (Audiophonics HPA-S400ET stereo Eigentakt eindbak). Ook een 'simpele' AudioQuest PowerQuest 3 maakte subtiel verschil in rust en 3D beeld.

Stroom is zo ongekend belangrijk voor je geluid! De basis van alles.

mmuetst

#14
Quote from: garmtz on March 30, 2023, 16:51:09Veel audio componenten gebruiken de aarde als een soort 'drain' voor het afvoeren van storing. Ik merk dat als ik niet geaard aansluit, het geluidsbeeld onrustiger, platter en vager is, met minder transparantie en meer glazigheid. Ik hoor ook verschil van eindversterker aansluiten direct op de wandcontactdoos of via een stekkerblok. Dus maar direct aangesloten (Audiophonics HPA-S400ET stereo Eigentakt eindbak). Ook een 'simpele' AudioQuest PowerQuest 3 maakte subtiel verschil in rust en 3D beeld.

Stroom is zo ongekend belangrijk voor je geluid! De basis van alles.
Ik lees dat daar veel misverstand over is. Hoe doen ze dat in een vliegtuig met veel gevoelige apparatuur aan boord. Denk daar maar eens over na. Maar ik wil verder je plezier in de hobby niet ontnemen en zo wie zo is aarde veilig als deze ook aan het apparaat zit. Misschien kun je nog wat meer vertellen over de M&G met @Rowdy toen hij de aarde heeft aangelegd, neem aan dat hij ook even heeft geluisterd?

PS je hebt eerst spanning nodig voordat je stroom hebt :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Dura

Quote from: mmuetst on March 30, 2023, 17:05:15Ik lees dat daar veel misverstand over is. Hoe doen ze dat in een vliegtuig met veel gevoelige apparatuur aan boord. Denk daar maar eens over na.
Heb ik gedaan, en ik begrijp nog steeds niet dat, als die gevoelige apparatuur helemaal niet gevoelig voor storingen zou zijn, je toch je GSM, tablet en ereader op de vliegtuigstand moet zetten.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Markus2

Quote from: garmtz on March 30, 2023, 16:51:09Stroom is zo ongekend belangrijk voor je geluid! De basis van alles.

Ja, da's wel waarheid als een koe!

 ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

mmuetst

#17
Quote from: Dura on March 30, 2023, 18:12:21Heb ik gedaan, en ik begrijp nog steeds niet dat, als die gevoelige apparatuur helemaal niet gevoelig voor storingen zou zijn, je toch je GSM, tablet en ereader op de vliegtuigstand moet zetten.
Moet je dan maar eens vragen aan een piloot, ik denk dat men geen stoorzenders wil hebben tijdens de communicatie tussen de toren met verkeersleiding en het vliegtuig op het moment dat het spannend wordt (opstijgen en landen). Maar dat kan ik mis hebben hoor.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

hatfylld

Quote from: mmuetst on March 31, 2023, 10:24:48Moet je dan maar eens vragen aan een piloot, ik denk dat men geen stoorzenders wil hebben tijdens de communicatie tussen de toren met verkeersleiding en het vliegtuig op het moment dat het spannend wordt (opstijgen en landen). Maar dat kan ik mis hebben hoor.
Klopt als een bus. De reden voor de vliegtuigmodus is het verstoren van de radiocommunicatie (vooral tijdens opstijgen en landen) niet omdat de rest van de electronica daar gevoelig voor zou zijn. Dit is daarmee vooral bedoeld om de piloten niet teveel te irriteren, niet omdat het vliegtuig anders zou kunnen crashen.
Tannoy Arden mk.I - Luxman C-02 / M-02 - Technics SL-1500C / CineMag 3440A (SUT) / Denon DL-103 (FG2) - Mac Mini (Roon)

Dura

#19
Dat is niet helemaal waar, het verbod op electronica stamt al uit de tijd dat er geen mobiele telefoons of andere communicatiemiddelen middelen met radio's waren. Ik heb me in mijn tijd bij Fokker laten vertellen dat het indertijd, eind jaren tachtig, ging om 'portable' computers, bakken ter grootte van een trolley koffer, waarvan vooral de HDDs en de Floppy drives indertijd nog een echt krachtige puls uit konden zenden. Die waren daarom zeer ongewenst aan boord.

Ik had indertijd ook zo'n ding af en toe in huis en die kon echt via de ether hoorbare tikken en kraken op speakers en portable radio's produceren.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

mmuetst

Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Quote from: Dura on March 31, 2023, 11:14:10Dat is niet helemaal waar, het verbod op electronica stamt al uit de tijd dat er geen mobiele telefoons of andere communicatiemiddelen middelen met radio's waren. Ik heb me in mijn tijd bij Fokker laten vertellen dat het indertijd, eind jaren tachtig, ging om 'portable' computers, bakken ter grootte van een trolley koffer, waarvan vooral de HDDs en de Floppy drives indertijd nog een echt krachtige puls uit konden zenden. Die waren daarom zeer ongewenst aan boord.

Ik had indertijd ook zo'n ding af en toe in huis en die kon echt via de ether hoorbare tikken en kraken op speakers en portable radio's produceren.
Dus toch een vorm van stoorzenders als ik je verhaal zo lees.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

chansig

Quote from: Dura on March 31, 2023, 11:14:10Dat is niet helemaal waar, het verbod op electronica stamt al uit de tijd dat er geen mobiele telefoons of andere communicatiemiddelen middelen met radio's waren. Ik heb me in mijn tijd bij Fokker laten vertellen dat het indertijd, eind jaren tachtig, ging om 'portable' computers, bakken ter grootte van een trolley koffer, waarvan vooral de HDDs en de Floppy drives indertijd nog een echt krachtige puls uit konden zenden. Die waren daarom zeer ongewenst aan boord.



En dan was het ongewenst om ze aan boord te hebben omdat het dan invloed kon hebben op ......?

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dura

#23
Quote from: chansig on March 31, 2023, 15:10:05En dan was het ongewenst om ze aan boord te hebben omdat het dan invloed kon hebben op ......?

Gr. Hans


Men was bang dat het vliegtuig scheef ging hangen, ze waren zwaar  8)

(Edit vanwege open deur)
(Edit 2 sorry Chansig, ik zag te laat dat je de oorspronkelijke versie, waarin staat dat dat vanwege de gevoeligheid van de apparatuur, al geliked had.)
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Cyreg

Quote from: garmtz on March 30, 2023, 16:51:09...merk dat als ik niet geaard aansluit, het geluidsbeeld onrustiger, platter en vager is, met minder transparantie en meer glazigheid. Ik hoor ook verschil van eindversterker aansluiten direct op de wandcontactdoos of via een stekkerblok...
 
Stroom is zo ongekend belangrijk voor je geluid! De basis van alles.

Heb dezelfde ervaringen met klankverschillen wel/niet geaard en bij direct aansluiten of via stekkerblok  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)