Streaming OS met tidal connect

Started by stefanschreurs, June 15, 2022, 10:14:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stefanschreurs

Best forumleden,

Ik gebruik momenteel Daphile OS op een X64 HTPC. Dit klinkt goed. Ik gebruik dit met de Tidal app die je via de webpagina van het OS kunt benaderen. Dit werkt wel prima, maar nu lees ik dat het ook mogelijk is om bij bepaalde besturingssystemen Tidal Connect te gebruiken, zodat je rechtstreeks vanuit de Tidal app kunt afspelen naar je streamer. Hebben jullie nog tips of ideeen welk besturingssysteem ik dan zou moeten installeren op mijn HTPC? Alvast bedankt voor het meedenken.

NB ik kwam overigens Volumio tegen en zie dat je daar in de betaalde versie wel Tidal connect hebt, maar in de gratis versie niet. Zijn er ook gratis besturingssystemen beschikbaar met Tidal Connect? En hoe zijn jullie ervaringen?

Groet,
Stefan
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

vergeerr72

#1
Quote from: stefanschreurs on June 15, 2022, 10:14:41
Best forumleden,

Ik gebruik momenteel Daphile OS op een X64 HTPC. Dit klinkt goed. Ik gebruik dit met de Tidal app die je via de webpagina van het OS kunt benaderen. Dit werkt wel prima, maar nu lees ik dat het ook mogelijk is om bij bepaalde besturingssystemen Tidal Connect te gebruiken, zodat je rechtstreeks vanuit de Tidal app kunt afspelen naar je streamer. Hebben jullie nog tips of ideeen welk besturingssysteem ik dan zou moeten installeren op mijn HTPC? Alvast bedankt voor het meedenken.

NB ik kwam overigens Volumio tegen en zie dat je daar in de betaalde versie wel Tidal connect hebt, maar in de gratis versie niet. Zijn er ook gratis besturingssystemen beschikbaar met Tidal Connect? En hoe zijn jullie ervaringen?

Groet,
Stefan
Om tidal connect te ondersteunen moet de ontwikelaar van de streamer software ern licentie bij tidal afnemen. Die kost geld, daarom zijn er geen gratis applicaties die dit ondersteunen. Hetzelfde gaat op voor Qobuz.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL