Heb ik een fake Audioquest Chocolate HDMI?

Started by FeaR1986, August 16, 2022, 14:02:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FeaR1986

Titel vat het goed samen: heb ik een fake Audioquest Chocolate HDMI?
Jaren geleden gekocht (via HT Forum), gebruikt (naar wens) en nu overbodig. Dus de gedachte was de kabel te verkopen. Echter waren de connectoren wat sticky. Google vertelde mij dat het Mvaker voorkomt maar Google vertelde mij ook dat Audioquest graag na wordt gemaakt door onze Chinese vrienden. De sticky connectoren zijn opgelost, die plakken niet meer. Maar de twijfel of ik nu wel of geen originele Audioquest heb blijft bestaan. Ik gok origineel, maar hopelijk levert dit topic wat duidelijkheid op :)

Ik heb de foto's wat groter gelaten voor detail maar helaas blijft het toch een foto van een mobiele telefoon en shiny productverpakking wat het lastig maakt...

Verpakking



De doos heeft in een andere doos gelegen dus is wat geschaafd en ziet er geleefd uit. Maar dikte van het karton voelt premium. Ook de foto's/afbeeldingen zijn scherp (ja, op mijn gemaakte foto niet :P ), iets wat een fake veelal niet heeft.

Kabel


Kabel zelf zit strak in de sleeve en sleeve ziet er gelijkmatig uit.
Plastic inlay/vorm met zachte afwerking voelt premium.

Connectoren



Sleeve zit goed in de conncetor, losse sleeve zou een hint zijn op fake.
Merk en HDMI specs zijn opgelegd, bij een fake is het veelal er op gedrukt.

Ik ben andere versies van de Chocolate tegen gekomen. Inlay van de verpakking heeft dan geen "stoffen" afwerking en de connectoren zijn meer donker bruin. Echter gaat het daar om de 4K (HDMI 2.x) versie en ik heb de HDMI 1.4 liggen. Mogelijk is dat een verschil?

Overigens heb ik in de set nog vier Audioquest HDMI Forest zitten die naar behoren werken maar ook sticky zijn. Dus of ze zijn allemaal fake of het is inderdaad een Audioquest dingetje. Leuk detail: ik stuur zonder probleem 4K 120 Hz met HDR over de Forest HDMI 1.4 kabels.

Any thoughts?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

HJ2

Ik ben iig wel benieuwd hoe je het plakken hebt opgelost  :angel:
If you always do what you always did, you always get what you always got...

FeaR1986

Quote from: HJ2 on August 16, 2022, 14:16:36
Ik ben iig wel benieuwd hoe je het plakken hebt opgelost  :angel:

HG Stickeroplosser.

Let wel dat je niet te lang/hard boent want zoals je op mijn foto's ziet haal je de kleur er op een gegeven moment ook mee af.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

FeaR1986

Maar heb jij dit probleem ook? Dat doet me meer denken dat deze origineel zijn of jij hebt ook fakes. 
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

bmateijsen

Lijkt mij 100% origineel.

Er is een tijd geweest dat de connector (net als veel afstandsbedieningen) helaas plakkerig werd.

HJ2

Heel veel kunststoffen met soft touch gevoel gaan plakken op den duur.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

zwabber

Is het mogelijk dat je de kabel door de midden knip zodat we de binnenkant kunnen beoordelen ?  ;D
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

FeaR1986

 
Quote from: bmateijsen on August 16, 2022, 17:07:40
Lijkt mij 100% origineel.

Er is een tijd geweest dat de connector (net als veel afstandsbedieningen) helaas plakkerig werd.

Thnx! Het was puur het plakkerige, ik had geen reden om aan de verkoper te twijfelen. Remote van Dune mediaspeler had inderdaad ook zich soft touch laag die na een paar jaar vergaat.

Quote from: zwabber on August 16, 2022, 19:08:31
Is het mogelijk dat je de kabel door de midden knip zodat we de binnenkant kunnen beoordelen ?  ;D

Als jij hem daarna overneemt, geen probleem :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

. . .

#9
Audioquest blijven ook rotkabels om tweedehands te verkopen, er zijn behalve fakes ook gewoon afwijkingen in uiterlijk/afwerking van bepaalde modellen over de jaren heen en bij speakerkabels vindt men het ook nog eens leuk om te pluggen te verwisselen/upgraden omdat het toch standaard schroefconnector is :-X
Zo heb ik hier een set dure AQ kabels die dus wel de correcte aderinhoud en materiaal hebben maar de blokken bij de Y splitsing niet correct / generiek AQ zijn omdat er enkel 'speaker end' en 'amplifier end' op staat...alsof hij custom made is. Tsja, bewijs dat nou eens. Idem voor de DBS kastjes - die van Ali uit China zijn slechter afgewerkt maar intern hetzelfde, heb beide open gehad. :crazy:

DofN

Quote from: zwabber on August 16, 2022, 19:08:31
Is het mogelijk dat je de kabel door de midden knip zodat we de binnenkant kunnen beoordelen ?  ;D

Je hoort toch wel of het een echte is of een nepperd? Dat lijkt me nu net de opzet van de duurdere kabel.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

#11
T is echt zwaar overbetaalde troep dat AQ..

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=175783.0

Rowdy

Je kunt beter bekabeling van Atlas Cable nemen.  ::)

twani

Quote from: Rowdy on August 17, 2022, 13:32:25
Je kunt beter bekabeling van Atlas Cable nemen.  ::)

Juist! Die heb ik dan ook :)

. . .

Quote from: twani on August 17, 2022, 09:41:34
T is echt zwaar overbetaalde troep dat AQ..

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=175783.0
Yep, gewoon een paar solide koperen adertjes, aan de uiteindes aan elkaar getwist en een DBS-voodookastje, meer zit er echt niet in.