Vraag Infrarood verlenger voor Yamaha Rx-E100

Started by Broek18, August 16, 2022, 11:01:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Broek18

Hallo,

Ik heb een Yamaha Rx-E100 stereo receiver.
Deze werkt prima, maar staat momenteel in een kastje met deurtje ervoor.
Hierdoor kan ik mijn afstandsbediening niet laten werken, omdat het infraroodsignaal niet door het deurtje gaat.

Nou wilde ik kijken of ik een infrarood verlenger kan inpluggen.
Welke IR Receiver (Extender) kan ik gebruiker voor mijn Yamaha receivers?
Werkt dat?
Kan ik dat vooraan inpluggen?
Of moet dat ergens achterop?
Wat kan ik hiervoor gebruiken?

Ik wilde een verlenger aanschaffen en dan het infraroodoogje via de achterkant van het kastje op de box leggen of onder het kastje.
Zodat de afstandsbediening het oogje kan spotten en de stereo door een dicht deurtje kan bedienen.
Dat is het idee.
Kan dat met deze?

Ik lees dat er dan een speciale aansluiting moet zijn?
En dat mijn stereo moet beschikken over een 3,5mm Jack Infrarood aansluiting.
Zit dat erop?
Kan ik iets inschakelen en hiervoor gebruiken?
Hoor het graag.
Bedankt,
Nicole

Joppietersen

Volgens mij kan t erg simpel...

Ik heb voor mijn Yamaha receiver die ik in de voorraadkast heb staan (gebruik ik alleen met films, stereo versterker staat in de woonkamer) een el cheapo chinese "infrarood-verlenger" (zelf even op de bekende sites zoeken, kan/mag hier geen links plakken.

Maar zo'n ding heeft 3 draadjes: 1 met een ontvangstoog, die leg je ergens neer zodat je reguliere afstandsbediening m kan 'zien' (is niet heel kritisch), dan 1 met de ir zender: dat ding plak je met wat tape op de receiver, op de plek waar het ontvangstoog zit (even zoeken in t licht of googelen of je manual lezen als t daar in staat) en dan heeft ie nog een kabeltje met een usb stekker die je in een 5V telefoonlader kan stoppen.

Werkt al heel wat jaren erg goed: simpel en toch eenvoudig!