Pin 1 probleem?

Started by okkie60, August 15, 2022, 23:15:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

okkie60

Hallo mensen ,bij mijn dac gaat pin 1 naar de 0 op een geïsoleerde print en vandaar via een rc naar kast waar de randaarde op gemonteerd zit.Is hier nu sprake van het zogenaamde pin 1 probleem?groet Rik

Nadat ik de shields aan 1 kant heb losgehaald klinkt het stukken beter,daarom denk ik aan aardlussen.

Rowdy

Wat bedoel je met pin 1 probleem?
Bedoel je misschien XLR?


Als je XLR bedoelt, kan het zijn dat je DAC een XLR ingang heeft, maar gewoon asymmetrisch is opgebouwd in plaats van symmetrisch.

okkie60

#2
Hallo Rowdy,ik heb hele verwikkelingen gelezen over dit probleem dwz dat er intern het signaalaarde en shield tezamen komt en dat is denk ik bij mij niet t geval,men krijgt in zo'n geval storing op de signaalaarde.Het gaat idd over gebalanceerde xlr aansluitingen ,ik twijfel idd of het niet om een semi gebalanceerde versterkingstrap gaat dat zou misschien mijn probleem kunnen verklaren

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

okkie60

#4
Dit heb ik dus gelezen maar vind t erg ingewikkeld

Maar misschien is er iemand op dit forum die kan zien of het hier gaat om semi gebalanceerd of echt gebalanceerd?

Ik ben er al uit het is een a symmetrische trap en door 2 opamps naar xlr.
Dit gaf het probleem en is simpel opgelost door het shield aan de uiteinden los te maken.

Bedankt voor de hulp