WBT adereindhuls tang

Started by LarsGkz, August 15, 2022, 21:52:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LarsGkz

Hallo,

Op het moment ben ik bezig met een aantal WBT poles en banaanpluggen te monteren. Allereerst was mijn idee om deze te klemmen. Ik zie nu dat de tang van WBT maar liefst 90 euro is, dat vind ik nogal veel voor 10 keer krimpen.

Dus voordat ik hem soldeer, heeft iemand een alternatief voor deze tang die ook voldoet?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Rowdy

Je woont te ver van mij vandaan anders had je mijn adereindhulstang kunnen lenen. De mijne heb ik gekocht bij Bol voor 40 euro.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

LarsGkz

Quote from: dre73 on August 15, 2022, 21:58:02
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-adereindhulstang-automatische-afstelling-025-mm-6-mm?gclid=EAIaIQobChMI_JmC0tDJ-QIVD49oCR016wuPEAQYAiABEgJSU_D_BwE

Zo iets?
Nee, denk dat dat niet werkt. de ronding moet er in blijven, zodat hij perfect in de huls past. En de bovenkant moet er als een V'tje ingedrukt worden daar kan dan de schroef op gedraaid worden.

Toch bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rowdy


mijkie

Gedore heeft ze ook, die er een "V" in knijpen
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

. . .

#6
Ik heb precies zo'n HBM tang die ze dus in een rechthoek krimpt maar vind het zelf niks (geeft niet echt een gevoel dat het stevig gekrimpt is). Mijkie, heb je misschien een typenummer van zo'n Gedore?


mijkie

Quote from: WhySoSerious? on August 15, 2022, 22:48:05
Ik heb precies zo'n HBM tang die ze dus in een rechthoek krimpt maar vind het zelf niks (geeft niet echt een gevoel dat het stevig gekrimpt is). Mijkie, heb je misschien een typenummer van zo'n Gedore?

Dat is de Gedore 8139-220
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

dre73

Quote from: LarsGkz on August 15, 2022, 22:07:16
Nee, denk dat dat niet werkt. de ronding moet er in blijven, zodat hij perfect in de huls past. En de bovenkant moet er als een V'tje ingedrukt worden daar kan dan de schroef op gedraaid worden.

Toch bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nou.....
Ik werk elke dag met deze tangen en kan je vertellen dat de versies met de V niet goed werken.
Ze vervormen de boel zo dat deze vaak niet meer in het schroefgat passen.
De versie met de V kan je hier zo ophalen,die is nog in nieuwstaat. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

LarsGkz

Quote from: dre73 on August 16, 2022, 07:35:05
Nou.....
Ik werk elke dag met deze tangen en kan je vertellen dat de versies met de V niet goed werken.
Ze vervormen de boel zo dat deze vaak niet meer in het schroefgat passen.
De versie met de V kan je hier zo ophalen,die is nog in nieuwstaat. :D
Is dat een tang van WBT zelf?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dre73

Ik heb nog nooit een WBT tang in een werkplaats gezien eigenlijk. :D
Gewoon een overpriced stukje gereedschap.......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

mijkie

Werkt prima, al heel wat huisjes geknepen
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

LarsGkz

Quote from: dre73 on August 16, 2022, 15:49:40
Ik heb nog nooit een WBT tang in een werkplaats gezien eigenlijk. :D
Gewoon een overpriced stukje gereedschap.......
Mee eens, maar al die andere tangen zijn niet identiek aan die van WBT.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

rdv300b833

Mocht je in de buurt van Elst zijn/komen (tussen Arnhem en Nijmegen)....dan leen je mij  WBT-tang gewoon voor een tijdje.
Slijten doet het er echt niet van en ik heb dat ding echt niet iedere dag nodig.

Laat maar horen.
Grtz, Reinout

Oystein

Je hebt krimptangen en krimptangen.

Het voornaamste is de vorm van de bek of je een V-vorm, vierkant, zeskant of welke vorm dan ook krijgt.
Voor elk soort schroefaansluiting (zoals bijv. in de netstekker maar ook een zekering automaat) is een optimale vorm.

In vermogensinstallaties waar de bijv. kabelogen krimpt (Klauke ?)  is de kwaliteit van de krimp bepalend, de druk moet dan zo hoog en gelijkmatig verdeeld zijn dat het zowat een koude las oplevert op een zo groot mogelijk oppervlakte.

Voor adereindhulzen is dat minder spannend (dus waarom een hele dure tang kopen ?) als de kracht van het klemmen uiteindelijk niet door de tang wordt bepaald maar de schroefklem waar je daarna de adereindhuls in steekt.
De huls heeft dan als voornaamste functie om de koperen strands van de kabel niet kapot te draaien en ook een zo groot mogelijk contactoppervlak te krijgen.
Soundirok iOS app -> BeagleBone Black Linux MPD with SPDIF out -> AudioQuest Cinnamon -> Lyngdorf TDAI-1120 -> (speaker out) DH Labs Q10 -> Boenicke Audio W5 / (Line-out) DH Labs Revelation -> Odyssey Khartago Plus -> 2x 12 inch subwoofers

erik s.

Quote from: dre73 on August 16, 2022, 07:35:05
Nou.....
Ik werk elke dag met deze tangen en kan je vertellen dat de versies met de V niet goed werken.
Ze vervormen de boel zo dat deze vaak niet meer in het schroefgat passen.
De versie met de V kan je hier zo ophalen,die is nog in nieuwstaat. :D
Ik gebruik al meer dan 10 jaar de genoemde Knipex, die maakt ook de V. Werkt perfect.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B