Auralic aries G1 vs magna mano ultra mkii

Started by kappa9, August 5, 2022, 15:15:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kappa9

Ik twijfel over de auralic. Kan iemand iets zeggen of dit een upgrade zou zijn ten opzichte van mijn eigen streamer? De mano ultra. Het beste zou zijn om ze naast elkaar in mn eigen set te vergelijken uiteraard echter is dit best een eindje rijden dus ik dacht (getipt door Stef) ik leg de vraag hier even neer. Zijn er mensen die beide streamers gehoord hebben en hier een uitspraak over kunnen doen?

Ik hoor graag van jullie.

Groet Joost

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Xander32

Je kan/moet het altijd ff proberen hier op 't forum, maar ik verwacht dat er maar weinig forumleden deze twee (naast elkaar) hebben gehoord en kunnen vergelijken. Maar niet geschoten ...

Wat zou een nieuwe/andere streamer jou moeten brengen? Waar hoop je op?
Wat moet die anders/ beter doen dan jouw huidige?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

richarde1

Altijd op je eigen set uitproberen.
Ik had die fout gemaakt en de G1 blind aangeschaft.
Na een week inspelen weer gauw terug naar de winkel gebracht voor een Lumin mini.
De G1 was op mijn set te analytische en haalde de emotie uit de muziek.

Xander32

Dat pleit idd voor uitproberen in eigen set, want hoe je de G1 omschrijft herken ik niet vanuit mijn set. Het gaat om het geheel, de keten.

Voor de G1 had ik een Marantz NA11 en dat was betreft de geluidskwaliteit een topper.
De G1 i.c.m. de Accu dac deed echter alles beter, mooier.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Ik zou dan even wachten op de Mano MK3. Die komt deze week uit en heeft een hele mooie Farad superbe voeding!

Pjotr27

Quote from: AudioEnZo on August  5, 2022, 19:33:01
Ik zou dan even wachten op de Mano MK3. Die komt deze week uit en heeft een hele mooie Farad superbe voeding!

Is er al meer over bekend? Website met linkje?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

AudioEnZo

Ik was eergisteren bij Jos van Magna Hifi op een bakkie en hij zou het binnen een paar dagen online zetten.
Zal op https://magnahifi.com/brand/magna-hifi/ verschijnen.
Bestaat uit een voeding en de streamer (geen dac) en ik heb ze even in mijn handen gehad, heel fraai gebouwd!
De voeding is  de Farad Super 3 en de streamer is in eenzelfde behuizing gebouwd. Bestaat dus uit 2 kleine kastjes

Xander32

Wat gaat die anders/ beter doen dan die van de ts?

Quote from: AudioEnZo on August  5, 2022, 19:33:01
Ik zou dan even wachten op de Mano MK3. Die komt deze week uit en heeft een hele mooie Farad superbe voeding!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Geen idee, maar als je de Mano mk2 erin betrekt zou ik toch ook de MK3 afwachten.

Xander32

Ik snap de suggestie hoor  :).
Maar ik verwacht dat de stap naar een volgende versie van hetzelfde, niet heel veel gaat brengen (aanname).

Quote from: AudioEnZo on August  5, 2022, 22:17:10
Geen idee, maar als je de Mano mk2 erin betrekt zou ik toch ook de MK3 afwachten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Ik verwacht dat de Farad Super 3 voeding wel wat gaat brengen. Is ook een aanname, geen eigen ervaring, maar dat zal de tijd en ervaringen van luisteraars leren :)

DofN

#11
Ik vraag me oprecht af hoe lang je bezig kan blijven om een optimale weergave nog beter te maken :), vooral in deze tijd. Maar goed, vanuit het bedrijf snap ik het wel.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

sandervg

Ik heb deze twee niet naast elkaar beluisterd. Wat misschien kan helpen zijn twee andere draadjes die ook heb opgestart (even de zoekfunctie gebruiken)
- Ik heb de Auralic Aries G2 vergeleken met aantal streamers en ook het verschil met een Horwege voeding beluisterd. Ik vond dat geen positief verschil (sowieso héél weinig verschil) dus de voeding is retour gegaan. Ik lees op internet mensen met een G1 die wel enthousiast zijn en het analytische er wat afhaalt. Dus je zou - als je voor de G1 gaat - dit nog kunnen overwegen. Je kunt de voeding op proef krijgen van de leverancier in Duitsland dus gewoon op je gemak uitproberen. 
- Ik heb de ooit een draadje aangemaakt waarin ik verschillende voedingen heb vergeleken op een streamer. Nee, niet de Magna Ultra, maar wellicht geeft het een beeld wat je van een verschil in voeding zou kunnen verwachten. De Farad heb ik daar ook in meegenomen. Was niet de winnaar maar wel een uitstekende nummer 2 waar ik prima mee zou hebben kunnen leven. Ik herinner me vooral nog de rust van de voeding. Iets minder dynamisch / bombastisch dan veel andere voedingen. Tja, het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat en wat het in je set doet.

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

AudioEnZo

Quote from: DofN on August  5, 2022, 23:16:59
Ik vraag me oprecht af hoe lang je bezig kan blijven om een optimale weergave nog beter te maken :), vooral in deze tijd. Maar goed, vanuit het bedrijf snap ik het wel.
Tja dat geldt natuurlijk voor elk apparaat wat wordt geüpgrade  naar een mk2, 3, 4 enz door elke fabrikant.
Kan  nieuwe inzichten zijn, nieuwe materialen enz.

DofN

#14
Bij luidsprekers kan ik het me nog ergens voorstellen, daar valt nog een hoop te verbeteren. Met name op het gebied van vervorming en het minimaliseren van akoestische impact op zijwanden, vloeren, plafonds. Bij akoestische materialen ook. Het wachten is natuurlijk op betaalbare passief-actieve absorbers (dus geen DSP systemen, maar absorbers die en dun en klein zijn én elektronisch gestuurd actief absorberen). Maar wanneer een fabrikant heden ten dage een optimale streamer maakt en die als zodanig een jaar positioneert, dan vraag ik me af wat een MK2a of MK3 op streamergebied nog oplevert. Helemaal als de fabrikant alleen in subjectieve termen beschrijft wat er verbeterd is ten opzichte van iets wat al perfect was.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

kappa9

Quote from: AudioEnZo on August  5, 2022, 19:33:01
Ik zou dan even wachten op de Mano MK3. Die komt deze week uit en heeft een hele mooie Farad superbe voeding!

Ik heb begrepen dat mk3 met Farad voeding klankmatig een stapje vooruit zou zijn ten opzichte van de mk2. Het zal niet een enorm verschil zijn werd me verteld.

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Sjettepet

Quote from: kappa9 on August  7, 2022, 09:33:11
Ik heb begrepen dat mk3 met Farad voeding klankmatig een stapje vooruit zou zijn ten opzichte van de mk2. Het zal niet een enorm verschil zijn werd me verteld.

Groet Joost
En in prijs?
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

kappa9

Quote from: Sjettepet on August  7, 2022, 10:49:09
En in prijs?
€995 voor de mk2 tegenover €1295 voor de mk3 met Farad voeding
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Sjettepet

Zoals zo vaak levert 30% meer investering dus waarschijnlijk niet 30% verbetering op.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

. . .

Ik zie dat er een Mano MK2A op de site is verschenen, is dat de vermeende MK3?

holco

Ik zou zeker ook de software waar de streamer op draait in het besluit meenemen, niks zo irritant als dat niet vlekkeloos werkt.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

#21
Quote from: WhySoSerious? on August  7, 2022, 21:41:36
Ik zie dat er een Mano MK2A op de site is verschenen, is dat de vermeende MK3?
Nee op zeker niet, de mk3 heeft een aparte voeding. Zal Jos vragen wanneer de MK3 online komt.

AudioEnZo

#22
De Mano ULTRA mkIII Farad Music Streamer staat inmiddels online :D

jahtari

Quote from: AudioEnZo on August  8, 2022, 10:31:43
De Mano ULTRA mkIII Music Super3 staat inmiddels online :D
Ik hoorde dat de "Turbo" versie binnenkort uitkomt, als voorloper op de Turbo S mk IV.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

AudioEnZo

De Mano ULTRA mkIII Farad Music Streamer is overigens geen upgrade van de mkIIA maar een apart product, de Mano ULTRA mkIIA Music Streamer blijft ook gewoon bestaan.