Author Topic: G(b)estolen door PostNL  (Read 4466 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline CinePhil

• New member
  • *
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 1
  • Resistance is futile - you will be assimilated
G(b)estolen door PostNL
« on: August 3, 2022, 12:13:06 »

Zijn "verdwenen" bij PostNL rond 23 juli 2022 (willebroek) 2x Wharfedale Diamond 11.4 Speaker (zwart) ... >:(

Offline Jazzman

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 329
  • Hamlet: To Be or Not To Be Sinatra: Do Be Do Be Do
Re: G(b)estolen door PostNL
« Reply #1 on: August 3, 2022, 12:38:15 »
Als het pakket verzekerd verzonden is dan is er toch nauwelijks een issue? Wel zonde dat het G(b)estolen is...

Verstuur je pakket verzekerd binnen Nederland of naar het buitenland. Het pakket wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend. De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging. Dit is afhankelijk van de waarde van de goederen in het pakket.
ThivanLabs Gold Lion 805A
Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Ayre Acoustics QB-9 DSD
Bassocontinuo Lyra 2.1 XL4 Cerbero Black - Transparent Music Link Plus - Audioquest bekabeling - Audes ST-900 Power Conditioner
Dynaudio Confidence C1 mkII

Online Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+57)
  • Total likes: 481
  • Note to my self: Don't lose it!!!
« Reply #2 on: August 3, 2022, 13:05:39 »
Als het pakket verzekerd verzonden is dan is er toch nauwelijks een issue? Wel zonde dat het G(b)estolen is...

Verstuur je pakket verzekerd binnen Nederland of naar het buitenland. Het pakket wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend. De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging. Dit is afhankelijk van de waarde van de goederen in het pakket.

Vergis je niet dat je aan flink wat voorwaarden moet voldoen. Zoals het hebben van de bon. Daarnaast hanteren ze een afschrijving. Dus stuur je versterkers op van 5500 euro van 6 jaar oud? Krijg je niks terug met een afschrijving van 20% op jaar basis…

Heb het ook aan de hand gehad. Vreselijk vervelend.
De verkoper moet het onderzoek initiëren en daarbij gelden ook wachtentijden etc.
« Last Edit: August 3, 2022, 13:06:12 by Peerless Monster »
STEREO 1: Classe Omega MKII | Audio Research SP-10 | MBL 8011AM | Acoustat model one + one | Auralic Altair G1 | Michell | Dual CS510 platenspeler
STEREO 2: SP-10 | Audio Research DAC2 | Audio Research VT130SE | Acoustat model one + one
STEREO 3: ELAC Navis | Sonos |
HT:  Samsung 82 inch

Offline KillerbeeNL

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 455
  • Mijn grenzen opzoeken , en deze toepassen
« Reply #3 on: August 3, 2022, 13:10:38 »
Vergis je niet dat je aan flink wat voorwaarden moet voldoen. Zoals het hebben van de bon. Daarnaast hanteren ze een afschrijving. Dus stuur je versterkers op van 5500 euro van 6 jaar oud? Krijg je niks terug met een afschrijving van 20% op jaar basis…

Heb het ook aan de hand gehad. Vreselijk vervelend.
De verkoper moet het onderzoek initiëren en daarbij gelden ook wachtentijden etc.
Iemand anders laten rijden of zelf de auto instappen , zulke dure goederen zou ik niet laten versturen maar zelf willen zien op beschadiging of werking.

Verder is een screenshot van de advertentie en bankoverschrijving niet genoeg? Dan zou ik er al helemaal niet aan beginnen.....

Wel systeem is dan wel waterdicht en bruikbaar bij verzekerde verzendingen

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Online Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
« Reply #4 on: August 3, 2022, 13:22:17 »
Iemand anders laten rijden of zelf de auto instappen , zulke dure goederen zou ik niet laten versturen maar zelf willen zien op beschadiging of werking.

Uiteraard bestel jij nooit wat online. 😊

Verder is een screenshot van de advertentie en bankoverschrijving niet genoeg? Dan zou ik er al helemaal niet aan beginnen.....

Wel systeem is dan wel waterdicht en bruikbaar bij verzekerde verzendingen

Ik weet niet of dat ook valt onder die voorwaarden?

Hoe ga je dat doen een verzendservice die waterdicht is?
We waren aan het wachten op een pakketje en het bleef maar weg. Kregen we een brief van postnl dat ons pakketje dat zou moeten aankomen in een busje was ten tijde van brand en dat ze dat niet meer hebben kunnen redden. Uiteraard niet verzekerd, want de waarde was 25 euro. Was wel een museumstuk omdat het zeldzaam was. Waterdicht krijg je het nooit. Tenzij je een copy van het product hebt.

Moraal? Inderdaad als het enigzins kan, zelf beoordelen bij afhaling, maar dat is niet altijd mogelijk.
STEREO 1: Classe Omega MKII | Audio Research SP-10 | MBL 8011AM | Acoustat model one + one | Auralic Altair G1 | Michell | Dual CS510 platenspeler
STEREO 2: SP-10 | Audio Research DAC2 | Audio Research VT130SE | Acoustat model one + one

Online Hanky Panky

• Meesterlijk lid én
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 4730
  • Kiss this
« Reply #5 on: August 3, 2022, 13:32:11 »
Dé reden dat ik altijd afspreek dat verzending voor rekening en risico van de koper gaat.
Wat! Wat! Wat is probleem!!??

Sony 65XE9005 // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Offline KillerbeeNL

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 455
  • Mijn grenzen opzoeken , en deze toepassen
« Reply #6 on: August 3, 2022, 14:11:17 »

Uiteraard bestel jij nooit wat online.

Moraal? Inderdaad als het enigzins kan, zelf beoordelen bij afhaling, maar dat is niet altijd mogelijk.

Inderdaad bestel ik genoeg online bij webshops , 2e hands stap ik boven de 100 euro de auto in en anders ga ik op zoek naar een verkoper welke dichterbij zit.

Als ik 2e hands ECHT iets HEEL graag wil hebben dan is Nederland klein genoeg om de auto in te stappen.

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Online Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
« Reply #7 on: August 3, 2022, 17:08:41 »

Inderdaad bestel ik genoeg online bij webshops , 2e hands stap ik boven de 100 euro de auto in en anders ga ik op zoek naar een verkoper welke dichterbij zit.

Als ik 2e hands ECHT iets HEEL graag wil hebben dan is Nederland klein genoeg om de auto in te stappen.

Eensch. Maar dat maakt het ook niet water dicht 😉.
Sta je langs de kant te tanken, gappen ze je net aangeschafte streamer uit je auto.
Of steek je een peukie op tijdens het tanken en vliegt de auto in de hens.
Je bent het met me eens dat je het nooit waterdicht krijgt toch? Ook al ga je het zelf halen.
Alles gaat met risico’s en je probeert die zo goed als het gaat te mitigeren.

Offline jazzy

« Reply #8 on: August 3, 2022, 17:11:12 »
Zijn "verdwenen" bij PostNL rond 23 juli 2022 (willebroek) 2x Wharfedale Diamond 11.4 Speaker (zwart) ... >:(
Snap dat je het even kwijt moet, maar als je een discussie wilt starten is het wel handig als je wat meer informatie geeft. Ben je de ontvanger of verzender? Gekocht bij een webshop? Zelf gekozen voor de verzendmode?
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: SMSL AD18 - Beovox CX100 - JBL SUB138 - RPi4 Pimoroni DAC - Sony PS-FL1

Offline Golfer

« Reply #9 on: August 6, 2022, 22:16:32 »
Een waterdichte verzendservice zal er niet zijn maar als je als koper kiest voor verzekerd verzenden, wil je wel transparante voorwaarden en een waterdichte schadeloosstelling als het niet aankomt. Dan wil je toch niet soebatten over de waarde en afschrijvingen? Je hebt net een prijs betaald. Dat is gewoon de waarde die over tafel moet gaan. Of je als koper of als verkoper de verzending verzekert, maakt dan toch niet uit? Degene die de verzekering betaalt, neemt het risico ja.
Yamaha RX-A3070(woonkamer), Parasound 2250, Rotel RB-990BX, Marantz SA8005, Sony UBP-X800M2, LG 50NANO886PB, Philips FB-825 (zitgedeelte), FB-860 (eetgedeelte), FB-821 en een Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 (keuken met no-name inbouw plafondspeakers), WXC-50 (kantoor), Rotel RB-1080 (kantoor), B&O Penta's III en JBL E50 (kantoor).

Online Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
« Reply #10 on: August 6, 2022, 23:18:51 »
Een waterdichte verzendservice zal er niet zijn maar als je als koper kiest voor verzekerd verzenden, wil je wel transparante voorwaarden en een waterdichte schadeloosstelling als het niet aankomt. Dan wil je toch niet soebatten over de waarde en afschrijvingen? Je hebt net een prijs betaald. Dat is gewoon de waarde die over tafel moet gaan. Of je als koper of als verkoper de verzending verzekert, maakt dan toch niet uit? Degene die de verzekering betaalt, neemt het risico ja.

Gelijk heb je. Ze verstoppen al die regels in die zogenaamde kleine letters en andere regels. Letterlijk, want je vind het niet terug. Welkom in de echte wereld.

Het is zelfs arbitrair. Heb even een mail van destijds boven water getoverd.
« Last Edit: August 6, 2022, 23:22:28 by Peerless Monster »

Offline pietnoeck

« Reply #11 on: August 7, 2022, 15:23:31 »
Het kan nog beter. Recent kocht iemand een fiets online bij Decathlon. Ging de fiets ophalen in de Decathlonvestiging, tekende bon af, kijkt nog voor fietshandschoen rayon verder en bij terugkeer was iemand ( inde winkel dus !) met de fiets gaan lopen ...
Decathlon wees elke verantwoordelijkheid af omdat fiets was overhandigd aan de nieuwe eigenaar die maar beter had moeten oppassen ( en men had dus alarmen van fiets verwijderd) ...

Offline skoebiedoe

« Reply #12 on: August 8, 2022, 06:50:57 »
Tja , klinkt misschien raar maar hij is langs de kassa geweest (het is geleverd/overhandigd  in dit geval ) . ;)

In de supermarkt werkt dit ook zo …als je aan het uitladen bent en je legt alles op die band en het valt dan op de grond kapot …dan moet je het niet betalen want dit is voor de verzekering van de winkel .
Echter als het langs de kassa is gegaan en je laat het kapot vallen op de grond bij het inladen van uw wagentje …tja pech gehad je zal de schade zelf moeten dragen en ze gaan zeker niet aanbieden om dit te vervangen .;)

(Al vind ik dat decatjlon hier ook wel ergens in de fout gaat maar we kennen niet het hele verhaal . ;) )

Nu ontopic , dit zijn dingen die kwijt geraakt zijn tijdens de verzending dus normaal moeten ze dit terug betalen .
Heb het ook al voorgehad met een pc te kopen online in een Franse winkel …betaald met visa , zij versturen en krijg dius de tracking code …alles gaat goed tot het in station Frankrijk Noord  terecht komt (waar alles voor Belgie blijkbaar passeert ) …nooit aangekomen (dus daar gestolen en dit station staat erom gekend dat daar van alles verdwijnt ) …klacht neergelegd bij de winkel …die gingen het bekijken en hebben hun best gedaan maar het heeft wel meer dan 2 maanden geduurd voor ze mijn geld terug hebben gestort op de visa omdat de Franse post daar niet echt wou meewerken ….(ze hadden altijd wel een excuus en er moesten zoveel dagen tussen zitten omdat ze het recht hadden om het te zoeken . ;) )
« Last Edit: August 8, 2022, 06:59:29 by skoebiedoe »

Offline Erik

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 289
« Reply #13 on: September 5, 2022, 16:04:17 »
En vergeet niet dat vaak de postbode zelf tekent. Pas mijn nieuwe pc ontvangen gelukkig maar hoefde niet te tekenen was al door hem gedaan zag ik later.
Bij een pakje wat wel gestolen werd, opnieuw verstuurd en weer gestolen. Was ook 2x getekend door postbode en verwees PostNL me naar de verzender ik had tenslotte "getekend" zagen ze op bon en wezen elke verwoording af.
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”
- Winston Churchill