G(b)estolen door PostNL

Started by CinePhil, August 3, 2022, 12:13:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CinePhil


Zijn "verdwenen" bij PostNL rond 23 juli 2022 (willebroek) 2x Wharfedale Diamond 11.4 Speaker (zwart) ... >:(

Deleted User

Als het pakket verzekerd verzonden is dan is er toch nauwelijks een issue? Wel zonde dat het G(b)estolen is...

Verstuur je pakket verzekerd binnen Nederland of naar het buitenland. Het pakket wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend. De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging. Dit is afhankelijk van de waarde van de goederen in het pakket.

Peerless Monster

#2
Quote from: Jazzman on August  3, 2022, 12:38:15
Als het pakket verzekerd verzonden is dan is er toch nauwelijks een issue? Wel zonde dat het G(b)estolen is...

Verstuur je pakket verzekerd binnen Nederland of naar het buitenland. Het pakket wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend. De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging. Dit is afhankelijk van de waarde van de goederen in het pakket.

Vergis je niet dat je aan flink wat voorwaarden moet voldoen. Zoals het hebben van de bon. Daarnaast hanteren ze een afschrijving. Dus stuur je versterkers op van 5500 euro van 6 jaar oud? Krijg je niks terug met een afschrijving van 20% op jaar basis...

Heb het ook aan de hand gehad. Vreselijk vervelend.
De verkoper moet het onderzoek initiëren en daarbij gelden ook wachtentijden etc.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

KillerbeeNL

Quote from: Peerless Monster on August  3, 2022, 13:05:39
Vergis je niet dat je aan flink wat voorwaarden moet voldoen. Zoals het hebben van de bon. Daarnaast hanteren ze een afschrijving. Dus stuur je versterkers op van 5500 euro van 6 jaar oud? Krijg je niks terug met een afschrijving van 20% op jaar basis...

Heb het ook aan de hand gehad. Vreselijk vervelend.
De verkoper moet het onderzoek initiëren en daarbij gelden ook wachtentijden etc.
Iemand anders laten rijden of zelf de auto instappen , zulke dure goederen zou ik niet laten versturen maar zelf willen zien op beschadiging of werking.

Verder is een screenshot van de advertentie en bankoverschrijving niet genoeg? Dan zou ik er al helemaal niet aan beginnen.....

Wel systeem is dan wel waterdicht en bruikbaar bij verzekerde verzendingen

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Peerless Monster

Quote from: KillerbeeNL on August  3, 2022, 13:10:38
Iemand anders laten rijden of zelf de auto instappen , zulke dure goederen zou ik niet laten versturen maar zelf willen zien op beschadiging of werking.

Uiteraard bestel jij nooit wat online. 😊

Quote from: KillerbeeNL on August  3, 2022, 13:10:38
Verder is een screenshot van de advertentie en bankoverschrijving niet genoeg? Dan zou ik er al helemaal niet aan beginnen.....

Wel systeem is dan wel waterdicht en bruikbaar bij verzekerde verzendingen

Ik weet niet of dat ook valt onder die voorwaarden?

Hoe ga je dat doen een verzendservice die waterdicht is?
We waren aan het wachten op een pakketje en het bleef maar weg. Kregen we een brief van postnl dat ons pakketje dat zou moeten aankomen in een busje was ten tijde van brand en dat ze dat niet meer hebben kunnen redden. Uiteraard niet verzekerd, want de waarde was 25 euro. Was wel een museumstuk omdat het zeldzaam was. Waterdicht krijg je het nooit. Tenzij je een copy van het product hebt.

Moraal? Inderdaad als het enigzins kan, zelf beoordelen bij afhaling, maar dat is niet altijd mogelijk.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hanky Panky

Dé reden dat ik altijd afspreek dat verzending voor rekening en risico van de koper gaat.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

KillerbeeNL



Quote from: Peerless Monster on August  3, 2022, 13:22:17
Uiteraard bestel jij nooit wat online. [emoji4]


Moraal? Inderdaad als het enigzins kan, zelf beoordelen bij afhaling, maar dat is niet altijd mogelijk.

Inderdaad bestel ik genoeg online bij webshops , 2e hands stap ik boven de 100 euro de auto in en anders ga ik op zoek naar een verkoper welke dichterbij zit.

Als ik 2e hands ECHT iets HEEL graag wil hebben dan is Nederland klein genoeg om de auto in te stappen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Peerless Monster

Quote from: KillerbeeNL on August  3, 2022, 14:11:17

Inderdaad bestel ik genoeg online bij webshops , 2e hands stap ik boven de 100 euro de auto in en anders ga ik op zoek naar een verkoper welke dichterbij zit.

Als ik 2e hands ECHT iets HEEL graag wil hebben dan is Nederland klein genoeg om de auto in te stappen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk



Eensch. Maar dat maakt het ook niet water dicht 😉.
Sta je langs de kant te tanken, gappen ze je net aangeschafte streamer uit je auto.
Of steek je een peukie op tijdens het tanken en vliegt de auto in de hens.
Je bent het met me eens dat je het nooit waterdicht krijgt toch? Ook al ga je het zelf halen.
Alles gaat met risico's en je probeert die zo goed als het gaat te mitigeren.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

jazzy

Quote from: CinePhil on August  3, 2022, 12:13:06
Zijn "verdwenen" bij PostNL rond 23 juli 2022 (willebroek) 2x Wharfedale Diamond 11.4 Speaker (zwart) ... >:(
Snap dat je het even kwijt moet, maar als je een discussie wilt starten is het wel handig als je wat meer informatie geeft. Ben je de ontvanger of verzender? Gekocht bij een webshop? Zelf gekozen voor de verzendmode?
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Golfer

Een waterdichte verzendservice zal er niet zijn maar als je als koper kiest voor verzekerd verzenden, wil je wel transparante voorwaarden en een waterdichte schadeloosstelling als het niet aankomt. Dan wil je toch niet soebatten over de waarde en afschrijvingen? Je hebt net een prijs betaald. Dat is gewoon de waarde die over tafel moet gaan. Of je als koper of als verkoper de verzending verzekert, maakt dan toch niet uit? Degene die de verzekering betaalt, neemt het risico ja.
Yamaha RX-A3070(woonkamer), Parasound 2250, Rotel RB-990BX, Marantz SA8005, Sony UBP-X800M2, LG 50NANO886PB, Philips FB-825 (zitgedeelte), FB-860 (eetgedeelte), FB-821 en een Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 (keuken met no-name inbouw plafondspeakers), WXC-50 (kantoor), Rotel RB-1080 (kantoor), B&O Penta's III en JBL E50 (kantoor).

Peerless Monster

#10
Quote from: Golfer on August  6, 2022, 22:16:32
Een waterdichte verzendservice zal er niet zijn maar als je als koper kiest voor verzekerd verzenden, wil je wel transparante voorwaarden en een waterdichte schadeloosstelling als het niet aankomt. Dan wil je toch niet soebatten over de waarde en afschrijvingen? Je hebt net een prijs betaald. Dat is gewoon de waarde die over tafel moet gaan. Of je als koper of als verkoper de verzending verzekert, maakt dan toch niet uit? Degene die de verzekering betaalt, neemt het risico ja.

Gelijk heb je. Ze verstoppen al die regels in die zogenaamde kleine letters en andere regels. Letterlijk, want je vind het niet terug. Welkom in de echte wereld.

Het is zelfs arbitrair. Heb even een mail van destijds boven water getoverd.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

pietnoeck

Het kan nog beter. Recent kocht iemand een fiets online bij Decathlon. Ging de fiets ophalen in de Decathlonvestiging, tekende bon af, kijkt nog voor fietshandschoen rayon verder en bij terugkeer was iemand ( inde winkel dus !) met de fiets gaan lopen ...
Decathlon wees elke verantwoordelijkheid af omdat fiets was overhandigd aan de nieuwe eigenaar die maar beter had moeten oppassen ( en men had dus alarmen van fiets verwijderd) ...

skoebiedoe

#12
Tja , klinkt misschien raar maar hij is langs de kassa geweest (het is geleverd/overhandigd  in dit geval ) . ;)

In de supermarkt werkt dit ook zo ...als je aan het uitladen bent en je legt alles op die band en het valt dan op de grond kapot ...dan moet je het niet betalen want dit is voor de verzekering van de winkel .
Echter als het langs de kassa is gegaan en je laat het kapot vallen op de grond bij het inladen van uw wagentje ...tja pech gehad je zal de schade zelf moeten dragen en ze gaan zeker niet aanbieden om dit te vervangen .;)

(Al vind ik dat decatjlon hier ook wel ergens in de fout gaat maar we kennen niet het hele verhaal . ;) )

Nu ontopic , dit zijn dingen die kwijt geraakt zijn tijdens de verzending dus normaal moeten ze dit terug betalen .
Heb het ook al voorgehad met een pc te kopen online in een Franse winkel ...betaald met visa , zij versturen en krijg dius de tracking code ...alles gaat goed tot het in station Frankrijk Noord  terecht komt (waar alles voor Belgie blijkbaar passeert ) ...nooit aangekomen (dus daar gestolen en dit station staat erom gekend dat daar van alles verdwijnt ) ...klacht neergelegd bij de winkel ...die gingen het bekijken en hebben hun best gedaan maar het heeft wel meer dan 2 maanden geduurd voor ze mijn geld terug hebben gestort op de visa omdat de Franse post daar niet echt wou meewerken ....(ze hadden altijd wel een excuus en er moesten zoveel dagen tussen zitten omdat ze het recht hadden om het te zoeken . ;) )

Erik

En vergeet niet dat vaak de postbode zelf tekent. Pas mijn nieuwe pc ontvangen gelukkig maar hoefde niet te tekenen was al door hem gedaan zag ik later.
Bij een pakje wat wel gestolen werd, opnieuw verstuurd en weer gestolen. Was ook 2x getekend door postbode en verwees PostNL me naar de verzender ik had tenslotte "getekend" zagen ze op bon en wezen elke verwoording af.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Chris Cables

Het spijt me te moeten zeggen dat ik PostNL heb opgegeven voor het versturen van mijn kabels naar klanten. Er waren zoveel problemen en 'verloren voorwerpen' die veel ruzie met klanten veroorzaakten, wat er meestal op neerkwam dat ik mijn geld moest teruggeven.
Als er iets mis gaat bij PostNL is er meestal nooit een bevredigende uitkomst voor zowel de afzender als de ontvanger.
:mad:
Sinds de overstap naar DHL heb ik al ongeveer 2 jaar nooit een enkel probleem gehad.
:worship:

jahtari

Heb laatst 2 speakers terug gestuurd via dhl in 2 dozen en nu is er 1 kwijt. Zoektocht loopt nog, maar dit voelt niet fijn.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Mediator

Los van de schade van topic starter vind ik het wel goed dat hij dit aankaart. Ik stuur vaak dingen verzekerd voor de zekerheid. Aangezien ik daar netjes de waarde voor opgeef bij post.nl ging ik ervan uit dat dit ook de waarde is die je verzekerd en dus ontvangt bij verlies of wat dan ook door toedoen van post.nl. Ik lees dus nu duidelijk dat dit niet het geval is. Dus stel ik verkoop een kabel voor 250 euro aan iemand en geef die waarde netjes op. Dan hanteert post.nl een afschrijving van 20% per jaar en is de kabel wat hem betreft na vijf jaar niets meer waard. Ik vind dit wel opmerkelijk en eigenlijk niet kunnen. Waarom wordt er gevraagd naar de waarde van een pakket en waarom verzeker je zo'n product anders. Misschien moet het hele forum post.nl eens bestoken met vragen hierover.

quattronl

Dus PostNL bepaalt dat een kabel, of welk apparaat, na 5 jaar niks meer waard is?  :wacko:
Ik geloof niet dat zij dat even bepalen...
Als ik een waarde opgeef van 250,- dan is de inhoud 250,- waard en wil ik bij kwijtraken dat bedrag hebben. Punt.

Echt waar, stelletje  >:(
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

jahtari

Quote from: jahtari on October 14, 2022, 18:14:41
Heb laatst 2 speakers terug gestuurd via dhl in 2 dozen en nu is er 1 kwijt. Zoektocht loopt nog, maar dit voelt niet fijn.
Inmiddels is 2e gevonden. Case closed.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

. . .

#19
Quote from: Mediator on October 26, 2022, 16:44:04
Los van de schade van topic starter vind ik het wel goed dat hij dit aankaart. Ik stuur vaak dingen verzekerd voor de zekerheid. Aangezien ik daar netjes de waarde voor opgeef bij post.nl ging ik ervan uit dat dit ook de waarde is die je verzekerd en dus ontvangt bij verlies of wat dan ook door toedoen van post.nl. Ik lees dus nu duidelijk dat dit niet het geval is. Dus stel ik verkoop een kabel voor 250 euro aan iemand en geef die waarde netjes op. Dan hanteert post.nl een afschrijving van 20% per jaar en is de kabel wat hem betreft na vijf jaar niets meer waard. Ik vind dit wel opmerkelijk en eigenlijk niet kunnen. Waarom wordt er gevraagd naar de waarde van een pakket en waarom verzeker je zo'n product anders. Misschien moet het hele forum post.nl eens bestoken met vragen hierover.

Nou, volgens mij werkt het met DHL net zo, toch? In ieder geval vind ik de verzekering gebakken lucht hoor - leeftijd van het product kunnen ze never nooit achterhalen en ze weten immers niet wat er in de doos zit, als het kwijt is geraakt, komt niemand daar ooit achter.
Volgens mij krijg je altijd iets van €2.50 per kg vergoed voor een pakket, dat aangetekend en dus in theorie tot €500 verzekerd is....

VlisChris

#20
Als PostNL volgens de AVC vervoert (weet ik niet zeker?) is dat idd €3.40/kg.

CMR hanteert hogere tarieven, maar dat is alleen bij grensoverschrijdend transport. En nog steeds niet schokkend.

Details :)

Edit. AVC it is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Peerless Monster

Quote from: quattronl on October 26, 2022, 20:17:33
Dus PostNL bepaalt dat een kabel, of welk apparaat, na 5 jaar niks meer waard is?  :wacko:
Ik geloof niet dat zij dat even bepalen...
Als ik een waarde opgeef van 250,- dan is de inhoud 250,- waard en wil ik bij kwijtraken dat bedrag hebben. Punt.

Echt waar, stelletje  >:(

Yup. Dat is altijd een beetje zo met grote bedrijven. Je kan er gewoon niks aan doen.
Je bent aan de goden overgeleverd.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bokkes

De TS is ook kwijt sinds 6 augustus !!!!

AudioEnZo


Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler