Welke kabel levert de grootste winst op?

Started by Pathos, August 2, 2022, 19:25:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: mmuetst on September 25, 2022, 18:45:17
Hij zegt niet dat het beter klinkt, alleen: "Op deze manier maken we kabels die de kwaliteit van ieder audio- en videosysteem naar een hoger niveau zullen brengen" dus dat kan ook uiterlijk zijn  ;).

True...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

de Kabelaer

Quote from: Tjeb on September 25, 2022, 19:58:50
Fijn dat je je niet laten remmen door wat tegen gas.

Ik ben begonnen met Ixos en ben eigenlijk een beetje gaan zoeken door de commercie in de blaadjes als What Hifi, ik denk dat de duurste interlinks een setje Siltech's is geweest (type weet ik helaas niet meer) ik ben hierna zelf gaan bouwen met allerhande materialen en manieren als vlechtwerkjes zilver, koolstof en noem het maar op. Op een gegeven moment was ik er wel een beetje klaar mee toen ik met de beste wil van de wereld geen verschillen kon ontdekken tussen mijn dure Siltech en mijn zelfknutsel meuk.

Heb de merkkabels toen verkocht en heb er een zelfknutsellaar tussen laten zitten...

Klinkt als een mooie zoektocht, lekker knutselen, testen en luisteren. Lijkt me ook fijn dat je er op een gegeven moment rust in hebt gevonden. Gewoon tevreden zijn met wat je nu hebt. Helemaal prima. Op ongeveer dezelfde manier ben ik bij mijn kabels terecht gekomen. Hoeft allemaal niet de hoofdprijs te kosten.
Handgemaakte High-end Audio & -Videokabels
voedingskabels, luidsprekerkabels, interlinks, netwerkkabels, USB kabels & custom-made kabels

mmuetst

#102
Quote from: de Kabelaer on September 25, 2022, 00:42:54
Ik zeg ook niet dat je dure kabels moet kopen om verbetering te halen. Wat mij betreft hoeft het ook allemaal niet zo duur.
Wat ik denk is dat iedere kabel (goedkoop of duur) net even andere specs kan hebben (voodoo voor sommigen: capaciteit en impedantie etc.) wat het audiosignaal wat kan kleuren. Die kleuring vind de ene prima klinken, de ander niet.

Ik denk inderdaad dat netkabels best afgeschermd mogen zijn. Netjes voor elkaar vind ik dat. Belangrijker nog is een fatsoenlijke aderdiameter. Laag impedant noem ik de signaalinputs niet met waarden van 47kOhm o.i.d. Met filmpjes komen die iets zouden moeten bewijzen, zeggen niet zoveel. Er zijn net zoveel filmpjes die weer wat anders vertellen...
In je stukje heb je het over strooiveld, en daar reageerde ik op omdat het strooiveld van een powerkabel geen invloed heeft op de audiosignaal kabels op lijn niveau. Een transformator bijvoorbeeld heeft een veel groter strooiveld, maar laat een powerkabel nu net geen transformator zijn. Had het trouwens niet over de ingangsimpedantie, maar eigenlijk over de uitgangsimpedantie. Die is van moderne audio meestal laag (zie filmpje ) hierdoor wordt de stoorsignalen kortgesloten, zoals je ook ziet in het filmpje gaat de installatie brommen zodra de plug uit de media player wordt getrokken en is de brom weg zodra je hem weer aansluit op de media player.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

de Kabelaer

Quote from: mmuetst on September 25, 2022, 21:19:17
Had het trouwens niet over de ingangsimpedantie, maar eigenlijk over de uitgangsimpedantie. Die is van moderne audio meestal laag...
Jij hebt gelijk mmuetst, die is doorgaans laag.
Handgemaakte High-end Audio & -Videokabels
voedingskabels, luidsprekerkabels, interlinks, netwerkkabels, USB kabels & custom-made kabels

mmuetst

Quote from: Rob_Dingen on September 24, 2022, 20:14:50
Waarom zou hij daar op terug komen jullie blijven toch in hetzelfde lusje hangen.
Wat er ook gezegd word, ze kunnen jullie toch niet overtuigen, waarom dan nog moeite doen.

Rob
@de Kabelaer is er wel netjes op terug gekomen. Geen welles/nietes discussie. Dus zo zie je maar weer, zo kan het dus ook.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.