Projector advies gevraagd voor in de keuken

Started by sandervg, August 1, 2022, 13:02:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Een vriend van me wil een projector plaatsen in de keuken. Hij heeft een witte wand, op z'n 3 meter afstand van een bar. Wil het gebruiken voor kinderfilmpjes, klokhuis, journaal etc. Maar ook bv. voetbal en af en toe een film kijken etc. Hij verwacht de projector gemiddeld 6 - 12 uur per week te gebruiken. De keuken wordt niet verduisterd (dus hij heeft genoeg lumen nodig) en hij heeft een totaal budget van ca. 700 euro. Voorkeur voor nieuw, maar jong 2e hands is een optie. Iemand een suggestie waar hij aan zou kunnen denken?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

J.A.F._Doorhof

We hebben wel wat opties binnen Benq en Epson die daaraan voldoen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sandervg

#2
Zoals?

En werkt Benq nog steeds altijd met DLP / regenboogjes?

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  2, 2022, 14:03:31
We hebben wel wat opties binnen Benq en Epson die daaraan voldoen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

J.A.F._Doorhof

Ligt een beetje aan afstanden en soort van scherm.
Als je even een situatie schets kan mailen naar [email protected] dan kunnen we een offerte op maat maken.

De BenQ heb ik persoonlijk geen last van gehad qua regenbogen of hoofdpijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HJ

Quote from: sandervg on August  1, 2022, 13:02:20
Een vriend van me wil een projector plaatsen in de keuken. Hij heeft een witte wand, op z'n 3 meter afstand van een bar. Wil het gebruiken voor kinderfilmpjes, klokhuis, journaal etc. Maar ook bv. voetbal en af en toe een film kijken etc. Hij verwacht de projector gemiddeld 6 - 12 uur per week te gebruiken. De keuken wordt niet verduisterd (dus hij heeft genoeg lumen nodig) en hij heeft een totaal budget van ca. 700 euro. Voorkeur voor nieuw, maar jong 2e hands is een optie. Iemand een suggestie waar hij aan zou kunnen denken?
Witte wand en niet verduisteren, hmm. Dat is echt niet optimaal hoor. Valt er op die wand nog direct (zon) licht?
Als je in de buurt van Leiden woont, ik heb een Epson tw5000, die gebruik ik niet en mag je proberen. Dan kun je mss een inschatting maken wat te verwachten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


sandervg

Ik weet het  :). Ik heb mijn vriend ook geadviseerd om een groot LCD scherm op te hangen ipv een projector, maar hij wil toch een projector omdat ze geen 'zwarte bak' aan de wand willen voor als het scherm niet gebruikt wordt. Ik denk dat de lat voor 'kwaliteit' een stukje lager ligt dan bij het gemiddelde forumlid. Ik heb zelf jaren met een TW5000 gedraaid... veel plezier aan beleefd. Ik stuur je even een PM.
Groet,
Sander
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

HJ

Quote from: sandervg on August  6, 2022, 00:01:44
Ik weet het  :). Ik heb mijn vriend ook geadviseerd om een groot LCD scherm op te hangen ipv een projector, maar hij wil toch een projector omdat ze geen 'zwarte bak' aan de wand willen voor als het scherm niet gebruikt wordt. Ik denk dat de lat voor 'kwaliteit' een stukje lager ligt dan bij het gemiddelde forumlid. Ik heb zelf jaren met een TW5000 gedraaid... veel plezier aan beleefd. Ik stuur je even een PM.
Groet,
Sander
Check! Hij kan mss wel een stuk grijs maken, dat scheelt al.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


Sjettepet

Voor zo'n situatie zou ik denk ik voor een goedkope led-projector gaan. Bijvoorbeeld een 'screenless TV' van Xgimi (Xgimi H2). Heb je meteen ook je geluid en bluetooth-connectivity (prima geregeld) en het ding draait op Android dus Netflix e.d. aan boord.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

sandervg

Zo'n Xgimi is wel een gaaf ding voor dit doel! Hoeveel lumen zou voldoende zijn in zo'n situatie?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian