High frame rate TrueCutMotion technologie

Started by home@the movies, July 30, 2022, 21:00:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


pameijer

Als het werkt lijkt het me een verbetering. Maar ik vraag me af hoe ze dat met de HDMI handshakes gaan doen. Een variatie daarin geeft bij mijn projector al 11 seconden wachttijd..... Ben benieuwd hoe ze dat gaan ondervangen!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

Quote from: pameijer on July 30, 2022, 21:29:06
Als het werkt lijkt het me een verbetering. Maar ik vraag me af hoe ze dat met de HDMI handshakes gaan doen. Een variatie daarin geeft bij mijn projector al 11 seconden wachttijd..... Ben benieuwd hoe ze dat gaan ondervangen!

Zoals gemeld in het artikel is het nog niet ()direct de bedoeling om de consumer markt op te zoeken, eerder de pro bioscoop als eerste. Maar zoals we weten duurt het meestal niet lang eer we dit op onze apparaten tergug zullen vinden, Dolby Atmos was daar ook een mooi vb van.
Alles zal afhangen van hoe dit door de bioscoopbezoekers zal onthaald worden, als blijkt dat dit aanslaat zal het wel in een stroomversnelling terechtkomen.
Ik ben in ieder geval wel blij dat er een evolutie zit in dit verhaal, ik had jaren geleden al het gevoel dat een toepassing met bepaalde scenes in een film wel, en andere niet, perfect zou kunnen werken.

Fox

Als het naar de consument komt moet je een deel van je keten vervangen. Speler, receiver/processor of tv.

Daarnaast lijkt met het voor de streaming diensten ook lastig, want meer frames is meer bitrate en die hebben al moeite om dat kwalitatief hoog te houden.

En voor de bios??? Nu zijn de zalen voor 90% nog 2k en vaak als je mazzel hebt de hoofdzaal wel 4K. En dat betekend dat 4K implementatie ook niet snel gaat.

Zal weg de weg van 3D gaan eerst up en dan ...

papaleo

#4
Oud nieuws... :devil:

Dit gaf ik hier destijds ook al aan... https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=181350.msg3534874#msg3534874  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Waarom kunnen ze dit niet remasteren naar 48Hz waarbij je de scenes waar geen snelle pans e.d. Inzitten en die je origineel wilt houden 1-1-2-2-3-3 doet dus ieder beeldje herhalen zodat het effectief weer 24Hz is maar je de snelle pans wel met een tussen berekening uitvoert.
Dus dan 1a-1b-2a-2b-3a-3b etc. ?

MaxxMark

Dat is volgens mij juist wat ze doen gezien dit stukje:

QuoteTo expand a bit on the Pixelworks press release, the tech as explained to me by the company's reps at CES is a "motion grading" process that allows for image motion to be varied within a 48 Hz high-frame-rate (HFR) container on a scene-by-scene basis.

Het identificeert zich dus m.i. als een 48Hz video format, maar past zichzelf binnen dat bereik aan. Je bent dan uiteraard wel gebonden aan bepaalde framerates. Ik gok dat ze daar wel wat nifty shit voor bedacht hebben.

Het wordt pas naar wanneer een beeldweergever eigenlijk geen 48Hz ondersteunt (of dit wel doet, maar het weergeeft als 50Hz)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Kjelt

Quote from: MaxxMark on August  1, 2022, 10:54:45
Dat is volgens mij juist wat ze doen gezien dit stukje:

Waarom zou het dan niet op een UHD disk gezet kunnen worden en gewoon thuis bekeken worden? Want ze zeggen dat dit juist niet gaat.

MaxxMark

Het is een beetje murky vind ik. Het artikel is een beetje tegenstrijdig vind ik. Er wordt namelijk alleen maar een interpretatie gegeven van wat het 'mogelijk' kan zijn (gelijkend aan variabele refreshrates in monitoren) zonder dat er uitsluitsel wordt gegeven.

Maar ik moet toegeven, na het hele artikel nog een keer te hebben gelezen en de laatste alinea specifiek:
QuoteThe set used for the demo I caught at CES 2022 was outfitted with TrueCut Motion, so it's obviously something that can be easily licensed and incorporated into TVs – which TCL plans to do.

lijkt wel sterk te impliceren dat een normale TV er niet zomaar mee om kan gaan.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com