zo goed als... af..?!?

Started by chifo, June 15, 2004, 19:29:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mooie set ?

ja
24 (82.8%)
nee
5 (17.2%)

Total Members Voted: 28

Voting closed: July 6, 2004, 19:29:55

chifo

goeieavond,

ik kijk al een tijdje rond op dit forum en zie regelmatig verschillende mooie setjes voorbijkomen.
nu ben ik toch wel zeer benieuwd wat jullie van mijn setje vinden,dus bij deze ook 2 foto's toegevoegd.
ik ben er al een poosje mee bezig,en vooral met het upgraden van mijn set o.a nieuwe dikke speakerkabels,nieuwe scartkabel en dan komt ook nog het akoestische gebeuren,o.a gordijnen en vloerkleed.
zelf dacht ik dat het nu toch al redelijk af was,alhoewel je niet snel van het ht-virus afkomt  ;D
het kan altijd weer beter,maar het hangt natuurlijk helemaal van je budget af en wat je voor die "fijne" hobby
over hebt  :P
nu wil ik alleen nog mijn frontspeakers en subwoofer op dikke tegels plaatsen (graniet/marmer)
met een beetje goeie/mooie spikes (oog wil ook wat ;)) en dat gewoon omdat het er dan gelikt uitziet...
mijn laatste aanschaf was een bb televisie,ik heb een panasonic tx-36pl-35 die ik heb laten isf-calibreren
door frank, en ik ben daar erg tevreden over.(toppie frank !)
en zo'n tv maakt het film kijken toch wel een genot,als je weet dat ik daarvoor op een 63 cm tv film keek  :'(
graag jullie reacties heren !

groeten rick.






BOUBOU

Cool.....Mooi setje   :D

Heb je alles in een op maat gemaakte kast gestopt?
Voor een HT is dit volgens mij de ideale oplossing....vooral als je er nog een projectiescherm voor hebt hangen.

Voor een huiskamer echter zou ik er toch wat pastel kleurtjes in gooien  ;)

Het je nog wat specs van de speakers en receiver enz. ?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

chifo

#2
dank u !  ;D

het is niet echt een kast,het is meer een wand met een schuifdeur  ;)
en inderdaad heb ik rekening gehouden met een beamer in de nabije toekomst.
maar dat duurt nog wel even.

wat die kleurtjes betreft,ik ben net klaar met schilderen dus  ;)

ik heb een yamaha RX-V430
mijn DVD speler is een philips 870P

speakers zijn van Magnat, fronts vector 55
                                          surrounds vector needle 11
                                          center vector needle 10
                                          subwoofer vector needle 25A

dat is zo'n beetje mijn set.

groeten rick

johnl

Mooie oplossing, ziet er goed uit hoor !

Pb

Hoi,

Echt mooi dat alles zo is weg gewerkt 8). Mijn complimenten en ik vind dat kleurtje wel wat hebben het is lekker rustig en het kom niet zo op je af als het zwart wat je vaak ziet


Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

advr


Hoi Rick,

Hele mooie set!!  :D 8)

Prachtige oplossing zo, geen draden te zien, alles mooi weggewerkt. 8)

Is dit in een hoek van je kamer?

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chifo

#6
hoi !

bedankt voor jullie positieve reacties  ;D
ik dacht zelf ook dat dit een hele mooie oplossing was om niet tegen al die bedrading aan te kijken.
en over de kleur,ik heb deze kleur gekozen omdat zwart weer zo vreselijk zwart is,en wit is denk ik toch teveel aanwezig tijdens het filmkijken  8)   dus dan maar voor deze gekozen en dat kijkt inderdaad lekker rustig.

en ad... dit is niet in een hoek van de kamer... dit is mijn WOONkamer  :-\ ;D
die is helaas niet zo ruim...  :'( maar groot genoeg voor een ht-tje  ;D :P

Rick.



Jinsu

Hoi,

Het ziet er mooi uit ik heb alleen 1 opmerking, verwijder die deurklink ;D .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

OscarTango

schoon gedaan... aan uw taalgebruik lees ik af dat we weer een Vlaming erbij hebben ?

Ik vind de kleuren wel mooi staan, alleen die gordijnen aan de zijkant en idd, die klink stoort. Maar kritiek geven is makkelijk, he...

Hoe diep is die kast ? Ge hebt dan toch een stuk van uw living moeten prijsgeven om alles in te bouwen, niet ? Maar 't ziet er erg goed uit...chapeau.

Groeten uit Limburg,
OT
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

chifo

die deurklink  ??? die vond ik eigenlijk wel makkelijk.. om de deur bijv. te openen  :P
als ik film aan het kijken ben valt die deurklink eigenlijk niet eens meer op....

die gordijnen...,ik moet zeggen het zijn idd niet de mooiste,maar als ik deze sluit is het,
A. erg donker in de kamer  ;D
B. de akoestiek verandert aanzienlijk  :o
dus het was gewoon een kwestie van wat wil ik...

achter die wand heb ik nog een ruimte van ca. 4.50 breed x 1.35 diep.
dat is dus een perfecte ruimte om mijn toekomstige cd / dvd collectie te archieveren.
maar dat scheelt me dus idd wel 1.35 van mijn living.

btw, groeten uit amsterdam OT  ;D

Rick.







BOUBOU

Quote from: OscarTango on June 16, 2004, 20:42:45
schoon gedaan... aan uw taalgebruik lees ik af dat we weer een Vlaming erbij hebben ?

Quote from: chifo link=topic=18279.msg219166#msg219166 date=1087413245


quote]
btw, groeten uit amsterdam OT  ;D

Rick.


ROFLOL  :D ;D  O0
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

advr

Quote from: chifo on June 16, 2004, 19:15:13

en ad... dit is niet in een hoek van de kamer... dit is mijn WOONkamer  :-\ ;D
die is helaas niet zo ruim...  :'( maar groot genoeg voor een ht-tje  ;D :P

Sorry!! :P ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

OscarTango

Allee, dan zijde gij ne beleefden hollander, zenne  ;) Ik dacht dat alleen wij "dank u" zeiden zonder daar beleefde bijbedoelingen bij te hebben  ;D

Zo zie je maar, weer iets minder wereldvreemd geworden vandaag... 8)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Movievault

#13
Nee Oscar, ze leren goede manieren van ons  ;D   ;D ;D ;D

Tzal waarschijnlijk dat zijn wat je merkt aan die gasten :)

Mooi gemaakt trouwens, ook mooie kleurcombi moet ik zeggen
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

B.J.

Netjes weggewerkt hoor. Ziet er goed uit!

chifo

een beleefde hollander is toch niet zo wereldvreemd  ???  ;D  ;D of...  :-X

ik heb eens even naar de opbouw van FrankG  zijn ht gekeken maar dat ziet er wel
erug goed uit zeg !!  :o
en ik weet het nu toch bijna zeker,ik moet gewoon ook een projector aanschaffen
om dat geweldige bioscoop-effect te creeren.  :P
moet toch wel kunnen in mijn kleine ruimte ?
the bigger the better,toch ?



OscarTango

Dat zou ik toch denken...je hebt 4.50 in de breedte. Hoever kun je van je mogelijke scherm af zitten ?

Je zou toch een scherm van 2.00 breed kunnen hangen, heb je nog 1.25 m over voor je boxen... aleen zal je center speaker omlaag moeten, denk ik zo...

Nou, succes ermee. En nee, hoor beleefde hollanders zijn niet zo wereldvreemd, alleen hier ( in Limburg ) komen alleen de lawaaierige op vakantie  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Movievault

Quote from: OscarTango on June 17, 2004, 13:34:09
hoor beleefde hollanders zijn niet zo wereldvreemd, alleen hier ( in Limburg ) komen alleen de lawaaierige op vakantie  ;D

:)
Ik zit juist tegen de grens, dus ik kom niet anders dan verbelgischte nederlanders tegen, dus hier valt het goed mee :)
Moet kunnen in die kamer, en de prijzen van de beamers zijn ook al niet zo duur meer.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

advr

Quote from: FrankG on June 17, 2004, 13:57:26
en de prijzen van de beamers zijn ook al niet zo duur meer.

of de beamers zijn niet duur of de prijzen zijn niet zo hoog  maar prijzen kunnen niet duur zijn ;D
toch enige mate van verbelgischte ollanders.  :D

Ad.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chifo

ik heb maar 2.50 breed,en achter die wand loopt het aan de linkerkant nog ca. 2 mtr door naar een raam,
dus achter die wand is het ca 4.50 breed en 1.35 diep
kijk maar eens goed naar die foto,dan zie dat dat nooit 4.50 kan zijn  ;)

dus de maten van de ruimte zelf zijn 2.50 breed x 4.50 diep/lang.
zou een projector dan wel kunnen met deze maten  ???

zelf had ik in gedachten om dan 1.60 breed te projecteren...
wat voor een projector raden jullie me aan voor deze ruimte ?
(ik kan volledig verduisteren)  ;D