Twee plaatjes bij een voeding van een X8500h. Een zit er niet helemaal goed?

Gestart door Toni71, juli 28, 2022, 13:08:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toni71

Goedendag,

Vandaag een X8500h ontvangen met een upgrade board. Nieuw in een doos.

Ik wilde even in de bak kijken, om de dac chips te checken. Welke zitten er nu echt in, zoveel onduidelijkheid op internet.
Maar dat kan ik niet makkelijk zien, en ik laat het zo.

Het volgende viel me wel gelijk op in de mooie symmetrische layout.

Zou dit kwaad kunnen? 1 van de zwarte plaatjes onderin op de print tussen de voeding en de elco`s.


HJ2

Beetje scheef is niet erg, belangrijkste is dat ze perfect contact maken met het koellichaam erinder lijkt mij.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

PascalP

Zijn je gelijkrichters, en zoals aangegeven is het niet erg, denk gewoon een beetje getordeerd/verdraaid met montage.
Hoe ik uit de foto kan opmaken zitten ze op het opstaande printje gesoldeerd welke weer op de main print zit met een paar verbindingen.
Je zou eventueel het schroefje kunnen lossen, voorzichtig proberen of je iets speling hebt tussen de opstaande print en de main print om het recht te zetten en weer vast zetten, maar ik zou me er niet druk om maken ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Toni71

Super. Als het geen kwaad kan prima. Ik ga er zeker niet aanzitten.

Dank jullie.

Aanvulling: als ze niet goed zitten, hoe merk ik dat? Wat gebeurt er dan wel of niet?

PascalP

Citaat van: Toni71 op juli 28, 2022, 13:44:43
als ze niet goed zitten, hoe merk ik dat? Wat gebeurt er dan wel of niet?

Als je bedoelt wanneer ze geen contact meer maken (lees; soldeerverbinding los/gebroken), dan zal de receiver het waarschijnlijk gewoon niet doen doordat hij ergens geen spanning meer krijgt :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

jossie

Omni !

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

Toni71

Ik blijf er vanaf natuurlijk.
Ik heb hem net.

Ik gebruik hem als pre. En dat werkt.  :pompom:
Binnenkort test ik de interne versterkers wel weer.

Allemaal dank voor een reactie.