Nieuwe versie Firefox (browser) is uit versie 0.9

Started by Erik, June 15, 2004, 18:47:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Quote from: Mandragore on June 19, 2004, 13:40:55
Hoe kan ik regelen dat ik op dit HTforum automatisch blijf ingelogd? Ik heb de juiste keuzes gemaakt op de inlogfunctie van dit forum. Ik heb het password bewaard in FF. En ik heb in FF aangegeven dat hij de cookies van deze site moet toestaan en toch moet ik elke keer opnieuw aanmelden.
Om te beginnen de inlogprocedure bij htforum heeft helemaal niets te maken met het wachtwoord opslaan gebeuren van FF of zelfs IE. Dat is meer gericht op password beschermde sites. Webmail, xxx en betaalsites, etc.

HTForum zet cookies neer bij het aanmelden de eerste keer, kies "blijvend" dan is dat deel gebeurt. Als FF voorstelt je login en ww op te slaan, kies maar "ja" want het doet er verder niet toe.

Cookies heb ik zelf nooit ingesteld cq veranderd binnen FF, stomweg omdat ik geen idee had hoe het precies werkte. Vond het gewoon te ingewikkeld. Dus ik zou hem voorlopig instellen op de standaard instelling en er pas mee gaan rommelen als de rest 100% werkt.
Bij mij werkt het prima en hij staat ingesteld op:
1. enable cookies
2. accept cookies normally

ps je hebt htforum toch niet per ongeluk bij exeptions toegevoegd ;)


ps2 voordat iemand gaat uitleggen hoe cookies werken. Ik heb cookiemonster 3.1 die draai ik af en toe en die flikkert alles ongelijk aan "wel gewenste cookies" gewoon weg. Dat vind ik iets prettiger dan zo'n cookie manager, werkt overigens ook prima met opera/ie/mozilla samen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Is dat iets van FF tov IE dat je de bezochte adressen niet met 1 klik op de adrebalk te voorschijn kan halen? Als ik FF weggeklikt heb verdwijnen ook alle bezochte pagina's uit mijn adresbalk. Zonder dat ik cookies ed verwijder... Das wel beetje irri. Ben nogal gewend om gewoon stukje naam in te typen en de rest te selecteren in de adresbalk :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Scarp

kweenie waar je het over hebt, maar de adresbalk bovenin werkt volgens mij identiek aan die van IE. Tis een standaard combobox en die werkt nagenoeg altijd hetzelfde.

VlisChris

Als je op het pijltje naast de adresbalk klikt hoort er een lijst te verschijnen met de sites die je bekeken hebt. Dat krijg ik niet :) Wel zolang ik FF niet afsluit, maar als die afgesloten is zijn al die adressen ook weg.
Dat wat nu omrand is is weg als ik FF wegklik :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Scarp

ik krijg 'm wel en de oude adressen worden ook onthouden :)

Erik

Nee hoor is geen standaard FF ;D
Ik zie hier ook alles staan van een tijd terug, ook als ik net de browser opstart.

Bij mij staat de historie op 21 dagen, bij jou soms op 1 dag?

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

btw ik gebruik altijd een klik koppeling op mijn FF balk om op het forum te komen veel makkelijker.  Ik hou niet zo van typen ;D

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Zal idd mij geschiedenis even omhoog halen :) Stond op 0 dagen, en nu op 1 dag. Alleen in IE werkte dit normaal, maar wellicht dat het hier net wat anders is :) Zal hem eens op een week zetten.
Heb idd ook paar sites met die klik koppelingen in mijn balk staan :)
dvd.nl
dvd.nl/forum
htforum.nl
hifi.nl
;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Kijk en dit zit er nu allemaal onder de HTA knop op de koppelingen balk.

Met rechts erop klikken, er verschijnt een menu, klik op "open in tabs"
En ze worden allemaal tegelijk in een apart tabblad geopend, erg handig al zeg ik het zelf.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: christiaan sauer on June 20, 2004, 14:08:55
Zal idd mij geschiedenis even omhoog halen :) Stond op 0 dagen, en nu op 1 dag. Alleen in IE werkte dit normaal, maar wellicht dat het hier net wat anders is :) Zal hem eens op een week zetten.
Heb idd ook paar sites met die klik koppelingen in mijn balk staan :)
Goedemorgen Chris ;D

Als hij op 0 dagen staat dan klopt dat inderdaad, is de standaard beveiliging tegen ongewenst surfsporen achterlaten.
Wanneer IE dat wel accepteerd, is juist IE fout lijkt me. Jij zegt tenslotte 0 dagen, dus niets bewaren, IE onthoudt desondanks je geschiedenis. Lijkt me eerder een fout van IE, als je gelijk hebt.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Het ligt eraan wanneer je het 0 dagen laat in gaan he ;)
Je kunt namelijk ook zeggen 0 dagen na de hudige dag :) Maar je kan ook zeggen 0 dagen vanaf het moment dat je hem opent. ;)
ps: hoe heb jij al die overzichten voor elkaar gekregen? Lijkt me wel lekker handig idd :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Scarp

Quote from: christiaan sauer on June 20, 2004, 14:27:09
ps: hoe heb jij al die overzichten voor elkaar gekregen? Lijkt me wel lekker handig idd :)
Manage bookmarks is dat :)

Erik

Quote from: christiaan sauer on June 20, 2004, 14:27:09
Het ligt eraan wanneer je het 0 dagen laat in gaan he ;)
Je kunt namelijk ook zeggen 0 dagen na de hudige dag :) Maar je kan ook zeggen 0 dagen vanaf het moment dat je hem opent. ;)
ps: hoe heb jij al die overzichten voor elkaar gekregen? Lijkt me wel lekker handig idd :)
Natuurlijk niet grappenmaker, je moet toch ook ergens kunnen instellen dat je niets wilt bewaren. Jij praat al helemaal als MS, het is geen bug het is een feature ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sullivan

Hi,

Voor diegene die het nog niet wisten. Er zijn nog een paar ;) extra instellingen buiten het menu om te maken. Type in de adressbalk: about:config

mvg,
Frank

Erik

Er was in M en FF08 overigens ook een instelling via "settings" om elke tab op de achtergrond te laden/openen. Dat vond ik erg handig om niet de focus te verliezen met waar je op dat momemt mee bezig was. Ik kan hem echter in ff09 niet terugvinden. Het werkt hier wel omdat hij de instelling van ff08 overnam met upgraden.
Ziet iemand anders hem wel staan?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Het heeft niets met FF te maken, maar welke leuke screenshot van mijn CPU kracht :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Grappig om de zien dat er zo'n golf beweging inzit. dat heb ik nog nooit gezien, maar deed jij niet iets met scheepvaart ;D

Maar het blijft vreemd alsof iets tijdelijk veel proccesor kracht trekt. Misschien is jouw pc al in een zombie (betekent besmette pc) verandert en verstuurt hij steeds een zooi email ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Hijs fijn he ;D
Ik vermoed dat het te maken heeft met een screensaver die ik had draaien. Maar waarom die in godesnaam 100% van mijn CPU moet gebruiken kan ik ook niets bij voorstellen.
En inderdaad, ik deed wat met scheepvaart ja ;D ;D
Dat je dat zelfs al gaat merken in mijn computer zeg  ??? ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

B.J.

Quote from: Erik on June 20, 2004, 20:08:07
Er was in M en FF08 overigens ook een instelling via "settings" om elke tab op de achtergrond te laden/openen. Dat vond ik erg handig om niet de focus te verliezen met waar je op dat momemt mee bezig was. Ik kan hem echter in ff09 niet terugvinden. Het werkt hier wel omdat hij de instelling van ff08 overnam met upgraden.
Ziet iemand anders hem wel staan?

Ja hoor ik wel. Zal ik het zeggen  >:D

Het zit in een extensie "Tabbrowser Extensions" onder het kopje focus. (deze extensie zou geen extensie maar standaar moeten zijn)  ;D

advr

Ik krijg nu elke keer als ik FF opstart het volgende scherm.  >:D
Wat ik ook probeer, elke keer komt het terug. Heb zelfs de FF opnieuw geinstalleerd 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

RuudG

QuoteEr was in M en FF08 overigens ook een instelling via "settings" om elke tab op de achtergrond te laden/openen. Dat vond ik erg handig om niet de focus te verliezen met waar je op dat momemt mee bezig was. Ik kan hem echter in ff09 niet terugvinden.
Zit onder options => advanced => select new tabs opened from links. Deze uitvinken zorgt voor behoud van focus op huidige tab.

Ruud

Sullivan

Sinds ik FF 0.9 heb geinstalleerd heb ik iets vreemds.

Als ik een link aanklikte via mijn outlook mail (bijvoorbeeld htforum notify mailtjes) dan kwam er een file browser naar voren met de titel 'link browser' i.p.v. gelijk FF 0.9 op te starten. Toen heb ik hier FF 0.9 gekozen en nu start hij twee keer FF 0.9 op als ik op een link klik.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

mvg,
Frank

Sullivan

Quote from: Sullivan on June 22, 2004, 12:19:30
Sinds ik FF 0.9 heb geinstalleerd heb ik iets vreemds.

Als ik een link aanklikte via mijn outlook mail (bijvoorbeeld htforum notify mailtjes) dan kwam er een file browser naar voren met de titel 'link browser' i.p.v. gelijk FF 0.9 op te starten. Toen heb ik hier FF 0.9 gekozen en nu start hij twee keer FF 0.9 op als ik op een link klik.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

mvg,
Frank

Problem sloved!

Ik heb sinds ik FF 0.9 gebruik soms last van een mismaakte layout zoals op deze foto. Na een reload is het weer goed. Hebben jullie daar ook last van?

mvg,
Frank

B.J.

Quote from: Sullivan on June 23, 2004, 18:01:31


Problem sloved!

Ik heb sinds ik FF 0.9 gebruik soms last van een mismaakte layout zoals op deze foto. Na een reload is het weer goed. Hebben jullie daar ook last van?

mvg,
Frank

Ziet er wel grappig uit. Ik heb dat niet  ;D

Sullivan

Quote from: Bas Janssen on June 23, 2004, 18:03:48


Ziet er wel grappig uit. Ik heb dat niet  ;D

Als je er geen last van hebt, ziet het er inderdaad wel grappig uit. ;)

Het gebeurd ongeveer 1 keer per 30 pagina's op dit forum (ik kom nergens anders  :D )

mvg,
Frank