Nieuwe versie Firefox (browser) is uit versie 0.9

Started by Erik, June 15, 2004, 18:47:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Scarp

'k heb 'm wel geprobeerd. De nieuwe look vind ik iets minder, maar hij is bloedsnel :)

Scarp

Firefox 0.9 is beschikbaar op de volgende locatie: http://www.mozilla.org/products/firefox/

Ik ben nu zelf terug gestapt naar firefox als browser. Echt super :)

Erik

Ik ben ook van 0.8 naar 0.9 over, weer een stukje beter en stabieler geworden. Upgraden ging probleemloos, eerst wel even 0.8 deinstalleren en dan 0.9 eroverheen en hij neemt alle je oude instellingen over :)

Er komt trouwens ook een nieuwe mailclient aan Thunderbird .7 release candidate 1 is vandaag uit.


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Blijf nog even weg van deze verise. Hij crashed nu meteen bij het starten en er blijken aardig wat meer mensen te zijn met dit probleem.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Scarp

Heb ik geen last van :)

Maar volgens mij heb je 'm op een oudere versie heen geinstalleerd? Dan krijg je rare crashes. Doe je een schone installatie op een andere locatie, dan geen enkel probleem bij mij. Ook de instellingen worden netjes geimporteerd.

Erik

Nee, ik had de handleiding gelezen ;)
Eerst 0.8 gedelete en daarna 0.9 geinstalleerd zoals aanbevolen.

Maar ik heb waarschijnlijk al een fix gevonden, tenminste ik kan hem pas vanavond uitproberen, maar hij schijnt al bij een hoop mensne te werken.

---------------------------------------------------------------------------------------

I have had a similiar problem. I installed 0.9 - All seemd to be fine.
After a reboot FireFox just would not open.
After an uninstall and reinstall failed.

I went about editing my pref.js file and removing:
user_pref("update.lastUpdateDate", 1375609856

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Scarp

Hmm... gebeurt dus niet altijd, want hier is het prima.

Erik

Het heeft bij mij twee dagen goed gewerkt hoor, maar vanmorgen was het ineens mis ???
Dus wie weet ben jij morgen aan de beurt    >:D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Oplossing werkte voor mij. Ik browse nu weer met FF09 en dat is erg lekker.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Scarp

Quote from: Erik on June 17, 2004, 12:59:40
Het heeft bij mij twee dagen goed gewerkt hoor, maar vanmorgen was het ineens mis ???
Dus wie weet ben jij morgen aan de beurt    >:D
Neehoor. Hij doet het nog steeds :)

B.J.

Bij problemen moet je gewoon op starten met -p er achter. Dan maak je een nieuw Profiel wat slim is bij een nieuwe versie.
Verder is 0.9 super snel en stabiel. Ik heb wel een ander theme erover gezet want de standaar is LELIJK!

http://update.mozilla.org/themes/moreinfo.php?application=firefox&id=72&vid=77

Ik heb Noia 2.0 Extreme  ;D

Erik

Wat heeft iedereen toch tegen het nieuwe theme ;D  Ik zie echt amper verschil met 0.8 en ik vind het wel prima zo ;D

Scarp: ik had de dag ervoor wel de extensie leechget geinstalleerd, misschien is die niet helemaal compatible met 0.9.
LG staat er nu overigens op en werkt nog steeds prima samen met FF09

Verder een reuze browser, soms moet ik even terug naar IE en het voelt dan alsof ik van een jaguar naar een lelijke eend met 3 wielen ga.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

B.J.

Quote from: Erik on June 18, 2004, 15:26:01
Wat heeft iedereen toch tegen het nieuwe theme ;D  Ik zie echt amper verschil met 0.8 en ik vind het wel prima zo ;D

Scarp: ik had de dag ervoor wel de extensie leechget geinstalleerd, misschien is die niet helemaal compatible met 0.9.

Verder een reuze browser, soms moet ik even terug naar IE en het voelt dan alsof ik van een jaguar naar een lelijke eend met 3 wielen ga.

;D

Pas je je ondertitel nog aan naar 0.9?

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Mandragore

#15
Misschien niet de juiste plek, maar toch...

Ik ben toch eindelijk een keer gaan kijken waar al die FF drukte om te doen is, dus ik heb hem vannacht gedownload en ben gaan spelen met extensions, plugins en themes, instellingen etc. Ik moet zeggen dat het inderdaad een krachtige browser is.

Maar nu twee vragen voor de FF guru's:

Hoe kan ik regelen dat ik op dit HTforum automatisch blijf ingelogd? Ik heb de juiste keuzes gemaakt op de inlogfunctie van dit forum. Ik heb het password bewaard in FF. En ik heb in FF aangegeven dat hij de cookies van deze site moet toestaan en toch moet ik elke keer opnieuw aanmelden.

Verder heb ik ontdekt dat ik o.a. bij het opstarten gebruik kan maken van een bookmarkfolder om deze in tabbed mode weer te geven.  Echter, de sites die er de allereerste keer in stonden, blijven daar staan. Ongeacht of ik een site uit die folder verwijder, hij blijft met dezelfde site opstarten. Ik heb de cache leeggemaakt, maar dat helpt niet. Iemand een idee?

[edit] Het opstarten met "oude" sites probleem heb ik gevonden. Blijkbaar leest hij niet elke keer de door mij aangewezen folder uit, maar slaat hij de url's op in het "opstarten" veld.[/edit]

Ik zal in ieder geval zelf verder informatie vergaren en stoeien, want je kan er genoeg aan instellen en uitbouwen. Erg grappig!
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

B.J.

Check het Virtual Memory gebruik van FF (VM Size= 1.274.548 K)  ;D

Dat is echt belachelijk veel.



hmm nee dat hoort niet zo en ja ik heb aardig wat tabs open  O0

Scarp

kweenie wat je doet, maar met 15 sites open heb ik 66 MB in gebruik. Doet ik hetzelde in IE, dan heb ik 15 IEXPLORE.EXE processen van gemiddeld 8 MB groot in het geheugen, oftewel zo'n beetje het dubbele geheugen gebruik.

Heb je misschien flash sites open ofzo?

Scarp

Quote from: Mandragore on June 19, 2004, 13:40:55
Hoe kan ik regelen dat ik op dit HTforum automatisch blijf ingelogd? Ik heb de juiste keuzes gemaakt op de inlogfunctie van dit forum. Ik heb het password bewaard in FF. En ik heb in FF aangegeven dat hij de cookies van deze site moet toestaan en toch moet ik elke keer opnieuw aanmelden.
Je hoeft het password niet via de password manager van FF opteslaan. Dat kan ook met een vinkje bij het inloggen.

Mandragore

Quote from: Scarp on June 19, 2004, 18:28:10Je hoeft het password niet via de password manager van FF opteslaan. Dat kan ook met een vinkje bij het inloggen.

Ik kan bij het inloggen alleen via een combobox aangeven hoe lang ik ingelogd wil blijven. Die zet ik dan op blijvend. Zo lang ik in dezelfde sessie van FF blijf, kan ik het forum opnieuw openen en wordt ik automatisch herkend. Zodra ik echter FF afsluit en opnieuw start, dan moet ik voor dit forum weer opnieuw aanmelden.

Dit heb ik nog niet gehad bij andere sites.
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

B.J.

Dit heb ik ook ooit een tijdje met 0.7 gehad.
Gooi alle cookies en je cache eens leeg.
Log in op htforum en bookmark daarna een andere pagina, bijv de "Show unread posts since last visit."

Werkt dit?

Melvin

Quote from: Scarp on June 19, 2004, 18:26:43
kweenie wat je doet, maar met 15 sites open heb ik 66 MB in gebruik. Doet ik hetzelde in IE, dan heb ik 15 IEXPLORE.EXE processen van gemiddeld 8 MB groot in het geheugen, oftewel zo'n beetje het dubbele geheugen gebruik.

Dan klik jij dus 15 keer op het IE icoon, als je ctrl-n doet in een openstaande IE dan krijg je gewoon een nieuw 'document' in IE ipv een nieuwe instantie van IE :)

Mandragore

Quote from: Bas Janssen on June 19, 2004, 19:05:38
Dit heb ik ook ooit een tijdje met 0.7 gehad.
Gooi alle cookies en je cache eens leeg.
Log in op htforum en bookmark daarna een andere pagina, bijv de "Show unread posts since last visit."

Werkt dit?

Helaas :'(
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

Scarp

Quote from: Melvin on June 19, 2004, 20:02:03


Dan klik jij dus 15 keer op het IE icoon, als je ctrl-n doet in een openstaande IE dan krijg je gewoon een nieuw 'document' in IE ipv een nieuwe instantie van IE :)
Klopt jah. Maar goed, als ik dan dat doe, dan krijg je alsnog best een aardig geheugen gebruik van IExplore. En waarschijnlijk gebruik je meer geheugen voor IExplore maar dat is al geladen door Windows zelf (explorer en iexplore gebruiken vast gesharede componenten).

Scarp

tip: haal de adblock extensie op en installeer het. Kan je extra ads blocken. Ook die flash ads van bv hifi.nl :)