Battle of the strongest.

Started by reza, July 25, 2022, 09:52:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Heel leuk om te kijken.
Wel even een zit maar de uitkomst is duidelijk.

https://youtu.be/5DRlBuAb-mA
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

jij hebt hem van begin tot eind gezien?  :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Bijna.. ;)

Ik zit hoog en niet droog, heb dus wel even tijd :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#3
Ik heb er snel doorheen geflitst, maar je ziet net niks in de zin dat je niet weet of het de camera is of de projector. Ook heb ik hier altijd mijn twijfels of alles echt goed is gekalibreerd.

En dan in de comments die discussie over Envy vs Lumagen.

reza

#4
Voor de mensen die geen zin hebben om 6uur te kijken  :D
Een korte samenvatting:

Met masking kijken is altijd beter dan zonder!
Sony,s zijn mooi maar lopen nog steeds achter op JVC op het gebied van HDR, dit komt uiteraard door de DTM, bij de Sony,s zie je gewoon dat het dicht loopt en details mist ( ook in het donker )
De NZ9 is gelijkwaardig aan de X7000 van Sony.
Als de X7000 op medium stand gezet wordt is hij gelijkwaardig aan de X6000. ( Op het zicht )
Er zit meer diepte in het plaatje van de JVC,s
En de Envy/Lumagen MOETEN gebruikt worden door de Sony,s om mee te komen met de JVC.
En de externe tonemappers voegen net wat meer toe dan de DTM van JVC.
Epson is leuk maar doet eigenlijk niet echt mee, behalve als je er een Envy aan toe voegt, dan wordt het een serieuze projector.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Quote from: reza on July 25, 2022, 13:20:00
Voor de mensen die geen zin hebben om 6uur te kijken  :D
Een korte samenvatting:

Met masking kijken is altijd beter dan zonder!
Sony,s zijn mooi maar lopen nog steeds achter op JVC op het gebied van HDR, dit komt uiteraard door de DTM, bij de Sony,s zie je gewoon dat het dicht loopt en details mist ( ook in het donker )
De NZ8 is gelijkwaardig aan de X7000 van Sony.
Als de X7000 op medium stand gezet wordt is hij gelijkwaardig aan de X6000. ( Op het zicht )
Er zit meer diepte in het plaatje van de JVC,s
En de Envy/Lumagen MOETEN gebruikt worden door de Sony,s om mee te komen met de JVC.
En de externe tonemappers voegen net wat meer toe dan de DTM van JVC.
Epson is leuk maar doet eigenlijk niet echt mee.

En Sony vs. JVC mét gebruik van een externe VP op beide?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Ik heb in mijn eigen tekst iets gerectificeerd.
Ik zei dat de NZ8 gelijkwaardig was aan de x7000 maar het is de NZ9 die gelijkwaardig is aan de x7000. Met blacklevel sowieso, motion is beter op de Sony, UHD kijken nog steeds de JVC als "winnaar".

Ze doen een test tussen de 6000 met Envy en de 7000 zonder. Dan zijn die projectoren gelijkwaardig.

Een Envy/Lumagen/madVR tonemappen de HDR dat doen de Sony,s niet. Dus het gebruik van een externe apparaat is altijd beter voor een Sony.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Het laatste half uur had ik nog niet gezien, nu wel.
Interessant..
Een NZ8 zonder Envy wordt naast een Epson met madVR gezet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Wie dit "live" wil aanschouwen kan binnenkort bij ons teren-cht voor een gelijkaardige demo sessie  ;)

reza

#9
Mooi Werner!!
Quote from: home@the movies on July 25, 2022, 15:04:15
Wie dit "live" wil aanschouwen kan binnenkort bij ons teren-cht voor een gelijkaardige demo sessie  ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: home@the movies on July 25, 2022, 15:04:15
Wie dit "live" wil aanschouwen kan binnenkort bij ons teren-cht voor een gelijkaardige demo sessie  ;)

Kan je er al iets meer over vertellen?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on July 25, 2022, 16:24:51
Kan je er al iets meer over vertellen?

Nog even wachten ;-)