CD speler gezocht

Started by kappa9, July 24, 2022, 21:39:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kappa9

Graag wil ik eens een cd speler gaan proberen.

Ik ben benieuwd hoe dat gaat klinken in mijn set.

Heeft iemand een goede tip voor een betaalbare (lees zo goedkoop mogelijke  :P) speler?

Groet Joost

Edit: Ik bedenk me dat ik wel mijn eigen dac op de cd speler wil kunnen aansluiten om te proberen hoe dat klinkt en dat de speler een AB moet hebben.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Wil je een nieuwe CD speler zoals bijvoorbeeld Audiolab 6000CDT of Cambridge Audio CXC of een tweedehandse?

sschot

Plaatselijke kringloopwinkel, soms staan er leuke dingen
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

kappa9

Quote from: Rowdy on July 24, 2022, 22:01:37
Wil je een nieuwe CD speler zoals bijvoorbeeld Audiolab 6000CDT of Cambridge Audio CXC of een tweedehandse?
2e hands
Quote from: sschot on July 24, 2022, 22:08:32
Plaatselijke kringloopwinkel, soms staan er leuke dingen
Daar staan vaak alleen maar dvd spelers. Maar ik hou ze in de gaten  ;) Ik heb het idee dat ik niet de enige ben helaas.

Thnx voor de reacties.

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

kappa9

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Quote from: kappa9 on July 24, 2022, 22:11:13
2e handsDaar staan vaak alleen maar dvd spelers. Maar ik hou ze in de gaten  ;) Ik heb het idee dat ik niet de enige ben helaas.

Thnx voor de reacties.

Groet Joost

Als je eigen dac wilt proberen is een DVD speler met digitaal uit natuurlijk ook goed, het gaat dan om het loopwerk. Nu zijn de meeste DVD spelers niet super, ik doel dan op de spelers die zijn gekocht door de massa, spelers van een paar tientjes.

MP staan er zat DVD en CD spelers.

Ik heb onlangs een DVD loopwerk gekocht, nieuw 7000 euro voor 200 euro. Even goed zoeken!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Pjotr27

Koop oude Philips of oude Marantz..... klinken echt prima, en zijn nog genoeg onderdelen voor als er iets kapot gaat...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

kappa9

Quote from: blue-eyes on July 24, 2022, 22:14:33
Als je eigen dac wilt proberen is een DVD speler met digitaal uit natuurlijk ook goed, het gaat dan om het loopwerk. Nu zijn de meeste DVD spelers niet super, ik doel dan op de spelers die zijn gekocht door de massa, spelers van een paar tientjes.

MP staan er zat DVD en CD spelers.

Ik heb onlangs een DVD loopwerk gekocht, nieuw 7000 euro voor 200 euro. Even goed zoeken!

Oke, dus in principe is elke cd speler of dvd speler met digitaal out voldoende? Zitten er nog verschillen in loopwerken die invloed hebben op het uiteindelijke geluid?

Mooie vondst dan wel trouwens, was dat de oppo?
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

kappa9

Quote from: Pjotr27 on July 24, 2022, 23:27:14
Koop oude Philips of oude Marantz..... klinken echt prima, en zijn nog genoeg onderdelen voor als er iets kapot gaat...
en de sony die ik hiervoor gepost heb?
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

KayaRahnee

Een mooie Rega bovenlader misschien.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

blue-eyes

Quote from: kappa9 on July 24, 2022, 23:52:36
Oke, dus in principe is elke cd speler of dvd speler met digitaal out voldoende? Zitten er nog verschillen in loopwerken die invloed hebben op het uiteindelijke geluid?

Mooie vondst dan wel trouwens, was dat de oppo?

Elke auto rijdt, maar de ene auto rijdt beter dan de andere. CD spelers ook.
Niet iedere chauffeur merkt deze verschillen, maar ook in verschillende mate.

Gewoon luisteren, testen!

Voor inhoud, verschillen, talloze topics hier op het forum!


Nee, geen Oppo. Die zijn wel duur, maar niet zo duur. Het was een oude "jeugdliefde", de Tag McLaren 32 DVD bovenlader.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Pjotr27

Quote from: kappa9 on July 24, 2022, 23:54:15
  en de sony die ik hiervoor gepost heb?

Sony is de ES serie (555 of 777) erg mooi. Deze ken ik niet maar zal geen hoogvlieger zijn. Ja het loopwerk is heel bepalend, klinkt een Philips Pro2 loopwerk heel anders als bijvoorbeeld een Accuphase cd loopwerk.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

. . .

#12
Koop vooral iets waarvan de laser nog te krijgen is, daarmee valt 99% van Sony ES'en, hoe mooi dan ook, helaas meteen af. Bovendien lijden Sony's enorm aan slechte solderingen en na 30 jaar is de kans steeds groter dat iemand al aan de laser heeft zitten rommelen om de speler alleen nog verkocht te krijgen en een maand later is hij total loss.
Oude (80's) Philipsen zijn tegenwoordig ook zo gaar als wat en een gereviseerd exemplaar is kostbaar, klankmatig vind ik ze ook gedateerd.

Wat zie je als 'zo goedkoop mogelijk'? Anders kom je vrij snel uit op €5 spelers uit de kringloopwinkel, inderdaad  :D Anders zou ik zeggen Marantz CD-17 MkII.

Xander32

Deze cd loopwerken zijn relatief betaalbaar en weer goed verkoopbaar wanneer het toch niet iets voor jou blijkt.


https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/cd-spelers/m1853404956-audiolab-6000cdt-cd-speler-zwart-2e-kans-met-garantie


Quote from: Rowdy on July 24, 2022, 22:01:37
Wil je een nieuwe CD speler zoals bijvoorbeeld Audiolab 6000CDT of Cambridge Audio CXC of een tweedehandse?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PatrickP

Mijn ervaring is dat de ene CD speler de andere niet is, ook niet als je digitaal eruit gaat. Mijn Yamaha CDX-590 klinkt echt heel slecht digitaal uit, in ieder geval coaxiaal. Had ik niet verwacht, want het is een nette speler!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

minplus

Sommige CD-spelers gaan 5 jaar mee, andere 20 a 30. En je hebt wrakke plastic loopwerkjes en oerdegelijke metalen, zoals in oude Philipsen.
Een gereviseerde en gemodde daarvan speelt vele malen duurdere helemaal weg.
Maar om te proberen gewoon langs een paar kringlopen gaan en eentje van 10 euri meenemen met een paar weken garantie. Over een jaar kost dezelfde 2x zoveel want de CD is weer in opkomst en hier nooit weg geweest. Heb er een stuk of 8 in gebruik, waarvan 4 vaak.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

addesmo

Ik zou, als je budget het toelaat, voor zoiets gaan.

kappa9

Bedabkt voor alle reacties heren!!

Voor t proberen ga ik eerst een goedkope bij een kringloop halen.
Als dat bevalt ga ik eens goed op zoek.

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Laurens85

Bij de intertoys hebben ze soms leuke cd-spelers die jij zoekt
Arcam SA20 | Monitor Audio Silver 300 7g | Pro-Ject Debut Carbon EVO + Ortofon 2M Blue | NAD C545BEE | NAD T567 | Bluesound Node2 | AppleTV 4K