Meridian NOS-SRx Filter

Started by BokitoNL, July 24, 2022, 16:05:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BokitoNL

Beste mede Meridian eigenaren onder ons,

Graag wil ik mijn advies en bevindingen delen, voor de Meridian gebruikers hier.

Wij hebben sinds enige tijd het NOS-SRx filter van Mr. Apodizer ( https://mrapodizer.wordpress.com/nos-srx-filter/ ), toegepast op onze HD621's.
Ik moet zeggen dat dit een enorme verbetering is t.o.v. het Apodizing filter.

Grote verbeteringen, zoals betere soundstage, helder, detailrijk en veel natuurlijker geluid wat wij misten in de Apodizier filter techniek van Meridian.

Na toepassen van dit filter, klinkt de set weer geheel vernieuwd en verfrissend, ik kan het dan ook van harte aanbevelen !
Wellicht zijn sommige gebruikers hier bekend van het Revelation One Filter uit het verleden..

Ik was benieuwd wie er eventueel ook ervaring mee heeft, of na het geprobeerd te hebben wat zijn jouw ervaringen ik ben benieuwd..

Kortom een aanrader om eens te proberen !


#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer

SpaceJS

Ik heb een G68 en HD621 maar een dergelijke tweak zou ik nooit proberen. Net alsof je gewoon met het het geluid gaat lopen trucen
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

BokitoNL

#2
Toch kan ik je het van harte aanbevelen eens te proberen !
Mr.Apodizer is tevens een nederlander, zeer vriendelijk en erg behulpzaam hij kan al je eventuele vragen beantwoorden.

Ik heb van een prachtige demo mogen genieten, en ik was weggeblazen wat hij heeft kunnen bereiken met deze mod.

Als je dit eenmaal hebt gehoord, wil je niet meer terug naar het Apodizing filter, wat koud, en onnatuurlijk klinkt als je het mij vraagt.


#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer