Reparatie Sony TCK77ES Cassettedeck

Started by blueznl2, July 24, 2022, 00:35:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blueznl2

Hoewel ik 'm eigenlijk nooit gebruik ben ik er zojuist achtergekomen dat mijn cassettedeck de geest heeft gegeven. Het moet iets mechanisch zijn (bandjes spoelen wel vooruit / achteruit maar bij het afspelen krijgt hij de tape niet van z'n plek.

Nou ben ik zelf een redelijke handige Harry, maar dit durf ik eigenlijk niet goed aan. Iemand een suggestie waar ik terecht kan voor een reparatie?

NielsLu

Misschien kan Jossie iets voor je betekenen? Hij repareert voornamelijk (subwoofer)versterkers maar misschien doet hij dit ook..
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Chris Cables

Quote from: blueznl2 on July 24, 2022, 00:35:52
Hoewel ik 'm eigenlijk nooit gebruik ben ik er zojuist achtergekomen dat mijn cassettedeck de geest heeft gegeven. Het moet iets mechanisch zijn (bandjes spoelen wel vooruit / achteruit maar bij het afspelen krijgt hij de tape niet van z'n plek.

Nou ben ik zelf een redelijke handige Harry, maar dit durf ik eigenlijk niet goed aan. Iemand een suggestie waar ik terecht kan voor een reparatie?

Is het je gelukt om iemand te vinden om je terras te repareren?
Als u bedoelt dat dit deck de 777ES is en niet een '77ES' zoals u het beschreef, dan is het de moeite waard om dit te laten repareren, aangezien het als een zeer goed deck wordt beschouwd.
Ik durf geen namen of links te plaatsen uit angst om uit de lucht te worden geschoten vanwege het overtreden van forumregels... alweer. (Zie mijn allereerste bericht op HTforum. Oh nee, wacht, dat kan niet; het is verwijderd  ::) )
Stuur me een bericht als je contacten wilt ontvangen die je kunnen helpen om het dek te laten repareren.

chansig

Ach jemig. Het slachtofferschap bevalt je goed. Stuur de beste man een pm. Maak een bedrag over en je mag alles posten. Behalve...maar dat kan je teruglezen in de regels.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Chris Cables


chansig

#5
Ja wat wil je dan ? Je loopt te mopperen op iets wat jezelf niet goed hebt aangepakt. En dan vervolgens anderen aanspreken ?

Gebeurt best veel. Anderen aanspreken terwijl het begint bij jezelf. Dus wat dat betreft zit je hier goed.

Je sponsor gebeuren al rond ? Ben wel nieuwsgierig naar je kabels en prijzen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Chris Cables

#6
Ik begrijp het niet:

a) waarom zit je in deze thread als je absoluut niets bijdraagt aan de vraag die de OP heeft gesteld?
b) waarom u reageert op mijn antwoord dat aan de OP was gericht en aan niemand anders?
c) waarom je geobsedeerd lijkt te zijn door de status van mijn forumsponsoraanvraag

Is er een wrok / klacht / probleem ?

Je lijkt duidelijk en opzettelijk confronterend en beledigend, wat volgens mij in strijd is met de forumregels.

chansig

 :D  :D :D

Zoals ik al aangaf: het ligt aan de ander.

Jij loopt in dit topic te mopperen op iets wat gister is gebeurd. Daar reageer ik op. Geef je zelfs nog een tip dat je ts een pm kan sturen aangaande je link.

En als je sponsor bent kan je doen waarvoor je hier komt. En dat is wat ik je gun.

Gr. Hans


Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Chris Cables

Ik denk dat jouw advies beter wordt ontvangen door andere mensen.
Verder, denk alsjeblieft twee keer na voordat je beledigend reageert op een van mijn toekomstige berichten, anders zal ik niet aarzelen om je aan de moderators te rapporteren voor intimidatie en beledigend gedrag.

marcush

#9
Quote from: Chris Cables on October 17, 2022, 22:09:00

Ik durf geen namen of links te plaatsen uit angst om uit de lucht te worden geschoten vanwege het overtreden van forumregels... alweer. (Zie mijn allereerste bericht op HTforum. Oh nee, wacht, dat kan niet; het is verwijderd  ::) )

Is jouw introductie topic geheel verwijderd?  Serious ....?? :o :o

Chris Cables

Quote from: marcush on October 17, 2022, 23:42:34
Is jouw introductie topic geheel verwijderd?  Serious ....?? :o :o
Het zou zo lijken. Ik kan het in ieder geval niet meer zien.
Jammer, want ik kreeg veel warme welkom en steunbetuigingen van de meerderheid, maar een klein aantal mopperaars besloot op te treden als zelfbenoemde forumburgerwachten op basis van nogal dubieuze en ongegronde beschuldigingen, wat resulteerde in onenigheid tussen hen en ondersteunende leden.
Waarschijnlijk voor het beste. Ik wil geen onenigheid op het forum brengen en wanneer ik de sponsorstatus ontvang, zal ik graag een nieuwe introductie plaatsen, hopelijk zonder enig gemopper deze keer!
;)

HJ

#11
Quote from: Chris Cables on October 18, 2022, 00:07:29
Het zou zo lijken. Ik kan het in ieder geval niet meer zien.
Jammer, want ik kreeg veel warme welkom en steunbetuigingen van de meerderheid, maar een klein aantal mopperaars besloot op te treden als zelfbenoemde forumburgerwachten op basis van nogal dubieuze en ongegronde beschuldigingen, wat resulteerde in onenigheid tussen hen en ondersteunende leden.
Waarschijnlijk voor het beste. Ik wil geen onenigheid op het forum brengen en wanneer ik de sponsorstatus ontvang, zal ik graag een nieuwe introductie plaatsen, hopelijk zonder enig gemopper deze keer!
;)
Chris, je bent op hier juiste forum beland.
Veel geleuter dat niets te maken heeft met HT maar vooral commentaar op elkaar [emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

chansig

#12
Quote from: Chris Cables on October 17, 2022, 23:02:12
Ik denk dat jouw advies beter wordt ontvangen door andere mensen.
Verder, denk alsjeblieft twee keer na voordat je beledigend reageert op een van mijn toekomstige berichten, anders zal ik niet aarzelen om je aan de moderators te rapporteren voor intimidatie en beledigend gedrag.

Doe dat vooral. Maak het groter dan dat het is.

Zoals je mogelijk nog kan herinneren was ik 1 van de eerste die je welkom heeft geheten op het forum. Een mod zou wel ingrijpen als het nodig was. Ook die heb ik nog gepost.

Ik ben pas gaan mopperen toen jij ging doen alsof het aan de ander lag. Dit gedrag noem ik wentelen in slachtofferschap. Staat nietmand fraai.

Mij boeit het werkelijk geen ene donder of jij buiten de regels om reclame wilt maken. Moet je helemaal zelf weten. Maar zo inzetten en dan de schuld aan een ander geven...tsja.

Dus nogmaals welkom en gewoon je ding doen, daar voor staan en niemand anders de schuld van je eigen gedrag/handelen geven. Komt het helemaal goed.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Even voor de duidelijkheid we zijn bezig met een sponsor aanvraag. Dus aub beetje rustig
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 18, 2022, 11:33:24
Even voor de duidelijkheid we zijn bezig met een sponsor aanvraag. Dus aub beetje rustig

Das altijd het beste. Ook als er geen sponsoring in het spel is.

Richi

Quote from: blueznl2 on July 24, 2022, 00:35:52
Hoewel ik 'm eigenlijk nooit gebruik ben ik er zojuist achtergekomen dat mijn cassettedeck de geest heeft gegeven. Het moet iets mechanisch zijn (bandjes spoelen wel vooruit / achteruit maar bij het afspelen krijgt hij de tape niet van z'n plek.

Nou ben ik zelf een redelijke handige Harry, maar dit durf ik eigenlijk niet goed aan. Iemand een suggestie waar ik terecht kan voor een reparatie?
Geen idee waar je woont, maar ik heb mijn Akai GX-75 met vergelijkbare klachten laten repareren bij HifiCentreVideo in Wijchen. De kosten vielen enorm mee en het deck speelde weer als nieuw. Vraag even naar Rob.

Mvg,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

twani

Quote from: Chris Cables on October 18, 2022, 00:07:29
Het zou zo lijken. Ik kan het in ieder geval niet meer zien.
Jammer, want ik kreeg veel warme welkom en steunbetuigingen van de meerderheid, maar een klein aantal mopperaars besloot op te treden als zelfbenoemde forumburgerwachten op basis van nogal dubieuze en ongegronde beschuldigingen, wat resulteerde in onenigheid tussen hen en ondersteunende leden.
Waarschijnlijk voor het beste. Ik wil geen onenigheid op het forum brengen en wanneer ik de sponsorstatus ontvang, zal ik graag een nieuwe introductie plaatsen, hopelijk zonder enig gemopper deze keer!
;)

Het topic is verwijderd door moderatie en niet door forumleden dus de wijzende vinger kan weer worden ingetrokken.

Ook vanaf hier overigens een mooie start gewenst zodra de "sponsordeal" rond is :D


chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 18, 2022, 11:33:24
Even voor de duidelijkheid we zijn bezig met een sponsor aanvraag. Dus aub beetje rustig

In het kader van meedenken: In afwachting van de afwikkeling zou Chris toch alvast een topic kunnen openen ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jinsu

Quote from: chansig on October 19, 2022, 09:41:49
In het kader van meedenken: In afwachting van de afwikkeling zou Chris toch alvast een topic kunnen openen ?

Gr. Hans

Het is nu wel genoeg geweest Hans, anders moet ik je in de hoek zetten.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

chansig

Huh ?

Maar goed. Het geschreven woord mist over het algemeen de intentie. Dus die zal dan wel niet overkomen in deze.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Onbegrijpelijk. Topic starter plaatst zijn 14e bericht op dit forum, stelt een duidelijke, goed geformuleerde en afgebakende vraag en hij krijgt 2 (oké, 2,5 als je Chris zijn reactie meetelt) serieuze reacties en de rest is werkelijk totaal off-topic. Hoe gaan we in hemelsnaam nieuwe leden vasthouden op dit forum met dit soort geneuzel?  :crazy:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Ts was op 2-08 voor het laatst actief. Die is ws niet afgehaakt door het door jouw genoemde geneuzel.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.