Samsung The Frame 2022

Started by Gaeje, July 23, 2022, 20:49:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

ik moet m nog kopen

HJ

Quote from: Gaeje on July 27, 2022, 20:23:56
ik moet m nog kopen
Oh haha.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


Fox

Er is een verschil tussen of een apparaat op "Stand By" staat op aan. En als de tv een plaatje moet laten zien staat hij aan  :hehe:

Quote from: HJ2 on July 27, 2022, 10:49:32
Dan kun je beter alle audio en video de deur uitdoen, nog beter voor je beurs en het milieu  :tounge2:
En was die Kuro geen plasma?  :clapping:

Gaeje

ik heb m besteld trouwens, volgende week plaatsing.

iemand interesse in een kuro 5090?

Fox

Ik heb ca. 2 jaar een Samsung QLED met Tizen gehad en het antwoord is Atmos bij Disney+ NEE en Atmos bij Netfilx soms.
Deze Samsung Tv (2020) is vervangen na een credit.

Quote from: HJ on July 27, 2022, 11:38:59
Werkte dat eerder niet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

HJ

#30
Quote from: Fox on July 28, 2022, 13:39:56
Ik heb ca. 2 jaar een Samsung QLED met Tizen gehad en het antwoord is Atmos bij Disney+ NEE en Atmos bij Netfilx soms.
Deze Samsung Tv (2020) is vervangen na een credit.
Welk type was dat?
De q95a doet iig bij netflix  atmos. Disney heb ik geen abbo meer en kan ik niet checken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

HJ2

Quote from: Fox on July 28, 2022, 13:36:33
Er is een verschil tussen of een apparaat op "Stand By" staat op aan. En als de tv een plaatje moet laten zien staat hij aan  :hehe:

En in artmode 30% (ca.) verbruik
Dus er is NOG een verschil ;-)
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Gaeje

Ik heb een sonos arc, dus 'atmos' is vooral een mooi woordje op de verpakking

HJ

Quote from: HJ2 on July 28, 2022, 15:10:31
En in artmode 30% (ca.) verbruik
Dus er is NOG een verschil ;-)
Mooie is dat als je hem uitzet, hij meteen in de artmodus gaat. Kost wat stroom maar is dat zo erg? Menig versterker slurpt voor een jaar deze energie [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


Fox

QE82Q950R

Quote from: HJ on July 28, 2022, 13:59:07
Welk type was dat?
De q95a doet iig bij netflix  atmos. Disney heb ik geen abbo meer en kan ik niet checken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Gaeje

Quote from: Fox on July 28, 2022, 13:39:56
Ik heb ca. 2 jaar een Samsung QLED met Tizen gehad en het antwoord is Atmos bij Disney+ NEE en Atmos bij Netfilx soms.
Deze Samsung Tv (2020) is vervangen na een credit.


we hebben nu de 50" besteld maar vandaag kwam ik te weten dat die minder features heeft dan de 55 en hoger. waaronder 120hz voor gaming (niet zo belangrijk voor mij) maar ook geen 'atmos'. Maar ik vraag me af of dat dan op de output van zn mini speakertjes is, of dat ie het effectief ook niet doorgeeft via de HDMI, want dat laatste zou wel jammer zijn...

ook al ligt er nu enkel een sonos arc, de bedoeling zou wel zijn dat er een subje en 2 surrounds bij komen, ooit.

valt dit dan op te lossen door bvb een aparte streamer te zetten, bvb apple TV 4k, en dan zo in een hdmi in, en via de eARC weer uit naar de arc

HJ



Quote from: Gaeje on August  2, 2022, 09:58:06
we hebben nu de 50" besteld maar vandaag kwam ik te weten dat die minder features heeft dan de 55 en hoger. waaronder 120hz voor gaming (niet zo belangrijk voor mij) maar ook geen 'atmos'. Maar ik vraag me af of dat dan op de output van zn mini speakertjes is, of dat ie het effectief ook niet doorgeeft via de HDMI, want dat laatste zou wel jammer zijn...

ook al ligt er nu enkel een sonos arc, de bedoeling zou wel zijn dat er een subje en 2 surrounds bij komen, ooit.

valt dit dan op te lossen door bvb een aparte streamer te zetten, bvb apple TV 4k, en dan zo in een hdmi in, en via de eARC weer uit naar de arc

Wat is het prijsverschil?
Die 120hz zou ik me niet blind op staren als je niet een echte gamer bent. Natuurlijk is het mooi, ik gebruik het zelf al een tijd maar zonder werkt prima.

Lijkt me dat de tv toch Atmos (vd interne apps) uitstuurt over de hdmi?

Je laatste optie zou ik niet 123 aannemen.  Ik denk niet dat de tv de Atmos dan zal doorsturen.  Ook niet nodig als de interne apps dat wel zouden doen.

Kan een sonos set Atmos maken?
Samsung heeft een eigen surround set (deels draadloos dacht ik) deze doet Atmos en is schijnbaar erg goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


Gaeje

Quote from: HJ on August  2, 2022, 10:30:30

Wat is het prijsverschil?
Die 120hz zou ik me niet blind op staren als je niet een echte gamer bent. Natuurlijk is het mooi, ik gebruik het zelf al een tijd maar zonder werkt prima.

Lijkt me dat de tv toch Atmos (vd interne apps) uitstuurt over de hdmi?

Je laatste optie zou ik niet 123 aannemen.  Ik denk niet dat de tv de Atmos dan zal doorsturen.  Ook niet nodig als de interne apps dat wel zouden doen.

Kan een sonos set Atmos maken?
Samsung heeft een eigen surround set (deels draadloos dacht ik) deze doet Atmos en is schijnbaar erg goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk



een 500 euro ofzo, maar de keuze van 50" is omwille van de esthetiek genomen, niet de prijs...

anyway volgens iemand op samsung forum zou hij toch atmos moeten doorsturen.

de samsung soundbar heb ik even bekeken (ook omdat de arc groot en lelijk is) maar de sonos spullen werken wel mooi samen en 90% van de tijd hebben we gewoon achtergrond muziek op staan op ALLE sonos speakers en dan is het leuk dat de arc mee speelt.

dus om daar nu weer een samsung bar te gaan tussen leggen...

nadeel is dat er weer een stroom + ethernet + hdmi naar die arc moeten op de schoorsteen, terwijl de frame met een mooie dunne kabel werkt

HJ

Quote from: Gaeje on August  2, 2022, 10:51:40
een 500 euro ofzo, maar de keuze van 50" is omwille van de esthetiek genomen, niet de prijs...

anyway volgens iemand op samsung forum zou hij toch atmos moeten doorsturen.

de samsung soundbar heb ik even bekeken (ook omdat de arc groot en lelijk is) maar de sonos spullen werken wel mooi samen en 90% van de tijd hebben we gewoon achtergrond muziek op staan op ALLE sonos speakers en dan is het leuk dat de arc mee speelt.

dus om daar nu weer een samsung bar te gaan tussen leggen...

nadeel is dat er weer een stroom + ethernet + hdmi naar die arc moeten op de schoorsteen, terwijl de frame met een mooie dunne kabel werkt
Op de samsung site staat bij dit toestel dolby Atmos. Dan geeft hij dit ook door, de tv zelf is 2.0.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


Gaeje

Weet er iemand wie calibraties doet in België?

Ik heb contact opgenomen met ene HDmaster maar nog geen antwoord

home@the movies

Quote from: Gaeje on August 12, 2022, 11:33:42
Weet er iemand wie calibraties doet in België?

Ik heb contact opgenomen met ene HDmaster maar nog geen antwoord

Ja, ik  ;)

Gaeje

Top, maar ben jij niet altijd druk, drukker, drukst?

Zo niet, welkom in het gentse, van zodra het in je agenda past? Stuur ik best een mailtje of wat doe ik?

Spijkie

Quote from: Gaeje on August  2, 2022, 09:58:06
we hebben nu de 50" besteld maar vandaag kwam ik te weten dat die minder features heeft dan de 55 en hoger. waaronder 120hz voor gaming (niet zo belangrijk voor mij) maar ook geen 'atmos'. Maar ik vraag me af of dat dan op de output van zn mini speakertjes is, of dat ie het effectief ook niet doorgeeft via de HDMI, want dat laatste zou wel jammer zijn...

ook al ligt er nu enkel een sonos arc, de bedoeling zou wel zijn dat er een subje en 2 surrounds bij komen, ooit.

valt dit dan op te lossen door bvb een aparte streamer te zetten, bvb apple TV 4k, en dan zo in een hdmi in, en via de eARC weer uit naar de arc

Hoe bevalt de The Frame ? Wij hebben nu een basis 55 inch Samsung qled van 2019. De vrouw vind the frame erg mooi maar willen er in beeld kwaliteit niet op achteruit gaan.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Gaeje

Quote from: Spijkie on December 31, 2022, 09:50:05
Hoe bevalt de The Frame ? Wij hebben nu een basis 55 inch Samsung qled van 2019. De vrouw vind the frame erg mooi maar willen er in beeld kwaliteit niet op achteruit gaan.

Gr Spijkie

Matig, maar mind you, ik kom van een kuro pioneer. Maar na een paar maand stoor ik mij er niet aan. De art functie is leuk maar staat eignl niet zó vaak op. Hebben ook het abbonementje niet dus moet je zelf werken oploaden en dat komt er vaak niet van.

Mooi toestel wel (aan de buitenkant) heel plat en strakke kader, en 1 dun kabeltje naar een breakout box die elders kan geplaatst worden.

Nog altijd niemand gevonden om te calibreren trouwens

home@the movies

QuoteNog altijd niemand gevonden om te calibreren trouwens

Als jen nog wat kan wachten tot eind deze maand dan kan ik wel iets inplannen, stuur even een mailtje dan kunnen =we effectief een datum prikken als je nog interesse hebt.

gr
werner

Gaeje

Quote from: home@the movies on December 31, 2022, 20:33:19
Als jen nog wat kan wachten tot eind deze maand dan kan ik wel iets inplannen, stuur even een mailtje dan kunnen =we effectief een datum prikken als je nog interesse hebt.

gr
werner


Zeker, is helemaal niet dringend