Sony XR 55A84J oled tv als center speaker

Started by Guido_24, July 7, 2022, 12:50:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Guido_24

Goedemiddag,

Ik heb vorige week de Sony Bravia XR 55A84J mogen ophalen en geïnstalleerd.
Naast deze tv heb ik een Sony STR DN1080 receiver ( minder relevant, alle speakers ingebouwd in wand en plafond) Voor de vorige tv (50") heb ik destijds een nis in de muur op maat gemaakt van de vorige tv met een opening van 3cm rondom. De centerspeaker zit ingebouwd aan de onderzijde van deze nis en het geluid kwam prima door deze opening.

Nu met de 55" OLED valt het paneel echter volledig vóór de nis en is het geluid van de center speaker minder goed verstaanbaar, maar dat lijkt op te lossen via de mogelijkheid van deze tv's om als center speaker te fungeren.
Onder de tv instellingen bij geluid is deze optie aan te zetten, echter moet daarvoor (als ik de handleiding goed begrijp) signaal worden ingevoerd via de mono-jack aansluiting aan de zijkant van de tv. Een klasse hoger is de 90 serie, en deze heeft speaker level input om direct op de receiver aan te sluiten, ik heb echter alleen een line level input op mijn tv.

Nu kom ik bij mijn vraag; kan ik de speaker level output van de receiver omzetten naar een line level om zo het center signaal in te voeren in de tv? Ik heb in een unboxing video gezien dat Sony zelf een stereo jack 3.5mm gebruikt om compatible soundbars aan te sluiten via de s-center aansluiting. Verder zie ik verschillende omvormers om speaker level om te zetten naar line level, deze zijn allemaal stereo. Mijn idee was om mijn bestaande center speaker los te koppelen en daar zo'n converter op aan te sluiten en vervolgens met 3.5mm jack op de s-center input van de tv, waar dan alleen links of rechts gebruikt wordt om het signaal door te geven. Iemand een idee of dit kan?

Alvast dank voor jullie reactie. :)

Fox

wat foto's van de situatie doen wonderen bij een gevraagd advies...