Yippie

Author Topic: Vervangend product bij garantie  (Read 7129 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline NielsLu

  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • *******
  • Trade Count: (+2)
  • Posts: 2687
  • Total likes: 124
  • Gender: Male
Re: Vervangend product bij garantie
« Reply #25 on: July 16, 2022, 14:25:59 »
Dat vind ik dus ook!

En toch schijnt dit juridisch niet zo in elkaar te zitten.

Inmiddels heb ik nog wel even weer contact gezocht met de dealer. Om te voorkomen dat we in een ellenlange discussie en getouwtrek terecht komen heb ik aangegeven te willen nadenken over een Marantz SR7015. De dealer heeft aangegeven dat als we die weg inslaan dat we daar waarschijnlijk wel uit kunnen komen. Maar dan wat mij betreft uiteraard wel onder de voorwaarde dat het dan vanuit de praktijk wel moet blijken dat het goed werkt icm de LG tv.

Hij gaf wel aan dat de Marantz momenteel slecht leverbaar is.
« Last Edit: July 16, 2022, 14:30:18 by NielsLu »
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Offline HcHifi.nl

Re: Vervangend product bij garantie
« Reply #26 on: July 16, 2022, 14:50:06 »
En toch schijnt dit juridisch niet zo in elkaar te zitten.

Inmiddels heb ik nog wel even weer contact gezocht met de dealer. Om te voorkomen dat we in een ellenlange discussie en getouwtrek terecht komen heb ik aangegeven te willen nadenken over een Marantz SR7015. De dealer heeft aangegeven dat als we die weg inslaan dat we daar waarschijnlijk wel uit kunnen komen. Maar dan wat mij betreft uiteraard wel onder de voorwaarde dat het dan vanuit de praktijk wel moet blijken dat het goed werkt icm de LG tv.

Hij gaf wel aan dat de Marantz momenteel slecht leverbaar is.


De Marantz SR7015 en de denon X4700 zijn gewoon dezelfde toestellen (verkoop en inkoop net zo kostbaar)  en beide zijn al maanden zeer slecht leverbaar.
De hifi expert met de beste prijzen, al meer dan 22 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838
Onze openingstijden : ma GESLOTEN di GESLOTEN wo 10.00u-19.30u do 10.00-19.30u vr 10.00u-20.30u za 10.00u-17.00u
Tel. 0031 (0) 478-515215
https://www.facebook.com/pages/HC-Hifi/141733512670448

Offline chansig

Re: Vervangend product bij garantie
« Reply #27 on: July 16, 2022, 16:47:07 »
Ach een dealer (een andere dus dan waar je gekocht hebt) hoeft niet te weten wat ik betaald heb. Denk je dat de dealer, wanneer hij terugkoopt, uitgaat van de prijs van de koper waarvoor hij gekocht heeft als hij de boel weer te koop zet ????? Ik denk van niet. 

In dit geval zou ik als dealer een andere Arcam neerzetten en kijken of het probleem zich opnieuw voordoet, daarna de voorgestelde Denon. Ws betekent de uitkomst van dit vergelijken een verlies voor de dealer.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, akoestisch gefröbel.

Offline Tinus_

Re: Vervangend product bij garantie
« Reply #28 on: July 16, 2022, 21:47:11 »
Dat klopt. Een op een omruilen mag altijd, maar als dat niet meer mogelijk is omdat het product niet meer geproduceerd wordt dan moet de leverancier het opvolgend vergelijkbaar product aan de consument geven. Zo heb ik het van onze rechtsbijstand begrepen. Het maakt daarbij niet uit dat ik om wat voor reden dan ook de helft van de nieuwprijs heb betaald.

Maar ik mag toch van een versterker wel verwachten dat deze probleemloos op een nieuwe tv aangesloten kan worden, ongeacht merk en type?
Dat klopt niet, indien hetzelfde type er niet meer leverbaar is en beide partijen komen er niet uit om een andere apparaat te leveren (wel-of niet met een eventuele bijbetaling) dan blijft er alleen een koopbinding over. Je krijgt dan, mits binnen de wettelijke garantie periode, het aankoopbedrag terug. Er wordt dan geen rekening gehouden of je 50% korting o.i.d. heb gekregen op het aangekochte product.

Ondertussen lees ik hier dat je leverancier wel mee denkt en probeert tot een oplossing te komen, dat is al heel fijn. :clapping:
Rebuilding my HT

Offline J.A.F._Doorhof

  • All your base are belong to us / JonDoe297
  • Owner
  • Forever Addicted
  • *
  • Trade Count: (+12)
  • Posts: 73235
  • Total likes: 3112
  • Gender: Male
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
Re: Vervangend product bij garantie
« Reply #29 on: July 18, 2022, 08:31:16 »
HDMI problemen zijn er nog steeds jammer genoeg.
Wat je kan proberen is even een HDMI switch kopen en vanuit je processor naar die switch en dan naar de TV.

Wij hebben hier een Anthem met 2 HDMI outputs.
Ik dacht 1 naar de projector en 1 naar de TV maar mooi niet dus, beeld van om de haverklap uit en dat is niet werkbaar.
Zit nu een kleine switch tussen en als we op de projector kijken trek ik de voeding van de switch los en we hebben geen enkel probleem meer.

In dit geval is het echt de Anthem omdat we het nu op zowel Sony als JVC projectoren gehad hebben.

Een switch kan je probleem volledig oplossen, en werkt het niet heb je 30 dagen om het terug te sturen.


Over recht.
Een verkoper moet iets gelijkwaardig leveren dat klopt (of vervangen) MAAR.... de consument moet wel redelijk zijn.
Dus als je bij moet betalen voor iets wat beter is en het zou zijn van 100% geld terug en het verschil bij betalen zal geen rechter je gelijk geven vrees ik.
Gewoon flexibel opstellen helpt vaak enorm :D
« Last Edit: July 18, 2022, 08:33:07 by J.A.F._Doorhof »
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekend dat niet dat het niet kan gebeuren"

Offline skyfox

  • HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • *******
  • Trade Count: (+8)
  • Posts: 5102
  • Total likes: 621
  • Gender: Male
  • Big Man meets Little Cinema
Re: Vervangend product bij garantie
« Reply #30 on: July 18, 2022, 09:27:14 »

De Marantz SR7015 en de denon X4700 zijn gewoon dezelfde toestellen (verkoop en inkoop net zo kostbaar)  en beide zijn al maanden zeer slecht leverbaar.
Marantz past nog steeds HDAM toe toch, in het signaalpad, waar Denon gewoon zonder signaalverpestend principe werkt? Ik vind Denon echt wel beter klinken in dat opzicht dan Marantz. Maar goed, ik had een 7011, niet de 7015, dus misschien dat de eindtrappen alweer beter klinken nu.

Niels, ik hoop voor je dat je er goed uitkomt met de dealer. Als ik het zo lees moet dat wel lukken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Thorens MOV edition | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900

Offline jahtari

Re: Vervangend product bij garantie
« Reply #31 on: July 18, 2022, 09:43:27 »
+1 voor een Denon.
Jahtari's 7.1.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. Samsung 82RU8000 TV. SVS PC2000 Pro. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Bluesound Node. Nad C368. Elipson 1303.
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub.

Offline NielsLu

  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • *******
  • Trade Count: (+2)
  • Posts: 2687
  • Total likes: 124
  • Gender: Male
Re: Vervangend product bij garantie
« Reply #32 on: July 18, 2022, 12:07:08 »
Een switch kan je probleem volledig oplossen, en werkt het niet heb je 30 dagen om het terug te sturen.

Ik heb van RU Connected een glasvezel hdmi kabel besteld. Deze wil ik nog testen. Hopelijk lost dit het probleem op (hoewel ik vermoed dat dit geen oplossing biedt).

Over recht.
Een verkoper moet iets gelijkwaardig leveren dat klopt (of vervangen) MAAR.... de consument moet wel redelijk zijn.
Dus als je bij moet betalen voor iets wat beter is en het zou zijn van 100% geld terug en het verschil bij betalen zal geen rechter je gelijk geven vrees ik.
Gewoon flexibel opstellen helpt vaak enorm :D

Ik ben ook best bereid om wel wat mee te betalen voor een vervangend product. Maar de vraag is natuurlijk wel wat dan een redelijk bedrag is om mee te moeten betalen. Er moet dan wel een product met minimaal dezelfde specificaties worden aangeboden. Wat is dan ook de definitie van een product wat beter is? De opvolger is uiteraard nieuwer. Qua specificaties ontlopen mijn AVR390 en de AVR5 elkaar nauwelijks, het grootste verschil in specificaties is wel dat de AVR5 hdmi 2.0b heeft, de AVR390 heeft hdmi 2.0a. Daarnaast is de AVR5 wel te upgraden naar hdmi2.1 wat dan wel weer € 745 kost.


Met het testen van de glasvezel hdmi kabel, hoop ik aan te geven dat ik me flexibel heb opgesteld en welwillend ben om over oplossingen na te denken. Daarnaast heb ik al heel veel dingen gedaan om te proberen de problemen op te lossen, ik heb van HDFury de dr.hdmi 8k, Arcana en Integral 2 getest. Al deze apparaten boden helaas geen oplossing. Ook heb ik al nieuwe hdmi kabels van Audioquest gekocht (en ook een kabel van de dealer ter test gehad), ook dat mocht helaas niet baten.

Echter ben ik wel van mening dat een vervangend product met een nieuwwaarde van € 1000 minder (Denon AVC-X3700H) dan de adviesprijs van mijn versterker niet realistisch/redelijk vindt. Maar goed, ik heb aangegeven eventueel na te willen denken over een Marantz SR7015, als we er met Arcam niet uitkomen. Als mijn AVR390 niet goed functioneert, wil de dealer ook met Arcam om tafel om eventuele opties te bespreken.
« Last Edit: July 18, 2022, 12:11:12 by NielsLu »
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Offline J.A.F._Doorhof

  • All your base are belong to us / JonDoe297
  • Owner
  • Forever Addicted
  • *
  • Trade Count: (+12)
  • Posts: 73235
  • Total likes: 3112
  • Gender: Male
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
Re: Vervangend product bij garantie
« Reply #33 on: July 18, 2022, 13:06:22 »
Ik ben bang dat glasvezel het niet oplost, het protocol blijft hetzelfde.
Let wel, ik zou het zeker proberen want met HDMI is niets zeker (als het mis gaat).
Maar bij een switch heb je denk ik meer kans. Helemaal omdat het lijkt te gaan om een "incompatible" systeem bij rechtstreekse connectie.
De switch hoeft trouwens niet de oplossing te zijn, het kan.

Qua vergelijkbaar.
Wat wij zouden doen is aankoop waarde terug en dan de nieuwe kopen tegen onze verkoop prijs.
Koop je iets goedkopers krijg je geld terug, koop je wat duurders betaal je bij.

We hebben een geval gehad in het verleden.
Klant kocht een PC van 1000.00 (even afgerond)
Na 1 jaar (garantie was toen 1 jaar) ging mainboard kapot en die was er niet meer.
We hebben hem toen een nieuwe PC gegeven met alleen zijn oude HDD en het zo gelaten.
Meneer was het er niet mee eens en heeft ons voor de rechter gedaagd.

Zijn betoog.
Hij had 1000,00 betaald en de nieuwe PC die we hem nu aanboden was nieuw 850,00 en dat pikte hij niet en eiste van ons iets gelijkwaardigs of geld terug.
Waar hij geen rekening mee hield was dat de nieuwe een veel snellere CPU had, een andere videokaart met 2x zoveel geheugen en zijn interne geheugen ging van 12GB naar 16GB (was niet meer mogelijk om 12 te gebruiken). Maar de prijzen van PCs zakken natuurlijk bijna dagelijks (helemaal toen).

Uiteindelijk voor de geschillen commissie gekomen en dat was binnen 5 minuten klaar.
Uitspraak " fantastisch aanbod, klant gaat er op alle fronten op vooruit" en omdat we geen verdere kosten rekende voor het ombouwen en checken van de data (deden we standaard bij upgrades) heeft de klant uiteindelijk eieren voor zijn geld gekozen.

Je zal met recht heel goed moeten opletten wat de leverancier je aanbiedt en wat "redelijk" is.
Rechtskosten zijn enorm hoog en als je verliest stopt de consumenten bescherming.

Ben je het er echt niet mee eens zou je kunnen kijken of ze aangesloten zijn bij een geschillen commissie.
Vaak is dat gratis voor de consument, en die commissies zijn echt zeer onpartijdig.

Je zou er goed aan doen even hier op het forum aan wat experts te vragen wat het verschil is zodat je een goed verhaal kan geven aan de leverancier, dit zijn echt rot dingen namelijk waar soms een patstelling ontstaat waar beide denken gelijk te hebben. Maar 1000,00 minder lijkt me inderdaad absoluut niet gelijkwaardig inderdaad. Tenzij het om bedragen van 10k gaat :D

Wij hebben er gelukkig maar 1x mee te maken gehad, maar we zijn een wat kleiner bedrijf en zitten er gewoon boven op qua service, en meestal komen we er dus wel uit met de klant.
« Last Edit: July 18, 2022, 13:09:21 by J.A.F._Doorhof »
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekend dat niet dat het niet kan gebeuren"

Offline HarrieA

  • HT forum donateur
  • full member
  • *******
  • Trade Count: (+1)
  • Posts: 439
  • Total likes: 96
  • I love the HTforum
Re: Vervangend product bij garantie
« Reply #34 on: July 19, 2022, 17:38:35 »
Is het een garantie geval? HDMI problemen komen helaas te vaak voor.
Je hebt voor een mooie prijs een mooie receiver gekocht die nu naar blijkt niet goed samen kan met de LG.
Persoonlijk vind ik dat de verkoper hier geen minstens gelijkwaardig product voor hoeft om te ruilen.

Had je de receiver niet eerder dan de LG, met een Sony waarmee het wel goed werkte? Zou je dan kunnen stellen dat het “probleem” bij het laatst gekochte product ligt?

Ikzelf zit bv met een JVC N5 die niet goed samen kan met een Sony Oled/Denon receiver combinatie, en zo staan er diverse HDMI problemen op het forum.

Offline Jinsu

  • Administrator
  • Highly esteemed member group
  • *******
  • Trade Count: (+5)
  • Posts: 5859
  • Total likes: 290
  • Gender: Male
Re: Vervangend product bij garantie
« Reply #35 on: July 19, 2022, 21:07:44 »
Je rechtsbijstand verzekering aan het werk zetten of lekker de nieuwe Denon aan nemen en weer verder met je leven.....  ;)

 :laugh: :laugh: :laugh:
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Offline NielsLu

  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • *******
  • Trade Count: (+2)
  • Posts: 2687
  • Total likes: 124
  • Gender: Male
Re: Vervangend product bij garantie
« Reply #36 on: July 24, 2022, 17:47:48 »
Hierbij even een update.. Samen met de dealer ben ik overeengekomen om een bedrag bij te betalen en mijn AVR390 om te ruilen voor een Arcam AVR5. De dealer neemt mijn AVR390 dus terug.

Hoewel ik meer moet bijbetalen dan ik aanvankelijk wou, denk ik dat we een faire deal hebben gesloten. Hopelijk zijn hiermee alle problemen opgelost.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Offline gerard1

  • Highly esteemed member group
  • *******
  • Trade Count: (+4)
  • Posts: 3753
  • Total likes: 1355
  • Inwoner van de bananenrepubliek der nederlanden
Re: Vervangend product bij garantie
« Reply #37 on: July 24, 2022, 20:53:29 »
Benieuwd naar wat de AVR5 je gaat brengen, lijkt mij een prachtige versterker.

Offline NielsLu

  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • *******
  • Trade Count: (+2)
  • Posts: 2687
  • Total likes: 124
  • Gender: Male
Re: Vervangend product bij garantie
« Reply #38 on: August 11, 2022, 13:43:08 »
Vandaag heb ik de Arcam AVR5 ontvangen O0. Omdat ik vakantie heb, heb ik gelijk aangesloten. Tot nu toe werkt het perfect en heb ik nog geen vastlopers gehad. Hopelijk blijft alles goed functioneren, fingers crossed.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Online morca

  • Hulp nodig met Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
  • Forever Addicted
  • **********
  • Trade Count: (+4)
  • Posts: 24118
  • Total likes: 779
  • Gender: Male
Re: Vervangend product bij garantie
« Reply #39 on: August 11, 2022, 14:54:47 »
Top man  :music:
Geniet ervan