Bebatoli set's

Started by Bebatoli, July 14, 2022, 12:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Dus de Grimm clock is dan de Master voor zowel de Kii Control als de NAD ipv de source (pc/nas)?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bebatoli

Omdat de Magnepan mijn hoofdset is heb ik de NAD boven gezet en een Bluesound Node 2 op de Kii Three aangesloten.  Ik heb de Grimm klok ook wel aangesloten in combinatie met de Kii maar ik heb daar nooit zo intensief vergeleken hoe het met en zonder speelde, dus dat antwoord blijf ik schuldig.

In mijn enthousiasme heb ik mijn ervaringen gedeeld met Bruno over de Grimm klok die de NAD M50 reclockt en nadien het signaal naar de DAC van de Mola Mola Makua doorstuurt.

Bruno zei me het volgende:" Heeft die NAD ook een optische uitgang? Kan je die evt eens proberen? Dan moet je wel met de Mola Mola Makua remote app een preset maken die naar de optische ingang luistert. Het lijkt me dat het verschil dat je hoort eerder met RF te maken moet hebben dan met klokjitter."

Zodoende heb ik de test uitgevoerd en straf, maar via optische kabel speelt het exact hetzelfde als via de klok. De voorlopige conclusie is dat het inderdaad om RF zou gaan, maar dat gaan we uitvogelen natuurlijk. (via metingen) Waar de RF vandaan komt is de vraag, dat kan van de schakelende voeding in het toestel zijn maar dat is niet zeker.

Ik wil in de toekomst een betere netwerkspeler kopen, alleen heeft de NAD de mogelijkheid om ook CD's af te spelen en dat is wel praktisch. Als ik op dit moment zou moeten beslissen welke dan ging ik voor een Grimm MU1, alleen is die behoorlijk kostbaar. Tijd brengt raad....
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

katwax

Had verkeerd begrepen dan.
Wel grappig dat Bruno de magie van de klok snel had terug gedraaid  ;)

Trouwens heel de theorie achter een "klok" is ook waarom ik async usb de voorkeur geef, daar is het audio device dan zelf de master en verwacht ik dat bv NAD toch wel een degelijke klok voorziet.

Btw toon ik deze zomer bij Kii was was Tom wel te spreken over https://en.wattson.audio/emerson-digital. Is van prijs toch wat aardiger dan de Grimm.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bebatoli

Als het met de optische uitgang hetzelfde speelt als met de Grimm klok dan wil dat zeggen dat de klok in de NAD prima is. De oorzaak zit dus ergens anders. Waar.... geen idee.

Die Watson Audio is geen reclocker, de Grimm CC1 is dat wel.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

katwax

Quote from: Bebatoli on September 15, 2022, 16:10:34
Die Watson Audio is geen reclocker, de Grimm CC1 is dat wel.
Bedoelde ik ipv de Grim Mu1 en met optische uitgang
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bebatoli

Zo, ondertussen wat veranderingen gebeurt. Het mid-hoog word nu aangestuurd door een set monoblokken van Array nml de M1's. Tegenover de Mola Mola Kaluga's spelen de Array's nog wat verfijnder, al zijn de verschillen klein. Verder de luidspreker kabels vervangen door Jorma Duality, ook dit is duidelijk een verbetering.
Ook heb ik nieuwe ribbon lint gekocht zodat ik ze kan vervangen, de ribbon's zijn nml wat uitgezakt.

Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Tabcam

Quote from: Bebatoli on October 23, 2022, 14:34:00
Zo, ondertussen wat veranderingen gebeurt. Het mid-hoog word nu aangestuurd door een set monoblokken van Array nml de M1's. Tegenover de Mola Mola Kaluga's spelen de Array's nog wat verfijnder, al zijn de verschillen klein. Verder de luidspreker kabels vervangen door Jorma Duality, ook dit is duidelijk een verbetering.
Ook heb ik nieuwe ribbon lint gekocht zodat ik ze kan vervangen, de ribbon's zijn nml wat uitgezakt.
Array als in die van de Nederlandse bouwer Array Audio? Daar zie ik alleen een M10 staan, geen M1.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Bebatoli

Quote from: Tabcam on October 23, 2022, 16:35:48
Array als in die van de Nederlandse bouwer Array Audio? Daar zie ik alleen een M10 staan, geen M1.

De M1 is de voorganger van de M10.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Bebatoli

Het voorbije weekend de set een andere plek gegeven. Het resultaat is een nog betere laagweergave die tevens dieper gaat, beter ruimtebeeld en meer betrokkenheid. Een tevreden man dus.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Hannibal_

Tevreden mannen is altijd goed  ;D
Al duurt het vaak kort bij ons hier op het forum  ;)

Wat is dat voor mooi object tussen je luidsprekers?

(en geweldige radiator ook!)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Quote from: Hannibal_ on November 29, 2022, 09:26:21
Wat is dat voor mooi object tussen je luidsprekers?

Een basstrap vermoed ik.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Bebatoli

De VOLCANO, is het nieuwste telg binnen de Acustica Applicata familie van de variabele resonatoren en is speciaal ontworpen om de timbre en dimensionaliteit van vrijwel alle soorten muziekweergaven in elke luisteromgeving te verbeteren. De Volcano heeft de eigenschap om direct en duidelijk te laten zien wat de exclusieve mogelijkheden zijn van een variabele resonator in een stereobeeld.

Ik heb trouwens de extra module besteld en dan word hij zoals op de foto.

Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Hannibal_

Cool!

Nooit eerder van gehoord.
Maar ziet er wel bijzonder uit.

Ik neem aan dat je verschil ervaart (anders zou je hem niet uitbreiden, lijkt me?)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Quote from: Bebatoli on November 29, 2022, 10:02:49
De VOLCANO, is het nieuwste telg binnen de Acustica Applicata familie van de variabele resonatoren en is speciaal ontworpen om de timbre en dimensionaliteit van vrijwel alle soorten muziekweergaven in elke luisteromgeving te verbeteren. De Volcano heeft de eigenschap om direct en duidelijk te laten zien wat de exclusieve mogelijkheden zijn van een variabele resonator in een stereobeeld.

Ik heb trouwens de extra module besteld en dan word hij zoals op de foto.



Wel een gaaf ornament, maar niet echt exoterisch lijkt me.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Bebatoli

De Volcano is niet alleen een laag absorber maar hij verbeterd duidelijk het ruimtebeeld, tenminste zoals ik hem heb opgesteld.
Ik heb het extra stuk besteld om 2 redenen, ten eerste omdat hij dan even hoog komt als de Magnepan's en zodoende uniformer werkt, maar ook omdat ik dan het laag nog beter kan afstemmen.

Dit was de ruimte zo'n 4 jaar geleden, toen nog met als extra de Polifema's. Die heb ik niet meer want met de Magnepan heb ik het vroegere laagprobleem niet.


Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

CZ79

Quote from: Bebatoli on November 29, 2022, 10:37:33
De Volcano is niet alleen een laag absorber maar hij verbeterd duidelijk het ruimtebeeld, tenminste zoals ik hem heb opgesteld.
Ik heb het extra stuk besteld om 2 redenen, ten eerste omdat hij dan even hoog komt als de Magnepan's en zodoende uniformer werkt, maar ook omdat ik dan het laag nog beter kan afstemmen.

Dit was de ruimte zo'n 4 jaar geleden, toen nog met als extra de Polifema's. Die heb ik niet meer want met de Magnepan heb ik het vroegere laagprobleem niet.



Lijkt Rhapsody wel :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bebatoli

Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Bebatoli

Omdat ik graag 2 stereo eindversterkers per kanaal wilde kon de zoektocht beginnen.Mijn maximum budget was 10k Euro. Na veel wikken en wegen (en beluisteren) heb ik voor 2 stuks Cambridge  Edge W gekozen. Ik weet het, Cambridge word niet direct met High End  geassocieerd, maar de Edge serie is er gekomen ter gelegenheid van hun  50 jarig bestaan en ze hebben alles uit de kast gehaald. Ik heb 2 stereo amps nodig omdat mijn Magnepan MG 20 deels actief worden aangestuurd (Laag en mid/hoog)  Vermogen is ruim voldoende en de combinatie met de rest van mijn set is echt top. Ze vervangen mijn Mola Mola Kaluga's en Array's. Die laatste vind ik echt héél erg mooi, maar met een dikke 100 watt in 4 Ohm net wat te weinig als ik eens wat luider speel. Met een beetje geluk kan ik ze volgende week ophalen. Ik heb ook volgende versterker op proef gehad, de Accuphase P4500, die was wel boven mijn budget,  maar die vond ik veel te braaf klinken, bijna slaapverwekkend in mij  set.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

MarKath

#93
Quote from: Bebatoli on February 28, 2023, 18:50:55Ik weet het, Cambridge word niet direct met High End  geassocieerd,

Wat is High-End?

Maar wel mooie eindversterkers.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Contour

Theoretisch is 200W aan 4 ohm slechts 3dB extra tov de 100W van de Array, ben benieuwd wat de praktijk gaat zijn.

Bebatoli

Quote from: Contour on March  1, 2023, 09:44:38Theoretisch is 200W aan 4 ohm slechts 3dB extra tov de 100W van de Array, ben benieuwd wat de praktijk gaat zijn.

"The proof of the pudding is in the eating", of om te zeggen dat de praktijk uitwijst dat ik echt wel voldoende vermogen heb met de Cambridge versterkers.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Tabcam

Die Cambridge Audio Edge W ziet er op paper indrukwekkend uit, zowel qua techniek als metingen, 14 onderdelen in het geluidspad zonder spoelen of condensatoren en een soort geavanceerde klasse AB.

Bedoel je nu 1 of 2 stereoversterkers per kant? En is het niet eenvoudiger om een tweetal NCore1200 voor het laag erbij te plaatsen, de SoundImpress HY1200 lijkt erg betaalbaar en heeft dan precies dezelfde gain.


Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Bebatoli

Ik heb een set Mola Mola Kaluga eindversterkers, dus een veredelde NC1200 maar die vind ik juist iets minder. Ik wil dezelfde versterkers op het mid-hoog en laag. Zoals ik al eerder zei, de Magnepan's hebben een actief filter, dus het laag en mid-hoog stuur je apart aan.
De Edge W's heb ik op proef gehad en dat was voor mij doorslaggevend. Welke techniek ze gebruiken vind ik niet belangrijk, het gaat hem voor mij uiteindelijk om de combinatie en die maakte muziek. Trouwens de Edge W's waren een stuk overtuigender qua 3D beeld dan de Kaluga's. Ik heb nml een tweede setje te leen, dus ik kon perfect vergelijken. Qua timbre zitten ze héél dicht bij mekaar. Ik vind de Kaluga's ook een randje hebben in het hoog, erg gering, maar voor mij storend. Ook belangrijk was de prijs, ik had een budget van 10k€ en de Cambridge pasten daar perfect in.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Hannibal_

Het zijn wel erg mooie versterkers, inderdaad.
Ik zag dat ze ook monoblokjes (excuus, blokken) hebben.

Maar dan zal het budget kraken gok ik...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Ik heb de Edge set uitgebreid beluisterd op (volgens mij) een topset van Spendor en dat klonk echt heel erg goed. Heel dynamisch en mooi open. De voorversterker vertoonde nog wat bugs in de streamer toen, maar dat was net na de introductie. Dus die zullen er wel uit zijn nu. Hoe dan ook, niet relevant voor jou. Ze zien er trouwens ook heel mooi uit die eindversterkers!

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a