Bebatoli set's

Started by Bebatoli, July 14, 2022, 12:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Unkhman

#50
Quote from: katwax on August 13, 2022, 17:28:13
Volgens mij ook niet zo makkelijk om een Kii Three BXT zelf te bouwen, gaat wel wat verder dan een "klassieke" luidspreker.
Kan mij hier natuurlijk in vergissen.
Zo bedoelde ik mijn vraag ook niet. In mijn eigen situatie is Kii mede op mijn pad gekomen om af te rekenen met de constante upgraditus van de losse componenten van mijn oude set. Bebatoli echter heeft een andere reden gehad om die Kii's aan te schaffen, en parallel daaraan knutselt hij lekker verder aan zijn andere set. Ieder zijn meug!
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Bebatoli

Gisteren de Magnepan's op gaan halen. Vandaag opgesteld en woensdag aansluiten. Morgen ga ik nog een extra eindversterker ophalen want ze worden actief gefilterd. 't Is me trouwens toch nog te warm om te luisteren. Foto is van mijn luisterruimte. Er komen nog akoestische panelen, maar eerst een meting verrichten om goed te weten welke panelen ik moet hangen.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

dre73

Moeten de tweeters aan de binnenzijde?

Mooie ruimte trouwens. :thumbs-up:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Bebatoli

Of de tweeters aan de binnenzijde of buitenzijde zitten zal ik bepalen bij het beluisteren van de speakers.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

dre73

Ik las het net in een ander topic. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Markus2

Het advies van Magnepan is aan de buitenzijde. Proefondervindelijk kan ik stellen, dat ook ik dat het fijnst vind.


:pompom:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Bebatoli

Zo, de set is aangesloten en ze speelt fabelachtig mooi. Tijdelijk heb ik een Synthesis 40 watt buizenversterker aangesloten maar die word binnenkort vervangen door een Purifi Eigentakt.  Ik had niet verwacht dat de Magnepan's zulk een mooi 3D kunnen neerzetten. Het laag gaat echt diep en met de nodige kracht, mid en hoog is echt verfijnt. Kortom een uiterst tevreden man die gaat genieten van mooie muziek !
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Bebatoli

Ondertussen nog verder geëxperimenteerd en met schaamrode kaken tot de conclusie (na een meting) dat de Synthesis inverteert, dus ik de +/- geswitcht en ja hoor, nu is het 3D beeld beter en correcter. Ook heb ik de speakers zo'n 30cm verder in de ruimte geplaatst en verder uit mekaar. Nu heb je ene bijna holografisch beeld. Ik weet dat ik nog verder kom, maar zoals het nu speelt is het echt genieten.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Hannibal_

Leuke ontwikkelingen hier  ;D
Mooie sets ook.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Quote from: Bebatoli on August 20, 2022, 13:34:04
Ondertussen nog verder geëxperimenteerd en met schaamrode kaken tot de conclusie (na een meting) dat de Synthesis inverteert, dus ik de +/- geswitcht en ja hoor, nu is het 3D beeld beter en correcter. Ook heb ik de speakers zo'n 30cm verder in de ruimte geplaatst en verder uit mekaar. Nu heb je ene bijna holografisch beeld. Ik weet dat ik nog verder kom, maar zoals het nu speelt is het echt genieten.

Dat kan de beste overkomen.
Zo was ik vorig jaar bij Rick van Freakuence audio en er was iets met de set die hij wilde demonstreren voor een belangrijke klant. Na een kleine check, zag ik dat de + en - waren omgedraaid.
Zijn medewerker had ze verkeerd aan gesloten. Kan gebeuren. 😊
En weet je we leren er weer van.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kwabbernoot

Dus jullie horen of een luidspreker "correct" is aangesloten? En dan bedoel ik dus niet dat ze wel of niet uit fase staan.

Groeten...

Bebatoli

Quote from: Kwabbernoot on August 20, 2022, 22:32:19
Dus jullie horen of een luidspreker "correct" is aangesloten? En dan bedoel ik dus niet dat ze wel of niet uit fase staan.

Groeten...

De Magnepan maakt gebruik van een actief filter, dus het laag en mid-hoog heeft een eigen versterker. Omdat de mid-hoog versterker inverteerde stond dat uit fase met het laag. Het is niet zo dat de linker en of rechter speaker waren om gepoold, want dat hoor je direct. Maar in dit geval is het toch een stuk moeilijker, zeker omdat de overnamefrequentie erg laag ligt, nml 200hz.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Kwabbernoot

Ah oke, dan begrijp ik het. Bedankt voor de verheldering.

CZ79

Quote from: Kwabbernoot on August 20, 2022, 22:32:19
Dus jullie horen of een luidspreker "correct" is aangesloten? En dan bedoel ik dus niet dat ze wel of niet uit fase staan.

Groeten...

Dat is toch ook goed hoorbaar?! Zelfs als er eentje uit fase staat hoor je dat ook vrij goed
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bebatoli

Ondertussen nog verder geëxperimenteerd en nu staan ze nog wat verder van de achterwand en ook verder uit mekaar. Dat resulteert in een veel beter 3D beeld maar ook de bas weergave is strakker geworden. Morgen ga ik een 2de setje Mola Mola Kaluga eindversterkers ophalen, want ik ben voorstander om bij actief werken steeds dezelfde amp te gebruiken. Ook heb ik tijdelijk wat panelen achter de speaker geplaatst en dat heeft zeker bijgedragen aan het betere 3D beeld. In de toekomst ga ik er een diffusor gebruiken en die maak ik van halve transparante plexi buizen met een verschillende diameter. Dan blijft er tenminste licht binnen komen.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Peerless Monster

Quote from: Bebatoli on August 25, 2022, 11:21:59
Ondertussen nog verder geëxperimenteerd en nu staan ze nog wat verder van de achterwand en ook verder uit mekaar. Dat resulteert in een veel beter 3D beeld maar ook de bas weergave is strakker geworden. Morgen ga ik een 2de setje Mola Mola Kaluga eindversterkers ophalen, want ik ben voorstander om bij actief werken steeds dezelfde amp te gebruiken. Ook heb ik tijdelijk wat panelen achter de speaker geplaatst en dat heeft zeker bijgedragen aan het betere 3D beeld. In de toekomst ga ik er een diffusor gebruiken en die maak ik van halve transparante plexi buizen met een verschillende diameter. Dan blijft er tenminste licht binnen komen.

Je hebt de speakers bijna tegen de zijwand staan. Hoe ver staan ze nu uit elkaar en ik vraag me af in hoeverre je breedte van je stereobeeld gaat zijn?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Bebatoli

#66
De speakers staan bijna 3 meter uit mekaar (van binnenzijde tot binnenzijde) en ik zit op 3,5 meter van de speakers. Dat ze zo dicht tegen de muur staan heeft veel minder invloed dan een conventionele ruimte door zijn 8-voudige afstraling. De breedte is juist erg goed maar ik herhaal nog eens even dat dit absoluut nog niet de definitieve opstelling is, de akoestiek word nog verder geoptimaliseerd nadat er metingen zijn verricht.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Contour

#67
Je moet zelf maar eens gaan luisteren naar zo'n opstelling, breedte van het beeld spreek je eigenlijk niet meer over, het podium STAAT er gewoon. De speakers lijken niks meer te maken te hebben met de weergave, alsof ze aan de kant geschoven zijn om plaats te maken voor de muzikanten. Zou zelf de speakers wel nog meer naar voren halen, je wilt ze op circa 40% van de kamerlengte afhebben van de wand erachter, maar die schouw lijkt dan beetje een bottleneck te zijn helaas. 

Contour

Ik zie trouwens dat je zo'n Acustica Applicata ding tussen je speakers heb staan, hoe is je ervaring daarmee? Heb daar ook naar zitten kijken maar de prijs hield me wat tegen.

Bebatoli

Quote from: Contour on August 25, 2022, 17:05:18
Ik zie trouwens dat je zo'n Acustica Applicata ding tussen je speakers heb staan, hoe is je ervaring daarmee? Heb daar ook naar zitten kijken maar de prijs hield me wat tegen.

De Volcano geeft een beter en dieper afgelijnd 3D beeld. Ik gebruik hem ook als Helmotz absorber.
Het bovenste gedeelte heeft een scheur en ik heb bij een firma een nieuwe buis gekocht en die is 100cm, daardoor ken ik hem lager en beter afstemmen als absober. Ze zijn inderdaad best duur.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Ralf67

#70
Edit

Contour

Mooi ding die Volcano, normaal valt iets tussen de speakes gelijk erg op, maar door het doorzichtige ontwerp is deze niet zo storend.

Bebatoli

 Zo, een setje Mola Mola Kaluga's in bruikleen gekregen. Verder in de hoeken achter de Magnepan's een set Big Block van RTFS geplaatst.

Het geluid is er duidelijk op vooruit gegaan, hogere resolutie en het geluid staat nog losser in de ruimte. Waar ik nog last van heb is de 55Hz ruimte resonantie, die los je niet zomaar op met bass-trap's, neen daar ga ik Helmotz absorbers voor maken en dan verdwijnen vermoedelijk de Big Block's. In elk geval is het nu al enorm genieten en in de wetenschap zijnde dat ik er echt alles nog niet heb uitgehaald.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Bebatoli

Ondertussen nog wat verder gefröbeld en met resultaat.

Gisteren de Grimm CC1 klok aangesloten op de NAD (hij reclockt het signaal, dus Spdif in en gereclockt uit) Ik ben bijna van mijne stoel gevallen! Wat een verschil, véél strakker laag, meer rust en vooral een beter 3D beeld. Timbres zijn ook natuurlijker, het geluid sterft ook langer uit. Ik wist wel dat de klok een verschil maakt, maar ik was het echt helemaal vergeten.

Ik heb geen last meer van de bas resonantie, dat was duidelijk een jitter probleem. Straf hé, ik heb de Grimm klok al lang liggen, maar ik moest eerst 2x AES Spdif kabels maken voor ik ze in gebruik kon nemen.

De rek is zeker nog niet uit het systeem, ik denk even aan de Eigentakt 1ET9040BA eindversterking voor het mid-hoog, een nieuw actief filter welk discreet is opgebouwd, akoestiek, andere speakerkabels (ik gebruik nu gewone snoertjes maar ik heb nog meters Jorma Duality liggen, maar die knip ik pas in stukken als de set voor 95% klaar is) , .....
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Unkhman

Quote from: Bebatoli on September 14, 2022, 10:32:19
Ondertussen nog wat verder gefröbeld en met resultaat.

Gisteren de Grimm CC1 klok aangesloten op de NAD (hij reclockt het signaal, dus Spdif in en gereclockt uit) Ik ben bijna van mijne stoel gevallen! Wat een verschil, véél strakker laag, meer rust en vooral een beter 3D beeld. Timbres zijn ook natuurlijker, het geluid sterft ook langer uit. Ik wist wel dat de klok een verschil maakt, maar ik was het echt helemaal vergeten.

Ik heb geen last meer van de bas resonantie, dat was duidelijk een jitter probleem. Straf hé, ik heb de Grimm klok al lang liggen, maar ik moest eerst 2x AES Spdif kabels maken voor ik ze in gebruik kon nemen.

De rek is zeker nog niet uit het systeem, ik denk even aan de Eigentakt 1ET9040BA eindversterking voor het mid-hoog, een nieuw actief filter welk discreet is opgebouwd, akoestiek, andere speakerkabels (ik gebruik nu gewone snoertjes maar ik heb nog meters Jorma Duality liggen, maar die knip ik pas in stukken als de set voor 95% klaar is) , .....
Je gaf eerder in dit draadje aan dat je de NAD M50 en Grimm clock gebruikte in combinatie met de Kii set. Volgens je 'handtekening' nu lijkt het erop dat nu een Bluesound aan de Kii hangt. Ik ben vooral erg benieuwd of het gebruik vd Grimm clock en M50 in combinatie met de Kii set ook zo'n grote stap vooruit zet. Heb je dit ook geprobeerd?
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl