Bebatoli set's

Started by Bebatoli, July 14, 2022, 12:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scrutinizer

Quote from: Bebatoli on July 23, 2022, 19:06:33
Gisteren een rack gemaakt voor de set. Zijkanten zijn 30mm beuk en de legplanken zijn 30mm graniet. Klein, maar wel 35kg ! Belangrijkste is dat wij het mooi vinden.
Ik las een uiteenzetting over het belang van akoestiek in Huub zijn topic..
Staat het rack niet wat dicht op de luidspreker?
En gezien deze uiteenzetting ga ik ervan uit dat bij het 'serieus luisteren' het scherm wordt verplaatst.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Contour

lijkt erop dat er nog extra aandacht nodig is voor de koppeling / ontkoppeling van rack en speakers met de vloer... Dit ziet er niet goed uit.

Bebatoli

Quote from: scrutinizer on July 25, 2022, 14:42:52
Ik las een uiteenzetting over het belang van akoestiek in Huub zijn topic..
Staat het rack niet wat dicht op de luidspreker?
En gezien deze uiteenzetting ga ik ervan uit dat bij het 'serieus luisteren' het scherm wordt verplaatst.

Als ik "serieus" luister ga ik eigenlijk altijd boven in de luisterruimte zitten. Later foto's want die ben ik nu aan het schilderen.

Maar verder heb ik een akoestisch paneel dat net zo groot is als het TV en ik er aan kan hangen. Achter het scherm hangen ook panelen en achter de luisterplek nu diffusors, dit allemaal van Jocavi. In de rechterhoek staan dan weer Big Block's van R.T.F.S. .

De nagalmtijd bedraagt 0,44 sec wat ik prima vind.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Bebatoli

Quote from: Contour on July 25, 2022, 15:02:50
lijkt erop dat er nog extra aandacht nodig is voor de koppeling / ontkoppeling van rack en speakers met de vloer... Dit ziet er niet goed uit.

Ik heb nog Stiilpoints liggen die onder de toestellen komen, al is de winst hier eerder beperkt.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

chansig

Ze zijn aan het zoeken. Omdat je in Huubf zijn topic schijnbaar iets deed wat men/ze lastig vinden. Dus ik zou de opmerkingen niet te serieus nemen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#30
Quote from: chansig on July 25, 2022, 15:13:30
Ze zijn aan het zoeken. Omdat je in Huubf zijn topic schijnbaar iets deed wat men/ze lastig vinden. Dus ik zou de opmerkingen niet te serieus nemen.

Gr. Hans
Ik neem indereen serieus, Hans.  Zelfs jou.(vermakelijk dit ;D )
Dus vertel me wat je dwarszit......  als je het forum zo dwangmatig wilt voorzien van jouw complottheorie.  :sneaky2:

@bebatoli
Was gewoon een vaststelling gebaseerd op de fotos je deelde en je relaas over akoestiek.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Contour

Speakers lijken met hun voetplaat direct op de vloer te staan, idem voor het rack.

Bebatoli

#32
Ik was aan het wachten tot iemand zou beginnen over dat de speakers niet ontkoppeld waren......

Ik ga het rack niet ontkoppelen van de grond. Het is een stenen vloer en het rack weegt 35kg, maar de NAD en de Grimm CC1 klok ontkoppel ik straks met Stillpoints.
Voor de speakers (in de maak) maak ik een sandwich van een schijf (diameter 50mm) koper (6mm dik) sorbothane (15mm dik) en vervolgens terug een schijf van aluminium ( 15mm dik). Op die manier maak je een massa veersysteem.

Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Bebatoli

Nog even antwoorden op de opmerking betreft dat het rack dicht staat bij de speaker. Wel, de golflengte van het laag is zo lang dat hij geen rack "ziet". Trouwens hij staat slecht voor 1 van de 12 units.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Bebatoli

#34
Een onverwachte wending, ik heb zojuist een stel Magnepan's MG 20.1 gekocht van een audiovriend. Ze zijn in absolute nieuwstaat. Ik ben altijd een liefhebber geweest van Magnepan en de MG 20 reeks is de absolute top reeks (behalve de huidige 30.7) Volgende week ga ik ze ophalen. Dan alles inspecteren en gelijk het filter upgraden met betere componenten.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Peerless Monster

Quote from: Bebatoli on August  7, 2022, 17:19:32
Een onverwachte wending, ik heb zojuist een stel Magnepan's MG 20.1 gekocht van een audiovriend. Ze zijn in absolute nieuwstaat. Ik ben altijd een liefhebber geweest van Magnepan en de MG 20 reeks is de absolute top reeks (behalve de huidige 30.7) Volgende week ga ik ze ophalen. Dan alles inspecteren en gelijk het filter upgraden met betere componenten.

Oef! Das mooi zeg.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

kappa9

Quote from: Bebatoli on August  7, 2022, 17:19:32
Een onverwachte wending, ik heb zojuist een stel Magnepan's MG 20.1 gekocht van een audiovriend. Ze zijn in absolute nieuwstaat. Ik ben altijd een liefhebber geweest van Magnepan en de MG 20 reeks is de absolute top reeks (behalve de huidige 30.7) Volgende week ga ik ze ophalen. Dan alles inspecteren en gelijk het filter upgraden met betere componenten.
Veel luisterplezier alvast!! Ik heb ze nooit gehoord maar het zal ongetwijfeld erg fraai zijn :wub:

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Bebatoli

Bedankt iedereen! 
Zaterdag ga ik ze ophalen en maak ik ze open om alles te inspecteren. Ik vervang gelijk de filtercomponenten, die kunnen wel een upgrade ondergaan want Magnepan blinkte niet uit in het kiezen van mooie componenten. Tijdens wat opzoekwerk kwam ik deze Magnepan's tegen, ongelofelijk mooi omgebouwd en ik overweeg om hetzelfde te doen. Het is zuiver cosmetisch maar het oog mag ook wat, nietwaar.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Richi

Prachtig gedaan inderdaad!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

Hoe zit dat eigenlijk met de panelen van deze speakers, moeten die ook om de x tijd vervangen worden?
Heb zelf ooit Martin Logan gehad en daar was het toch "normaal" deze na 5 tot 10 jaar te moeten vervangen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bebatoli

Membranen moeten niet vervangen worden, maar de draden die op het membraan gelijmd zijn kunnen los komen. Je moet de lijm dan verwijderen (aceton) en opnieuw lijm aanbrengen. Een werk van lange adem, maar nadien kunnen ze er weer meer dan 20 jaar tegen. Ze zijn van de eerste eigenaar en die heeft er altijd veel zorg voor gedragen, dus nooit in een vochtige ruimte gestaan en ook nooit in de zon (zon versneld nml het loslaten van de draden omdat de lijm hard word) Als ik ze open maak zal ik meer weten, foto's volgen...
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

kappa9

Quote from: Bebatoli on August 11, 2022, 08:45:36
Bedankt iedereen! 
Zaterdag ga ik ze ophalen en maak ik ze open om alles te inspecteren. Ik vervang gelijk de filtercomponenten, die kunnen wel een upgrade ondergaan want Magnepan blinkte niet uit in het kiezen van mooie componenten. Tijdens wat opzoekwerk kwam ik deze Magnepan's tegen, ongelofelijk mooi omgebouwd en ik overweeg om hetzelfde te doen. Het is zuiver cosmetisch maar het oog mag ook wat, nietwaar.

Het lijkt wel een beetje op sonus faber zo.
Zie ik het goed en zijn het gespannen draden?

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Bebatoli

Inderdaad, het zijn gespannen rubberen draden, à la SF.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

kappa9

Quote from: Bebatoli on August 11, 2022, 18:39:53
Inderdaad, het zijn gespannen rubberen draden, à la SF.

Het ziet er erg fraai uit!

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

patsijb

inderdaad mooi die verbouwde magnepans..

Peerless Monster

Quote from: Bebatoli on August 11, 2022, 08:45:36
Bedankt iedereen! 
Zaterdag ga ik ze ophalen en maak ik ze open om alles te inspecteren. Ik vervang gelijk de filtercomponenten, die kunnen wel een upgrade ondergaan want Magnepan blinkte niet uit in het kiezen van mooie componenten. Tijdens wat opzoekwerk kwam ik deze Magnepan's tegen, ongelofelijk mooi omgebouwd en ik overweeg om hetzelfde te doen. Het is zuiver cosmetisch maar het oog mag ook wat, nietwaar.

🥰
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Unkhman

Ik vraag me of hoe je bij je keuze voor het Kii systeem bent gekomen? Uit je posts blijkt dat je het leuk vindt om aan sets te bouwen en sleutelen. Dat rijmt in mijn ogen niet met een kant & klaar systeem als de Kii 3 BXT. Wil je dat eens toelichten?
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Bebatoli

Quote from: Unkhman on August 12, 2022, 11:03:32
Ik vraag me of hoe je bij je keuze voor het Kii systeem bent gekomen? Uit je posts blijkt dat je het leuk vindt om aan sets te bouwen en sleutelen. Dat rijmt in mijn ogen niet met een kant & klaar systeem als de Kii 3 BXT. Wil je dat eens toelichten?

Ik heb een audiozaak gehad en verdeelde toen Kii Audio. Ik vond ze vanaf het begin erg goed en heb ze gehouden. Ik heb ze ondertussen 7 jaar. Vroeger was ik een verwoede zelfbouwer, maar ik vond op een bepaald moment dat ik niet verder geraakte. Mijn kennis was de bottleneck. Dan is er de zaak gekomen en had ik keuze zat. Ik heb er trouwens vriendschappen aan overgehouden, zowel met klanten als met fabrikanten. Bruno Putzeys, de ontwerpen van Kii en Mola Mola is er één van.
In de loop der jaren heb ik enkele vrienden leren kennen die echt mooie filters kunnen bouwen. Ik bouw de kasten en help mee met het filterontwerp, maar het fine tunen doe ik niet alleen.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

katwax

Quote from: Unkhman on August 12, 2022, 11:03:32
Ik vraag me of hoe je bij je keuze voor het Kii systeem bent gekomen? Uit je posts blijkt dat je het leuk vindt om aan sets te bouwen en sleutelen. Dat rijmt in mijn ogen niet met een kant & klaar systeem als de Kii 3 BXT. Wil je dat eens toelichten?
Volgens mij ook niet zo makkelijk om een Kii Three BXT zelf te bouwen, gaat wel wat verder dan een "klassieke" luidspreker.
Kan mij hier natuurlijk in vergissen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543