Bebatoli set's

Started by Bebatoli, July 14, 2022, 12:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Onderwijl ben ik ook echt wel nieuwsgierig geworden naar de vorderingen die er in de klasse d versterking zijn gemaakt, naast dat er anno 2023 meer te kiezen valt dan enkel Ncore 👍🏻 Ik ben zeker niet anti, maar heb tot op heden in eigen keten enkel mindere ervaringen gehad.

Wellicht ben ik onvoldoende duidelijk geweest, maar m.i. schreef ik toch over "mijn ervaringen met klasse d tot op heden, waarvan de meest recente ervaring nu zo'n drie jaar terug ligt" en ik ben voorts expliciet over wat/ met welke klasse d die ervaring betrof.

Waarom men dan in dit draadje blijft roepen dat ik alles op één hoop gooi en doet alsof ik een kruistocht voer tegen klasse d versterking is mij onduidelijk 🙄


Quote from: katwax on March 17, 2023, 15:59:05Ik heb die ervaring ook al gehad met een klasse AB dus voor mij nooit geen AB meer? ;)
Vind het altijd beetje vreemd dat men bij klasse D gaat zeggen dat elke versterker hetzelfde gaat klinken. Volgens een bekende ontwerper van klasse D versterker is er meer verschil in die klasse dan in AB, dus als je verschil kan waarnemen tussen 2 klasse AB versterkers dan is dit zeker mogelijk met klasse D versterkers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bebatoli

Quote from: Xander32 on March 17, 2023, 16:32:00Onderwijl ben ik ook echt wel nieuwsgierig geworden naar de vorderingen die er in de klasse d versterking zijn gemaakt, naast dat er anno 2023 meer te kiezen valt dan enkel Ncore 👍🏻 Ik ben zeker niet anti, maar heb tot op heden in eigen keten enkel mindere ervaringen gehad.

Wellicht ben ik onvoldoende duidelijk geweest, maar m.i. schreef ik toch over "mijn ervaringen met klasse d tot op heden, waarvan de meest recente ervaring nu zo'n drie jaar terug ligt" en ik ben voorts expliciet over wat/ met welke klasse d die ervaring betrof.

Waarom men dan in dit draadje blijft roepen dat ik alles op één hoop gooi en doet alsof ik een kruistocht voer tegen klasse d versterking is mij onduidelijk 🙄

Ach, wat maakt het uit, zolang je maar tevreden bent met je eigen keuze. Of dat nu klasse A,B,C,D ...of Z is, maakt geen donder uit.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Kurt

Op een bepaald moment heeft Rotel de ommezwaai gemaakt van hun flagship AB technologie naar Class D ICE Power Amps. Die klonken voor geen meter! Bekijk het huidig aanbod...

Xander32

... maar zo zie je bij Marantz juist een tegenovergestelde beweging; (bijna) alles richting klasse d.

Quote from: Kurt on March 17, 2023, 19:58:21Op een bepaald moment heeft Rotel de ommezwaai gemaakt van hun flagship AB technologie naar Class D ICE Power Amps. Die klonken voor geen meter! Bekijk het huidig aanbod...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Quote from: Xander32 on March 16, 2023, 19:25:50Super voor je  :thumbs-up:



Ik las dit niet zo ironisch als dat het misschien lijkt. Ik ken Xander langer dan vandaag. Ik weet ook dat hij op basis van zijn ervaringen weinig op heeft met "digitale" versterkers en dat hij intens tevreden is over zijn Accuphase. Gelukkig maar, en terecht. Prachtig apparaat. Ik reageer soms een beetje pavlov op Xander als ik het idee krijg dat hij zijn Accpuphase "boven" andere versterkers plaatst, ten gunste van bijvoorbeeld een hypermoderne NAD M33 :) Xander doet dat ook niet heel direct, al lees ik het soms wel tussen de regels door. Mag, moet Xander zelf weten. Het is tenslotte zijn smaak.

Ik spiek regelmatig in zijn draadje en ik waardeer zijn smaak in apparatuur en zijn passie voor weergave van muziek. Zijn monumentale luidsprekers vind ik prachtig om te zien, maar ik ambieer ze zelf niet. Zijn Accuphase vind ik ook fantastisch, maar het is geen versterker die ik zou kopen. Ja, misschien als Accuphase een NAD M33 naar eigen topologie zou nabouwen. Hoogwaardig, met DSP, digitale inputs, subwoofer outputs, interne streamer.. En dat gaat vooralsnog niet gebeuren. Alhoewel, je ziet dat McIntosh een aantal modellen uitrust met Lyngdorf RP :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

DofN :thumbs-up:

Smaak en voorkeur, daar hebben we het m.i. over.

In de afgelopen 2 (a 3) decennia heb ik vele M&G's mogen bijwonen, waar steevast sets in de spotlight stonden, die zorgvuldig door de (vaak trotse) eigenaar waren samengesteld. En in al die jaren ben ik nooit een slechte set tegengekomen. Het was niet altijd naar mijn smaak, maar dat maakte het niet een slechte set  :nowink:

Smaak en voorkeur.





... en M&G's zijn daarnaast ook steevast reuze gezellig.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

#181
Oeh, om eerlijk te zijn heb ik veel sets gehoord, en ook met veel duurdere apparatuur (ik reken de kosten voor mijn akoestiek even niet mee) die ik echt niet goed vond. Vaak met enorme bulten in het laag, hoorbaar groter dan 10dB. Of met meespelende kamers. Zonder focus. Ook een keer een prachtige set, bijna helemaal handgemaakt en helemaal gemodificeerd, die heerlijk klonk met de tingeltangel jazz die de eigenaar voornamelijk speelde. Maar toen ik een goed geproduceerd album van Laurie Anderson opzette, klonk het nergens naar. Vond de eigenaar zelf ook.

Nee, in mijn oren kan je objectief een heleboel fout doen. Bulten in het laag zijn simpelweg niet de bedoeling. Ze leiden af van hoe de opname hoort te klinken. Het kan je smaak zijn, zelf weten. Maar met een goede weergave heeft dat niets te maken.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Enorme bulten in het laag, dan is er toch sprake van een mismatch ls - luisterruimte, een akoestiek probleem. Speelde zo'n set dan slecht omdat deze in betreffende ruimte stond opgesteld, zou zo'n set in een andere ruimte meer tot z'n recht komen of was het domweg een slechte set 🤔

Een M&G waarbij je stilzwijgend voor je uit starende naar tingel-tangel muziek dient te luisteren, lijkt mij horror 🥴 In het verre verleden wel eens meegemaakt, maar daar haak ik af.


Maar onderwijl zijn we het topic van de gastheer aan het vervuilen. Hoe gaat 't met de Edge's en waar blijven de foto's toch 🤓

Quote from: DofN on March 17, 2023, 20:45:59Oeh, om eerlijk te zijn heb ik veel sets gehoord, en ook met veel duurdere apparatuur (ik reken de kosten voor mijn akoestiek even niet mee) die ik echt niet goed vond. Vaak met enorme bulten in het laag, hoorbaar groter dan 10dB. Of met meespelende kamers. Zonder focus. Ook een keer een prachtige set, bijna helemaal handgemaakt en helemaal gemodificeerd, die heerlijk klonk met de tingeltangel jazz die de eigenaar voornamelijk speelde. Maar toen ik een goed geproduceerd album van Laurie Anderson opzette, klonk het nergens naar. Vond de eigenaar zelf ook.

Nee, in mijn oren kan je objectief een heleboel fout doen. Bulten in het laag zijn simpelweg niet de bedoeling. Ze leiden af van hoe de opname hoort te klinken. Het kan je smaak zijn, zelf weten. Maar met een goede weergave heeft dat niets te maken.



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob_Dingen

Quote from: DofN on March 17, 2023, 20:45:59Oeh, om eerlijk te zijn heb ik veel sets gehoord, en ook met veel duurdere apparatuur (ik reken de kosten voor mijn akoestiek even niet mee) die ik echt niet goed vond. Vaak met enorme bulten in het laag, hoorbaar groter dan 10dB. Of met meespelende kamers. Zonder focus. Ook een keer een prachtige set, bijna helemaal handgemaakt en helemaal gemodificeerd, die heerlijk klonk met de tingeltangel jazz die de eigenaar voornamelijk speelde. Maar toen ik een goed geproduceerd album van Laurie Anderson opzette, klonk het nergens naar. Vond de eigenaar zelf ook.

Nee, in mijn oren kan je objectief een heleboel fout doen. Bulten in het laag zijn simpelweg niet de bedoeling. Ze leiden af van hoe de opname hoort te klinken. Het kan je smaak zijn, zelf weten. Maar met een goede weergave heeft dat niets te maken.
Ook dat is smaak.
Ik heb liever een builtje in het laag als ergens DSP in mijn set te implementeren.
M.a.w voor iedereen is er iets anders wat hij belangrijk vind.

Rob

Bebatoli

Zo, de versterkers hebben vanaf woensdagavond continu gespeeld. Het geluid is toch al verder geëvolueerd, nml nog meer organisch, vloeiender maar vooral de plaatsing is verbeterd. Bij bv Lady Blackbird met het nummer Fix It kan je zo naar haar toestappen, zo reëel is het nu. Ook is duidelijk te merken dat de galm die vaak wat aanwezig is in opnames duidelijker is geworden, de ruimte "leeft" meer. Ik ben dus uiterst tevreden van deze versterkers en ze kunnen, wat mij betreft, gerust wedijveren met veel duurde producten. Het is bijna een koopje, al is natuurlijk 4500€ per versterker toch nog een serieus bedrag. Voor mij echt een aanrader.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

chansig

Ach als mensen een bult van 10 dB lekker vinden klinken is dat natuurlijk hun goed recht. Wansmaak is ook smaak.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bebatoli

#186
Misschien kunnen liefhebbers van bulten en dalen een eigen topic opstarten  ;)
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

chansig

Ah sorry. Ik had niet door dat het een show case topic is waar de ts bepaalt waar het over gaat.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bebatoli

#188
Quote from: chansig on March 18, 2023, 17:48:38Ah sorry. Ik had niet door dat het een show case topic is waar de ts bepaalt waar het over gaat.

Gr. Hans

Ochottekes, wat hebben we toch weer lange teentjes.....
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Contour

De wieler koersen beginnen weer, kan Hans mooi zijn ei kwijt, dan met pasen wordt dat wel weer ergens gevonden.

chansig

Quote from: Bebatoli on March 18, 2023, 17:54:43Ochottekes, wat hebben we toch weer lange teentjes.....

Huh ? Ik heb er geen issues mee hoor. En prima dus dat je aangeeft dat je er verder niet over wilt bomen. Daar ben je de ts voor in dit geval.

Dus niets geen lange tenen oid.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Dat leest als zijnde een mooie stap  :thumbs-up:
Waren deze Edge's een "blinde aankoop" of had je ze al eens horen spelen?

Quote from: Bebatoli on March 18, 2023, 16:48:14Zo, de versterkers hebben vanaf woensdagavond continu gespeeld. Het geluid is toch al verder geëvolueerd, nml nog meer organisch, vloeiender maar vooral de plaatsing is verbeterd. Bij bv Lady Blackbird met het nummer Fix It kan je zo naar haar toestappen, zo reëel is het nu. Ook is duidelijk te merken dat de galm die vaak wat aanwezig is in opnames duidelijker is geworden, de ruimte "leeft" meer. Ik ben dus uiterst tevreden van deze versterkers en ze kunnen, wat mij betreft, gerust wedijveren met veel duurde producten. Het is bijna een koopje, al is natuurlijk 4500€ per versterker toch nog een serieus bedrag. Voor mij echt een aanrader.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

#192
Quote from: Xander32 on March 19, 2023, 07:12:02Dat leest als zijnde een mooie stap  :thumbs-up:
Waren deze Edge's een "blinde aankoop" of had je ze al eens horen spelen?

Quote from: Bebatoli on February 28, 2023, 18:50:55Omdat ik graag 2 stereo eindversterkers per kanaal wilde kon de zoektocht beginnen.Mijn maximum budget was 10k Euro. Na veel wikken en wegen (en beluisteren) heb ik voor 2 stuks Cambridge  Edge W gekozen. ...
Quote from: Bebatoli on March  1, 2023, 11:09:02...
De Edge W's heb ik op proef gehad en dat was voor mij doorslaggevend. ...
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Bebatoli

De voorbije dagen heb ik het actieve filter gerecapt. Tja, elco's van 22 jaar durven wel eens beginnen te lekken, kortom, ze zijn een stuk minder bedrijfszeker. Voor de nieuwe elco's heb ik voor de Nichicon Fine Gold gekozen, die hebben een goede reputatie in audioapparatuur. 
Ik heb er rustig mijn tijd voor genomen om er voor te zorgen dat er geen fouten gemaakt werden. Vandaag alles aangesloten en het is toch elke keer een beetje spannend maar gelukkig werkte alles perfect. Dus maar eens gaan zitten en rustig geluisterd. Ik had wel iets verschil verwacht maar schrok toch van het resultaat. Duidelijk is er iets meer detaillering maar tevens ook meer rust. Het mid-hoog is schoner maar met name het 3D beeld is er het meest op vooruit gegaan. Scherper afgelijnd, diepere plaatsing. Het zal nog wel iets beter worden, maar ik ben nu al uiterst tevreden !!
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

brt

Mooi dat je 'nog steeds' met een NAD M50 speelt. Vaak lees je dat die inmiddels toch wel ingehaald is door nieuwere streamers, maar mijn ervaring een paar jaar geleden was dat deze nog steeds zeer goed mee kon met het andere aanbod in die prijsklasse. Mooi ding.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Bebatoli

Quote from: brt on April 28, 2023, 23:17:11Mooi dat je 'nog steeds' met een NAD M50 speelt. Vaak lees je dat die inmiddels toch wel ingehaald is door nieuwere streamers, maar mijn ervaring een paar jaar geleden was dat deze nog steeds zeer goed mee kon met het andere aanbod in die prijsklasse. Mooi ding.

Ik ben nog erg tevreden over de NAD M50 al moet ik erbij zeggen dat die gemodificeerd is met o.a. betere elco's. Dus vervangen ga ik hem zeker nog niet direct doen.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Unkhman

Is je Kii bxt set te koop? What happened?
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Bebatoli

Omdat we gaan verhuizen en ik slechts 1 set kan opstellen gaat de Kii set in verkoop.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Xander32

Ach, met hetgeen je meeverhuisd is het nou ook niet echt behelpen hé  ::)

Quote from: Bebatoli on June 20, 2023, 23:30:06Omdat we gaan verhuizen en ik slechts 1 set kan opstellen gaat de Kii set in verkoop.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

marcush

#199
Gisteren ben ik richting Wijnegem getogen alwaar Guido een luistersessie organiseerde met nieuwe prototypes van Purify speaker drivers en versterker modules. De ontwerper Bruno Putzeys was ook aanwezig.

Aangekomen maakte ik kennis met Guido, Bruno en een ander forumlid (Karel).  Er speelde al muziek op een set met de nieuwe Purify speakers en klasse D eindversterkers. Hierop aangesloten was een Mola Mola voorversterker/Dac. Wat later kwamen nog enkele gasten, waaronder forumlid Bloom.  En awel, daar zat ik dan, als enige Ollander tussen de Vlamingen.   En ik moet zeggen, dat is prima toeven... :)
 
En dan de set... die maakt op indrukwekkende wijze muziek. Wat een dynamisch geweld en druk in het laag komt er uit die toch niet al te grote monitors! Guido verontschuldigde zich voor de beperkingen van de ruimte, als het gaat om laagweergave. Het laag was bij enkele nummers wel prominent, maar ik vond het niet storend en zeker niet boemerig.  Een bijzonder holografisch geluidsbeeld met veel diepte viel ons ten deel met natuurlijke klanken en ook op hoge(re) geluidsniveaus vrij van vervorming en met ruimte voor dynamische uithalen.  Ik kan een ieder alleen maar aanbevelen deze speakers eens te gaan beluisteren.
 
Naast het genieten van de muziek, waren de uitleg en verdere uitwijdingen van Bruno en Guido bijzonder interessant om aan te horen. Het is echt van toegevoegde waarde om de ontwerper erbij te hebben bij een dergelijke luistersessie! 
 
Bruno, bedankt voor alle uitleg (overigens, ik zou toch eens naar wat "oud" werk van Arctic Monkeys luisteren ;), echt niet alleen maar "herrie").
En Guido, zeer bedankt voor het nemen van dit initiatief, de Vlaamse gastvrijheid, goede verzorging en een prettige middag!!

Zie hier een Link naar de demo speaker.