Cinehex - kelder build

Started by anwa, July 4, 2022, 20:25:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

anwa

              Nou, zo dan, eindelijk de stap genomen om onze geheel zelf gebouwde home cinema hier te laten zien.
              Ik heb veel fora, websites, YouTube etc. afgezocht naar tips, advies en oplossingen voor problemen (voor en tijdens de bouw).

              Altijd gewild, nu dan eindelijk zo goed als klaar  8)

              Ik wil graag het proces laten zien, hoe ik van dit:





naar dit ben gegaan:





Ik ben maar een amateur die er gewoon aan begonnen is. Het zal zeker niet allemaal perfect zijn maar op dit moment ben ik echt wel tevreden met het resultaat.
Zaken die nog moeten gebeuren: akoestische meting (wel al eens aan begonnen met meetmicrofoon en software etc. maar nooit afgemaakt wegens niet precies weten wat ik aan het doen was...)
Ventilatie: buizen en openingen zijn voorzien, alleen de ventilatie-unit nog aansluiten (hier moeten nog betonboringen voor gedaan worden).

De bedoeling is om dit topic regelmatig aan te vullen met foto's en beschrijvingen van hetgeen je ziet.

Hier alvast wat info over de ruimte en apparatuur.

  • Ruimte:           6,3 x 4,35 x 2,65m (l x b x h) zonder ramen (compleet donker als lichten uit zijn)
                               
    • Gegoten betonnen kelder met dubbel gemetste wanden richting de rest van de kelder (geluidsisolatie)

  • Projector:         EPSON EH-TW9400
  • Scherm:           153 inch (2.40:1) DIY lycra (spandex) akoestisch transparant scherm
  • Versterkers:      Denon AVR-X4500H in combinatie met EMOTIVA BasX A-500 en EMOTIVA BasX A-300 eindversterkers voor Dolby Atmos 7.2.4
  • Speakers:       
    • 2x Klipsch R-115SW - subwoofers
    • 2x Klipsch R-820F - fronts
    • 1x Klipsch RP-500C - center
    • 4x Klipsch R-51M - surrounds en surrounds rear
    • 4x Klipsch CS-16C - Atmos speakers