Van Medevoort

Started by Juggernaut, July 2, 2022, 17:29:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Juggernaut

Beste forumleden,

Ik heb al jaren een Van Medevoort MA222 als versterker in mijn installatie in de woonkamer en ben daar altijd erg tevreden mee geweest.
Ik vind het een echte no-nonsense versterker die gebouwd is als een tank en in mijn beleving gewoon erg goed klinkt.
Natuurlijk kan het altijd beter maar voor het geld wat de versterker oorspronkelijk kostte had en heeft de versterker echt een dijk van
een prijs-kwaliteitsverhouding IMHO.

Omdat ik relatief weinig over Van Medevoort op dit forum zie was ik benieuwd of er nog maar fans zijn van Van Medevoort op dit forum?
Wat zijn jullie ervaringen met dit mooie Nederlandse merk?

Mvg,

Rainer

chansig

Ooit in de set gehad omdat er weer eens wat kapot was. Wat ik me er nog van kan herinneren, is dat het een oudje beestje was, zwart, geintergreerd en mij prima kon bekoren. Meer details heb ik niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Vhond

#2
ooit een gemodificeerde CA 222 (voorversterker) gehad, daarna geupgrade ;)

Waarom deze onder versterking en bewerking is verplaatst??
(vM heeft ook DAC's en luidsprekers en kabels)...

Nahpets

Mijn eerste serieuze set was van Van Medevoort. EF-1/EF-100 voor- en eindversterker, de elektrostatische luidsprekers, een door vM gemodificeerde Kenwood transport (die vlgss mij weer bij Accuphase vandaan kwam), en vM kabels. Ongelofelijk veel plezier van gehad. Wat wel een minpuntje was dat de electrostaten elke paar jaar terug moesten om gereviseerd/gerepareerd te worden (maar dat is meer een electrostaat dingetje dan specifiek vM volgens mij).

In die jaren Ad van Medevoort, de oprichter/eigenaar, en Chris Punt, vertegenwoordiger, vele malen ontmoet en gesproken. Altijd gezellig.

En ik heb nu nog een vM CD333 staan, op de reservebank.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Juggernaut

#4
Hartstikke leuk om jullie ervaringen te lezen!
Ikzelf heb alleen ervaringen met de versterkers van van Medevoort en ben daar erg van onder de indruk.
Ik heb thuis de MA222 geïntegreerde versterker en vind het een mooie, robuuste en goed klinkende versterker waar ik zelfs na al die jaren nog niet op uitgekeken ben.
De versterker is een aantal jaar terug bij van Medevoort gemodificeerd en ik hoop er nog lang van te kunnen genieten.

Als ik al een nadeel van de versterker moet noemen is dat deze bij het aanzetten een zacht plofje over de luidsprekers laat horen.
Ik heb geen idee waardoor dat komt maar voorzover ik kan nagaan hebben noch mijn versterker noch mijn luidsprekers daar onder te lijden.

Ik vind van Medevoort een mooi en sympathiek merk en ben stiekem eigenlijk wel benieuwd hoe hun meer high-end produkten zullen klinken. ;D

Rainer

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ruud2

#6
heb een vroege MA 220 gehad , zeer tevreden qua geluid, dijk van een versterker !
hoge dempingsfactor : 1500 !
naderhand ook gebruikt als voorversterker icm. ML
met als boxen de IMF TSL 50 monitor

heel klein puntje van kritiek, de achterplaat is wat slapjes als je de stekkers wisselt.
geen gebalanceerde in / uit

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Deleted User

Quote from: ruud2 on July  6, 2022, 15:47:52
heel klein puntje van kritiek, de achterplaat is wat slapjes als je de stekkers wisselt.
geen gebalanceerde in / uit

Waar gaat dit over... We hebben het over een versterker die zijn oorsprong heeft uit 1993!!!!

In die tijd was gebalanceerd helemaal geen issue.....  ;D

Zelf heb ik jarenlang een Marantz SA8400 vM gehad.... wel degelijk verschil dan met de Marantz SA8400.. :pompom:

ruud2

#8
Quote from: Jazzman on July  6, 2022, 15:56:03
Waar gaat dit over... We hebben het over een versterker die zijn oorsprong heeft uit 1993!!!!

In die tijd was gebalanceerd helemaal geen issue.....  ;D

Zelf heb ik jarenlang een Marantz SA8400 vM gehad.... wel degelijk verschil dan met de Marantz SA8400.. :pompom:

er wordt gevraagd naar ervaringen ....dus geef ik die.
gebalanceerd:  toen nog waarschijnlijk geen issue bij van Medevoort... ;)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Juggernaut

Ik was toch benieuwd naar het plofje wat ik over de luidsprekers hoor als ik mijn MA-222 versterker aanzet en vond het antwoord waarin dit gebeurt
in een review van de versterker op de volgende website https://www.opusklassiek.nl/audio/audio-aw/vanmedevoort_ma222.htm:

Quote
Audioart zag uit muzikale overwegingen bewust af van relais en muting en vandaar dat bij inschakeling een zachte en onschuldige plof in de speakers hoorbaar is
Unquote

Het is in ieder geval goed om te weten dat de plof onschuldig is.  :happy:

Rainer

SpaceJS

Ik heb jarenlang een PA220 gehad. Deed het erg goed voor de prijs. Uiteindelijk ingeruild op een Bryston 4b NRB wat toch wel een duidelijke verbetering was.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub