Internetradio, DAB+, Audio Streamer met HDMI voor audo uit

Started by Fox, June 27, 2022, 13:06:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fox

Nu de FM langzaam word uitgeserveerd ben eens aan het rond kijken naar een combi (FM) Internetradio, DAB+ en Audio Streamer. Wat me opvalt is dat veelal Analge uitgangen en Standaard digitale uitgangen als Coax en SPdif aanwezig zijn en de hogere segmenten zwaar op analoge verwerking inzetten. Echter wel met Coax en SPdif, maar daar kun je geen High-res digitaal uitsturen.

Nu zie ik wel enkele modellen met HDMI ARC, maar die zijn voor Tv-audio in en het aansluiten voor een externe monitor.
Dus waarom geen volledige HDMI audio out, want dat zou voor mij genoeg zijn en dan kan ik de DAC's in mijn AV-processor gebruiken en hou de keten tussen de streamer digitaal tot het eind...

Is iemand die al so iets is tegengekomen?

Dirkie

Welke aansluiting wil je nu ?
Welke aansluiting heeft je av processor ?

mijkie

kijk eens naar een Raspberry Pi4 maar, vereist wel een klein beetje kennis van pc's
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

JoWa

Quote from: Fox on June 27, 2022, 13:06:55
Nu de FM langzaam word uitgeserveerd ben eens aan het rond kijken naar een combi (FM) Internetradio, DAB+ en Audio Streamer. Wat me opvalt is dat veelal Analge uitgangen en Standaard digitale uitgangen als Coax en SPdif aanwezig zijn en de hogere segmenten zwaar op analoge verwerking inzetten. Echter wel met Coax en SPdif, maar daar kun je geen High-res digitaal uitsturen.

Nu zie ik wel enkele modellen met HDMI ARC, maar die zijn voor Tv-audio in en het aansluiten voor een externe monitor.
Dus waarom geen volledige HDMI audio out, want dat zou voor mij genoeg zijn en dan kan ik de DAC's in mijn AV-processor gebruiken en hou de keten tussen de streamer digitaal tot het eind...

Is iemand die al so iets is tegengekomen?

Wat versta je onder high-res uit?
Bij de meeste streaming diensten is 192/24 flac de max en kan makkelijk via spdif.
Bij DAB+ heeft het sowieso geen nut gezien de compressietechniek.
Wil je ook DSD/DXD afspelen, dan heb je ander soort aansluitingen nodig.

Of er nog AV receivers/vv zijn waar en FM en DAB+ en streaming op zit, geen idee.
Misschien hebben de forumsponsors iets in hun assortiment.

Waar wil je deze unit eigenlijk digitaal op aansluiten en welke digitale ingangen heeft deze?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Fox

Ik wil zoals ik aangeef streamen en spreek nergens over streaming diensten  ;)

Ik wil kunnen streamen vanaf mijn NAS HD of high-res in flac, wave en dsd zonder omzetting naar analoog omdat
het aan in de processor toch weer omgezet word naar digitaal als je ruimte correctie, loonregeling, basmanagement enz. gebruikt.

Daarnaast is een vervanging voor de FM Tuner straks nodig.
En ik zoek geen pc of meerdere apparaten.

Het verbaast me gewoon dat audio via de HDMI nog niet word toegepast.

Dirkie


Fox