Ethernetadapter voor Chromecast met Google TV

Started by Jep, June 24, 2022, 10:13:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jep

Vraagje: de Chromecast met Google TV wordt standaard zonder ethernetadapter geleverd. Zou ik de ethernetadapter die (wel standaard) bij mijn Chromecast 4k werd geleverd kunnen gebruiken voor de CC met Google TV? Ik heb graag een vaste netwerkaansluiting op de CC. Scheelt weer twee tientjes als ik die adapter niet hoef aan te schaffen.  :smile:
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Kwabbernoot

Hmm, ik heb hem wel zo aangesloten maar eerlijk gezegd nooit gekeken of hij dan nu inderdaad ook geen gebruik meer maakt van Wifi. Als je vanavond nog geen antwoord hebt zal ik eens kijken in mijn router of hij hem weergeeft als wifi of bedraad.

Volgens mij had ik die adapter echter al voordat de 4K versie uitkwam.

Groeten...

KillerbeeNL

#2
Quote from: Jep on June 24, 2022, 10:13:21
Vraagje: de Chromecast met Google TV wordt standaard zonder ethernetadapter geleverd. Zou ik de ethernetadapter die (wel standaard) bij mijn Chromecast 4k werd geleverd kunnen gebruiken voor de CC met Google TV? Ik heb graag een vaste netwerkaansluiting op de CC. Scheelt weer twee tientjes als ik die adapter niet hoef aan te schaffen.  [emoji2]

Die oude versie gaat niet werken.

Het is wel een puzzel om een werkende adapter te vinden en is nu alweer 1,5 jaar geleden dat ik de Anker voor 40 euro heb aangeschaft bij Amazone.

Zoek wel naar een versie met UTP netwerk aansluiting!!



Zie verder de volgende link:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2037728


Ik heb een Anker USB-C op de chromecast tv aangesloten met een appart aangeschafte 60w adapter , duur geintje en er zal best een goedkopere en minder uitgebreide oplossing zijn.


Voor mijn oplossing zoek naar het volgende en anders op de Tweakers link hierboven:

Anker USB C-hub, 7-in-1 PowerExpand+ adapter met 4K HDMI, 60W Power Delivery, 1GBPS Ethernet, 2 USB 3.0-poorten en SD/microSD-geheugenkaartlezer



Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Kwabbernoot

Quote from: Kwabbernoot on June 24, 2022, 10:35:19
Hmm, ik heb hem wel zo aangesloten maar eerlijk gezegd nooit gekeken of hij dan nu inderdaad ook geen gebruik meer maakt van Wifi. Als je vanavond nog geen antwoord hebt zal ik eens kijken in mijn router of hij hem weergeeft als wifi of bedraad.

Volgens mij had ik die adapter echter al voordat de 4K versie uitkwam.

Groeten...

Ik begrijp nu dat het om een andere Chromecast gaat dan ik heb. Dan kun je het bovenstaande vergeten.

Groeten...

schedel

T+A | REL | Denon | JVC

KillerbeeNL

#5
Quote from: schedel on June 24, 2022, 10:55:06
https://store.google.com/product/chromecast_ethernet_adapter_gen_2?hl=nl
Deze heb ik ook 2x en werkt goed
Dan zou ik mijn verhaal in de prullenbak gooien en voor deze optie gaan [emoji6]

P.s.Deze optie had ik anderhalf jaar geleden nog niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Jep

Quote from: schedel on June 24, 2022, 10:55:06
https://store.google.com/product/chromecast_ethernet_adapter_gen_2?hl=nl
Deze heb ik ook 2x en werkt goed

Ja, die heb ik gezien. Misschien maar gewoon direct mee bestellen en niet gaan experimenteren met oude ethernetadapters.

Dank voor de reacties!
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Jep

De CC met Google TV is besteld. Ben benieuwd naar de afstandsbediening, de interface en de kwaliteit. Ik heb er ook meteen een ethernetadapter bij gekocht. Niet de originele uit de Google Store, maar eentje van Cabel Matters. Ongeveer de zelfde prijs en die wordt geadverteerd als compatibel met de CC. Kreeg goede reviews. :smile: Die uit de Google Store ben ik nog nergens anders tegen gekomen.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

KillerbeeNL

Quote from: Jep on June 24, 2022, 14:04:08
De CC met Google TV is besteld. Ben benieuwd naar de afstandsbediening, de interface en de kwaliteit. Ik heb er ook meteen een ethernetadapter bij gekocht. Niet de originele uit de Google Store, maar eentje van Cabel Matters. Ongeveer de zelfde prijs en die wordt geadverteerd als compatibel met de CC. Kreeg goede reviews. [emoji2] Die uit de Google Store ben ik nog nergens anders tegen gekomen.
Straks veel plezier ermee , maar dat gaat vast lukken , de benodigde apps installeren en gaan....

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)