soundcare superspikes; wie heeft er ervaring mee?

Started by Darthvader, June 22, 2022, 20:53:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Darthvader

Ik heb een houten vloer, pas opnieuw geschuurd en gelakt, en heb mijn speakers nu zonder spikes op dec vloer staan. Voor de zekerheid wat vilt eronder geplakt. Mijn speakers hebben de basspoort onderaan en dacht misschien is het beter de voetje iets van de vloer. Maar wil geen risico op beschadiging van de vloer en stuitte op soundcare superspikes. Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn. Wanneer ik kijk naar foto's ervan lijkt het wel dat de speakers hoger op de poten komen te staan dan met de originele spikes met onderzetters. Het geheel ziet er wat minder fraai uit.

Rowdy

Tussen de spikes en vloer kun je ook Valhalla Technology Spike Feet gebruiken, zie onderstaande advertentie link:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=182559.0


Ik heb onder mijn vloerstaanders IsoAcoustics Gaia III gedaan en ben er zeer content mee, het is ook stabieler dan spikes + Spike Feet op een tegelvloer.

Darthvader

Ja, Gaia zag ik ook. Maar vind ze wel heel erg duur.

Deleted User

Ik heb de Soundcare onder mijn Dynaudio's, zeer stabiel

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Darthvader

Oké. Kan ze nu nog kopen voor 124,--. Maar kreeg al bericht eind deze week ook duurder

Darthvader

Las ergens spikes en schoteltjes die met de speakers meegeleverd werden met iets siliconenkit aan elkaar lijmen en dan kun je de speakers ook zo  op de vloer zetten. Of dat inderdaad werkt? Wel de goedkoopste oplossing.


Darthvader

Beetje confused; blijkbaar zijn spikes dus niet goed. Las net elders al over ontkoppelen vs koppelen. Ik heb een houten vloer dat op een betonnen vloer ligt. Dan moet ik dus geen superspikes nemen maar zoiets als het krankzinnig dure isiacoustics gaia?

Rowdy


minplus

Quote from: Darthvader on June 23, 2022, 19:20:51
Beetje confused; blijkbaar zijn spikes dus niet goed. Las net elders al over ontkoppelen vs koppelen. Ik heb een houten vloer dat op een betonnen vloer ligt. Dan moet ik dus geen superspikes nemen maar zoiets als het krankzinnig dure isiacoustics gaia?

Daar moet je iig geen spikes opzetten, zeker niet als je speakers 80 kilo wegen. Een paar rubbers eronder volstaan prima als je al last hebt van mee resonerende dingen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Darthvader

Speakers zijn Tannoy xt8f en heb er nu tijdelijk voor bescherming van mijn vloer paar viltjes van de action onder.

minplus

Met 20 kilo zou ik we ook niet over piekeren. Tenzij je gaten in je parket leuk vindt.
Gewoon wat dik vilt of een paar rubbers voor samen een tientje.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right


ruud2

Quote from: Darthvader on June 23, 2022, 21:52:10
Kreeg deze tip

https://hifi.nl/tweedehands/10058333/M6-en-M8-Grote-Luidspreker-Stelvoeten.html

zijn dit niet machine stelvoeten? die zijn specifiek uitgelegd op machine trillingen ........ :(
als je dan toch spikes wilt leg dan een tegel ( of als  je het mooi wilt) een hardstenen of granieten tegel ertussen dan kan je toch je spikes gebruiken  ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Darthvader

Nee hoor, wil niet per se es spikes. Gewoon wat in mijn situatie het beste is.

CZ79

Werken prima, zijn eventueel ook nog in verschillende hardheden verkrijgbaar
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Darthvader

Denk erover deze te kopen. 8 x 3 euro is goedkoop vergeleken met de Soundcare Superspikes waar ik eerst naar keek. En goed is goed genoeg.

Darthvader

#18
Goedkoop en goed hou ik wel van  ;D

DofN

Quote from: ruud2 on June 23, 2022, 21:58:19
zijn dit niet machine stelvoeten? die zijn specifiek uitgelegd op machine trillingen ........ :(
als je dan toch spikes wilt leg dan een tegel ( of als  je het mooi wilt) een hardstenen of granieten tegel ertussen dan kan je toch je spikes gebruiken  ;D

Ehm, ik doe dat ook. Met spikes op een granieten voet, maar die voet heb ik weer ontkoppeld van de vloer met rubberen doppen. Een tegel tussen vloer en LS ontkoppelt niet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

gizmo2

Quote from: DofN on June 23, 2022, 22:53:48
Ehm, ik doe dat ook. Met spikes op een granieten voet, maar die voet heb ik weer ontkoppeld van de vloer met rubberen doppen. Een tegel tussen vloer en LS ontkoppelt niet.
Ik doe exact hetzelfde en werkt prima.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Mediator

#21
Quote from: Darthvader on June 23, 2022, 19:20:51
Beetje confused; blijkbaar zijn spikes dus niet goed. Las net elders al over ontkoppelen vs koppelen. Ik heb een houten vloer dat op een betonnen vloer ligt. Dan moet ik dus geen superspikes nemen maar zoiets als het krankzinnig dure isiacoustics gaia?

Toen ik opgroeide als kind merkte ik  dat als je speakers boven in de hoeken van je plafond ophing de laagweergave benadrukt werd. Idem wanneer je speakers op de grond zette. Haalde je ze van de vloer op een kruk of op spikes dan verbeterde de boel aanzienlijk. Ook het meetrillen van zaken. Heel die discussie over koppelen/ontkoppelen is niet zo interessant. Spikes zijn hartstikke prima. Let hooguit op de hoogte van de superspikes. De tweeter moet doorgaans op oor hoogte als je zit te luisteren.

kruzer

Opletten met viltjes, zit je vrij snel door, spreek uit ervaring helaas.
Superspikes deden het prima voor mij, hou er ook rekening mee dat een houten vloer nooit perfect level is.  Je moet deze in de hoogte kunnen verstellen.  De superspikes verhogen de boel inderdaad wel, althans, dat was voor mij het geval.  Maar gewoon wat matzwarte lak uit een spuitbusje erover, werkt perfect!