« Reply #21 on: June 25, 2022, 07:20:17 »
Beetje confused; blijkbaar zijn spikes dus niet goed. Las net elders al over ontkoppelen vs koppelen. Ik heb een houten vloer dat op een betonnen vloer ligt. Dan moet ik dus geen superspikes nemen maar zoiets als het krankzinnig dure isiacoustics gaia?
Toen ik opgroeide als kind merkte ik dat als je speakers boven in de hoeken van je plafond ophing de laagweergave benadrukt werd. Idem wanneer je speakers op de grond zette. Haalde je ze van de vloer op een kruk of op spikes dan verbeterde de boel aanzienlijk. Ook het meetrillen van zaken. Heel die discussie over koppelen/ontkoppelen is niet zo interessant. Spikes zijn hartstikke prima. Let hooguit op de hoogte van de superspikes. De tweeter moet doorgaans op oor hoogte als je zit te luisteren.
« Last Edit: June 25, 2022, 07:21:22 by Mediator »

Tannoy Glenair 15, Graaf Modena (GM20), Graaf GM 13.5B2, Rega RP10, the Cartridgeman musicmaker 3, Graaf GM70, Blacknote CDP500, PurePower 1500, Essential Audio Tools stroomkabels, Phantom Cable interlinks en luidsprekerkabel, Quadraspire SVT. Hoofdtelefoon: Unison Research SH en Denon AH-D9200.
There shall be music 🎼