pre-amp output rca splitten verstandig?

Started by gizmo2, June 22, 2022, 12:19:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gizmo2

op mijn audio research ls7 buizen voorversterker zit een enkele pre output (links/rechts) voor een stereo eindversterker of 2x mono blokken aan te sturen.
nu wil ik graag gaan bi-ampen maar kom daarvoor een output te kort.
is het mogelijk om deze te splitsen d.m.v een rca Y splitter en mocht dit mogelijk zijn blijft het geluid dan hetzelfde of moet ik nog ergens op letten?
heb ook nog een stel van die rca connectoren en zou ook een extra uitgang erbij in kunnen bouwen.

alvast bedankt maar weer.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Vampire

#1
Ik heb dit in het verleden ook gedaan. Twee (stereo) eindversterkers om te biampen. Ik gebruikte daar zo'n stekkertje voor:


Die gaat dan op de ingang van je eindversterker. Scheelt weer een extra set interlinks van je voor- naar je eindversterker. Werkte zonder problemen!

Edit: zie dat ze ook bij een forumsponsor te koop zijn: https://www.hi-stands.eu/nl/xs-subwoofer-y-adapters.html
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

gizmo2

Quote from: Vampire on June 22, 2022, 16:32:40
Ik heb dit in het verleden ook gedaan. Twee (stereo) eindversterkers om te biampen. Ik gebruikte daar zo'n stekkertje voor:


Die gaat dan op de ingang van je eindversterker. Scheelt weer een extra set interlinks van je voor- naar je eindversterker. Werkte zonder problemen!

Edit: zie dat ze ook bij een forumsponsor te koop zijn: https://www.hi-stands.eu/nl/xs-subwoofer-y-adapters.html
Dit is natuurlijk ook een mooie manier.

Thanks for the tip!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

flakkees

ik bi-amp al jaren en hoor ook het verschil , heb je dat niet dan is het natuurlijk zinloos 
het enige advies wat ik heb , koop iets goeds . ik gebruik zelf deze
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

morca

Dat kan prima.
Ik gebruik bovenstaande kabel ook.
Alleen ik koos de enkele als male.
Die hangje in je pre out.
Scheelt je een rca kabel.

gizmo2

#5
Ben inmiddels al aan het boren geslagen....... eentje zit er al in.
Vanbinnen wil ik hetzelfde hebben als nu standaard erin zit (soort van zilver draad) dus morgen even zoeken naar geschikt draad.
En ehh hij zit niet scheef is gezicht bedrog


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Sjettepet

Huh? In plaats van een splitter te gebruiken ga je gaten boren in een versterker? Bijzondere keuze.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

gizmo2

#7
Quote from: Sjettepet on June 23, 2022, 08:25:08
Huh? In plaats van een splitter te gebruiken ga je gaten boren in een versterker? Bijzondere keuze.
Wat is er zo bijzonder aan er zijn hele volksstammen die versterkers/DACs/pickups en weet ik al niet al wat voor een apparatuur aanpassen/verbeteren of verprutsen.

Orgineel zat in deze pre-amp ook een alps handbediend potentiometer en heb deze ook vervangen voor een pink faun Rotary encoder met remote control.
Verder was er al meer veranderd aan de electronica op het moment dat ik hem aangeschaft had.
Dus echt orgineel is dit ding allang niet meer.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Sjettepet

Nee dat begrijp ik maar je oorspronkelijke vraag ging over het gebruik van een splitter, wat mij idd een veel eenvoudiger oplossing lijkt.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

gizmo2

#9
Inmiddels al klaar en was zo gepiept.

heb gebruik gemaakt van RCA connectoren die ik nog had liggen......kost geen drol en ook nog eens goed voor het milieu.

Voor diegene wie dit ook wil hier het schema.



https://www.arcdb.ws/model/LS7

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Quote from: Sjettepet on June 23, 2022, 13:18:30
Nee dat begrijp ik maar je oorspronkelijke vraag ging over het gebruik van een splitter, wat mij idd een veel eenvoudiger oplossing lijkt.
Ik had er ook bijgezet dat ik ook nog RCA connectoren had liggen en misschien dat ook een optie zou kunnen zijn.


Maar goed hij werkt inmiddels.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Sjettepet

Mooi!
Ik heb dit vroeger ook eens gedaan en werd toen gewaarschuwd voor impedantieproblemen (?). Overigens werkte het bij mij ook prima in een set van Cyrus.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

gizmo2

Quote from: Sjettepet on June 23, 2022, 13:36:08
Mooi!
Ik heb dit vroeger ook eens gedaan en werd toen gewaarschuwd voor impedantieproblemen (?). Overigens werkte het bij mij ook prima in een set van Cyrus.
ik had zoiets op internet gelezen van die impedantie problemen, tot nu toe hoor geen gekke dingen.......maar goed wat niet is kan nog komen.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

BuSpu

Je verandert de impedantie omdat je twee inputs parallel zet. Kan een verandering geven.....