Welke mediaspeler werkt het beste op een 21/9 2,37:1 native display?

Started by bartvv, June 20, 2022, 14:57:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bartvv

Bij welke mediaspeler kan je de uitgang op 21/9 zetten?

Native resolutie van de projector is 5120 × 2160.

Met een Apple TV 4k werkt het niet goed, hiervan is de uitgangsresolutie niet goed in te stellen.

Iemand ervaring met bijvoorbeeld een Zappiti of Nvidia shield? Of andere?


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

PascalP

zowel de Zappiti als de Zidoo heeft tegenwoordig een 21:9 skin, net als Kodi overigens.
Maar dit is dus enkel de skin van het frontend, als je een 16:9 film afspeelt zal deze nog steeds als 16:9 afspelen en niet gecropped of gescaled worden binnen het 21:9 kader.

Wil je echt dat alle content die binnenkomt onafhankelijk van de resolutie gescaled wordt binnen je 21:9 kader etc. dan is een Lumagen Pro of MadVR Envy je enige optie.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

SpeedyAndré

Ik denk/verwacht niet dat een 4K mp hoger kan, dan zal je een pc of een 8K mp moeten hebben.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

dexter98

Niet bepaald standaard resolutie. Wat voor projector is het überhaupt?

Ik betwijfel of je dit over HDMI heen krijgt (ondersteunt alleen beperkt aantal standaard resoluties). Daarmee valt eigenlijk praktisch elke media player al af.

Display Port kan dit wel, maar dan is het dus meteen een PC. Ik twijfel ook beetje of software en HW decoders hier ook wel lekker mee overweg kan.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


bartvv

Quote from: dexter98 on June 21, 2022, 21:00:50
Niet bepaald standaard resolutie. Wat voor projector is het überhaupt?

Dit is de resolutie van de Barco Bragi CS home cinema projector.

Resolutie van blu-ray, Netflix enz van een mediaplayer is natuurlijk gewoon 4k; met 21/9 content worden er dan ongeveer 3840x1600 pixels ofzo gebruikt. Dit wordt dan door de projector automatisch geupcaled.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

Robbo

Upscalen doet deze projector sowieso.  Het paneel is namelijk 2560x1080. 
Dmv horizontale en verticale wobble wordt 5120 x 2160 gecreeerd, wat verrassend goed werkt. Zeker meegeholpen door de flinke lens.
Maar ik zou even bij Barco zelf navragen welke input resolutie gewenst is.  Ik vermoed gewoon 4K. 
Voor 21/9 is een speciale modus in de projector zelf aanwezig.

Teejoo

Quote from: PascalP on June 20, 2022, 15:18:35
zowel de Zappiti als de Zidoo heeft tegenwoordig een 21:9 skin, net als Kodi overigens.
Maar dit is dus enkel de skin van het frontend, als je een 16:9 film afspeelt zal deze nog steeds als 16:9 afspelen en niet gecropped of gescaled worden binnen het 21:9 kader.

Wil je echt dat alle content die binnenkomt onafhankelijk van de resolutie gescaled wordt binnen je 21:9 kader etc. dan is een Lumagen Pro of MadVR Envy je enige optie.
Bij de Zidoo is dit toch gewoon opgerekt naar 21:9? Dat heeft Zappiti wel goed gedaan met een echte 21:9 skin waardoor je als het goed is effectief meer rijen hebt in de posterwall.

Maar goed, zelfs opgerekt ziet het er leuk uit denk ik. Ben nog aan het wachten.


bartvv

Quote from: Robbo on June 22, 2022, 08:36:07
Maar ik zou even bij Barco zelf navragen welke input resolutie gewenst is.  Ik vermoed gewoon 4K. 

Ja gewoon 4k.
Maar de vraag is met welke mediaspeler werkt het het beste om 21/9 content, ook vanaf Netflix bijv,  af te spelen, waarbij de ondertiteling dan ook in het 21/9 beeld zit.
Met Apple TV werkt het niet goed, dat hebben we geprobeerd.
Maar met Chromecast 4k, Nvidia Shield misschien beter?
Wie heeft hier een 21/9 scherm en ervaring mee?


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

Robbo

Ah ok.  Ja ondertitels icm streaming en 21/9 worstel ik ook mee. In mijn geval is de onderste regel nog leesbaar op het zwarte gedeelte.
Maar inderdaad zou mooier zijn als je met een media speler dit kunt sturen.
Zappiti en Dune kunnen dit voor geripte content, maar of er spelers zijn dit streaming diensten kunnen dat wil ik ook wel weten :)

Teejoo

Met ondertitels werk dat niet bij streaming idd. De envy gaat hier wel heel goed mee om door dan het beeld iets te verkleinen zodat de ondertitels volledig zichtbaar zijn maar ook niet meer. Optioneel kun je dan de zijkant iets stretchen om de kleine zwarte strook aan de zijkanten weg te werken, en dat werkt top!

riwi

Ik zie in de laatste Dune firmware wel iets hiervoor :

• All models: Added a special support for 2.35:1 displays (such as 2.35:1 projectors). It can be enabled in "Setup / Appearance / Advanced" menu. When enabled, the UI is scaled to fit into 2.35:1 area (with special handling of UI background) and subtitles are by default moved into this area.

Maar ik denk wel dat je hem gewoon 4k resolutie moet laten uitsturen. Ik betwijfel of de Dune die native resolutie aan kan.