Etiquette rondom een meet en greet

Started by brt, January 11, 2024, 23:34:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

brt

Ik lees regelmatig over de goede verzorging door de gastheer van de gast(en) bij een meet en greet. Lekkere hapjes of zelfs een lunch. Soms denk ik dan wel eens, ik ben wel erg karig voor mijn gasten. Zelf eet ik niet snel een koek of lekkerder bij de koffie, en dan denk ik er dus ook niet zo snel aan om dat voor mijn gasten te doen.
Ik vraag ze wel wat ze lekker vinden om te eten en te drinken, maar al die verslagen lezend voel ik me (achteraf) soms niet zo gastvrij als ik zou willen zijn.

Ik lees ook dat bezoekers dan weer wat meenemen voor hun gastheren. Dat doe ik ook niet! Ik voel mezelf echt een lompe hork inmiddels  :angel:

Het brengt me op de vraag: is het een beetje de norm de gast(heer) te verwennen?

Oftewel: wat verwachten we op het gebied van hospitality bij een meet en greet?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

pameijer

Iedereen moet lekker doen waar ie zin in heeft, en niet doen waar ie geen zin in heeft. We zijn geen Libelle-clubje met allemaal niet-uitgesproken verwachtingen. Denk dat er hier wel meer lompe horken rondzwerven....., ik wel iig  :tounge:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

Idd doen wat je goed dunkt.

Zelf kom ik uit een gezin en uit een omgeving waar gasten altijd iets werd aangeboden. Dat heb ik overgenomen, zo ben ik opgevoed, ik weet niet beter.

Voor mij maakt het ook een verschil waar gasten vandaan komen, indien ze een flink stuk hebben gereden, laat ik ze niet met een lege maag vertrekken.

Daarnaast zijn er een aantal mensen die ik onderwijl al jaren (decennia) zie, een weerzien is dan een gezellig treffen met vrienden, waarbij de muziek en techniek in toenemende mate van ondergeschikt belang is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Ik haal altijd zalm, maak soep, maak babi Ketjap, verzorg BBQ, haal vis of koop een gevulde koek.

Eea is afhankelijk van hoe aardig ik de ander vind.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

#4
Grappig. De laatste keer bij Laan kwam ik binnen en zag ook allemaal meegebrachte dingen (vnl. bier dacht ik). Toen dacht ik ook wel even of ik ook wat mee had moeten nemen en voelde ik mij ook weer eens de sociaal minder begaafde. Ben ik trouwens ook maar dat terzijde.  :laugh:

Dat zal ook wel de reden zijn dat ik bij Hans alleen koffie met een koek kreeg...

Groeten...

vanzomereng

#5
Ik zou het geweldig vinden, te worden ontvangen met een uitgebreide Indonesische rijsttafel. :colgate:
Als ik de set dan niks aan vond, ben ik toch niet voor de katse smurf, helemaal op pad geweest.

FF serieus.... Ik zorg voor mijn gasten, altijd voor wat lekkers bij de koffie en zelf vaak neem ik, als ik op luisterbezoek ga altijd wel wat mee, hetzij iets lekkers of wat audioblaadjes.
Maar wat m.b.t. heeft niemand anders zich bezwaard te voelen.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Laan

In de verslagjes wordt meestal even aangehaald wat er geschonken is en aan versnaperingen was. Doe ik zelf ook. Zelf vind ik het geen voorwaarde of norm voor een geslaagde meet. Zelf vergeet ik het ook weleens om vulkoeken of borrelnootjes in te slaan. :)
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

chansig

Quote from: Kwabbernoot on January 12, 2024, 07:55:43Grappig. De laatste keer bij Laan kwam ik binnen en zag ook allemaal meegebrachte dingen (vnl. bier dacht ik). Toen dacht ik ook wel even of ik ook wat mee had moeten nemen en voelde ik mij ook weer eens de sociaal minder begaafde. Ben ik trouwens ook maar dat terzijde.  :laugh:

Dat zal ook wel de reden zijn dat ik bij Hans alleen koffie met een koek kreeg...

Groeten...

Ik had gelukkig nog een Mac met software mee. Maar mijn laatste m&g was ook alweer even geleden dus was ook wat vergeten.

Er waren ook nog anderen toen je bij mij was toch ?😄

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Voor mij is het belangrijkste dat het gezellig is. Koek, taart, cake etc. dient dat doel maar is zeker geen verplichting. Qua drinken ben ik al tevreden als er koffie en/of thee is en zelfs alleen water vind ik goed genoeg.

Voor bezoeken hier vind ik het leuk om lekkernijen van de lokale bakker te serveren maar vooral  om de feestvreugde te verhogen en als het niet wordt aangenomen is dat ook goed. Verder vind ik het handig te weten wat gasten graag drinken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Quote from: Laan on January 12, 2024, 19:31:17In de verslagjes wordt meestal even aangehaald wat er geschonken is en aan versnaperingen was. Doe ik zelf ook. Zelf vind ik het geen voorwaarde of norm voor een geslaagde meet. Zelf vergeet ik het ook weleens om vulkoeken of borrelnootjes in te slaan. :)
Maar je hebt altijd wel Rivella in huis als ik kom! :pompom: @brt trouwens ook, waarvoor hulde! :clapping: 

Gevulde koeken vind ik ook heerlijk, maar die schijnen niet zo goed voor je te zijn.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Quote from: Richi on January 13, 2024, 15:18:58Maar je hebt altijd wel Rivella in huis als ik kom! :pompom: @brt trouwens ook, waarvoor hulde! :clapping: 

Gevulde koeken vind ik ook heerlijk, maar die schijnen niet zo goed voor je te zijn.  :D

Haha, ja ik stem vaak wel even af met mijn gast wat hij (het is nooit eens een zij  ;D ) wil drinken en ook wel wat hij daar lekker bij vindt. Dan komt er vaak een bescheiden antwoord. Misschien moet ik dat gewoon niet meer vragen en kijken of het op komt; vast wel :)

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Quote from: Laan on January 12, 2024, 19:31:17In de verslagjes wordt meestal even aangehaald wat er geschonken is en aan versnaperingen was. Doe ik zelf ook. Zelf vind ik het geen voorwaarde of norm voor een geslaagde meet. Zelf vergeet ik het ook weleens om vulkoeken of borrelnootjes in te slaan. :)

Het is misschien ook een beetje wat je gewend bent idd. Neem zelf niet snel een koek bij de koffie bijvoorbeeld. Dus het is zeker geen gierigheid, maar meer dat het niet zo in mijn systeem zit.

Juist idd omdat vaak even genoemd wordt wat de hospitality was, kreeg ik de indruk dat dit belangrijker is dan ik zelf had ingeschat. Vandaar dit topicje. Grappig hoe iedereen dat anders invult en beleeft.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3