Nieuwe NAS of cd speler

Started by Darthvader, June 18, 2022, 12:38:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Darthvader

Quote from: minplus on June 21, 2022, 20:19:48
Voor die prijs zijn er leukere.
Maar wat ik aan wilde geven is dat je, los van wat je met Nassen en streamen en meer of minder ingewikkelde dingen wilt, momenteel nog voor weinig een leuke CD-speler kunt kopen. En voor veel mensen klinken alle cd-spelers hetzelfde, dus dikke kans dat je met die extra mogelijkheid voor weinig helemaal gelukkig bent.

CD speler lange tijd aan gedacht en is nog niet helemaal uit beeld, maar gedachte aan al die honderden cd's weer in de woonkamer; liever niet. Na verbouwing past het eigenlijk ook niet meer.  Ik hoor overigens geen verschil tussen cd en de Flac (uncompressed) van de NAS.

Darthvader

Zie dat voor iets meer de qnap ts 233 te koop is. Iemand idee of dit een betere keuze is tov de 230?

mijkie

Als hij alleen muziek moet opslaan, hoeft een nas niet heel veel te doen of te kunnen ......

Dan is het wat jezelf wilt
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Darthvader

Het wordt de 230 met 2 wd red schijven. En heb iemand gevonden die kan helpen met de installatie na zijn vakantie half augustus.

mijkie

ik denk een meer dan prima NAS !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Achiel

Quote from: mijkie on June 22, 2022, 20:46:56
ik denk een meer dan prima NAS !

Zou nooit een QNAP nemen, ongeveer elke week wel een zeer kritisch lek, vele volledig versleutelde nassen, ze hebben het gewoon niet voor elkaar. https://www.security.nl/posting/757901/QNAP-apparaten+door+drie+jaar+oud+PHP-lek+kwetsbaar+voor+aanvallen?channel=rss
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

mijkie

daar heb je hem voor gewaarschuwd toch ........

kwa specs een prima ding voor muziek-opslag

Ook Asustor heeft een hoop gezeik gehad en nog steeds, ook veiligheid !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CineSmurf

Quote from: Achiel on June 23, 2022, 10:42:17
Zou nooit een QNAP nemen, ongeveer elke week wel een zeer kritisch lek, vele volledig versleutelde nassen, ze hebben het gewoon niet voor elkaar. https://www.security.nl/posting/757901/QNAP-apparaten+door+drie+jaar+oud+PHP-lek+kwetsbaar+voor+aanvallen?channel=rss

En dan kan iemand bij je muziek. Lijkt me niet zo'n beveiligingsissue, toch?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Kjelt

Quote from: CineSmurf on June 23, 2022, 11:10:44
En dan kan iemand bij je muziek. Lijkt me niet zo'n beveiligingsissue, toch?
Een NAS is een mini pc met Linux. Als ze je bestanden versleutelen is dat 1 ding, jammer had je maar een backup moeten maken.

Maar als ze binnen zijn kunnen ze die hele mini pc overnemen en van daaruit ieder ander apparaat in je thuisnetwerkaanvallen en dan bedoel ik dus ieder incl je wireless apparaten. En evt die ook versleutelen en dan wordt het weer wat minder.

Echter als je voor de buitenwereld geen poorten open zet op je router dan valt het wel mee. Al die mensen die lopen te klooien met hun "kijk eens ik kan het licht vanuit mijn vakantiewoning bedienen etc.", muv degenen die echt weten waar ze mee bezig zijn, allemaal targets voor hackers.

Darthvader

Overal is wel wat. Maar alle na- en voordelen tegen elkaar afwegend is deze Qnap voor mij de beste keuze. Bovendien heeft Qnap dit beveiligingsprobleem inmiddels opgelost en ik zet mijn NAS niet naar buiten toe open.

Kingpin

Quote from: Achiel on June 23, 2022, 10:42:17
Zou nooit een QNAP nemen, ongeveer elke week wel een zeer kritisch lek, vele volledig versleutelde nassen, ze hebben het gewoon niet voor elkaar. https://www.security.nl/posting/757901/QNAP-apparaten+door+drie+jaar+oud+PHP-lek+kwetsbaar+voor+aanvallen?channel=rss
Welke NAS is volgens jou dan wel 'hack' proof ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt

Geen enkele NAS is volledig hack proof echter Synology heeft dit het beste voor elkaar.
Je kunt bv automatisch de nieuwe firmware laten installeren, meestal zijn dit security updates en die volgen ze best wel vlot op.
Dan hebben ze nog de "security advisor" app die een aantal instellingen controleert.

Verder is altijd het advies om de default users te deleten zoals de "admin" nadat je zelf een lastiger te raden username hebt aangemaakt met adminrechten uiteraard.
Password lang hoeft niet alle verschillende karakters te bevatten maar wel lang.


eduard

#62
Heb niet alle post gelezen maar las iets over hack proof. Ik lees al goede tips. Beste bescherming is nas niet bereikbaar maken vanaf het internet. En de nas ook zelf het internet niet op laten gaan. En wanneer je hem ook nog in een dmz plaatst dan is de kans op een hack erg klein. Als internet toegang niet nodig is. Zorg dan dat er geen DNS op de nas staat en ook geen default route. Routeer alleen de host of het subnet waar vanuit je de nas wilt bereiken.

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk


Tien


Darthvader

Bedankt voor alle tips. Zal hier rekening mee houden wanneer de nieuwe nas ge installeerd  wordt.

Darthvader

Zit alleen nog naar de schijven te kijken; wd red of wd redplus. 1 schijf kopie van de eerste, is dan we redplus beter?

Hannibal_

Quote from: Darthvader on June 26, 2022, 11:38:27
Zit alleen nog naar de schijven te kijken; wd red of wd redplus. 1 schijf kopie van de eerste, is dan we redplus beter?

Muziek stelt niet zo veel eisen...
Relax
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Darthvader

Dat weet ik. Maar moet weer paar jaar meegaan en daarom zat ik mij af te vragen of wd redplus nut heeft. Heb op internet het verhaal over wed red, smr Technologie en wd redplus, cmr technologie gelezen. Ik plaats uiteraard 2 schijven waarvan de 1 backup van de eerste.

Darthvader

Zitten er in Twente nog mensen die verstand hebben van het opzetten van een NAS voor muziekbestanden en beelden bewakingscamera?

CineSmurf

Daar zit toch een hele universiteit vol met dat type?  ;D
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Darthvader

Dat klopt, maar ik ben een ouwe wormvormig aanhangsel ;D en geen idee hoe ik in contact kom met zo'n nerd.

Tien

Quote from: Darthvader on June 27, 2022, 14:59:23
Zitten er in Twente nog mensen die verstand hebben van het opzetten van een NAS voor muziekbestanden en beelden bewakingscamera?

Wacht ff, je gaat de NAS ook gebruiken om opslag van bewakingscamera's te doen? Interessante toevoeging, ook qua expertise die je nu vraagt.

Darthvader

#72
Las op bv Coolblue toch reacties van mensen met IT ervaring die de qnap niet aan de gang kregen en teruggestuurd hebben. Zulke berichten maken mij toch weer aan het twijfelen.

Kreeg van een dealer al advies voor een innuos mini.

KayaRahnee

Quote from: Darthvader on June 28, 2022, 18:44:23
Las op bv Coolblue toch reacties van mensen met IT ervaring die de qnap niet aan de gang kregen en teruggestuurd hebben. Zulke berichten maken mij toch weer aan het twijfelen.
Kreeg van een dealer al advies voor een innuos mini.

De enige manier om te weten te komen of zo'n Innuos voldoet aan jou behoefte is vragen om een uitgebreide demo aan de dealer.
Als mijn SBT ooit de geest zal geven ga ik niet meer gaan voor een NAS ... niet van Qnap, Synology, Western Digital of weet ik veel welk ander merk maar wel voor zoiets als de Innuos. Ik blijf bij mijn overtuiging dat zonder kennis een NAS niet het geschikte opslag apparaat is.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Darthvader

Kwam dit tegen:

https://www.stevehuffphoto.com/2020/03/01/hifi-innuos-zen-mini-mkiii-review-with-phoenix-usb-re-clocker-and-lspu/

Lekker simpel systeem. Klank wordt beschreven als audiofieler dan bluesound te. Bluesound node klinkt donkerder, rijker en warmer. Met mijn muziek, veel ouder rock, klink dat wel het beste.