Nieuwe NAS of cd speler

Started by Darthvader, June 18, 2022, 12:38:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tien

Quote from: Darthvader on June 27, 2022, 14:59:23
Zitten er in Twente nog mensen die verstand hebben van het opzetten van een NAS voor muziekbestanden en beelden bewakingscamera?

Als je dit wil, zou ik grotere schijven nemen.

paaj

 Beeld gaat veel harder dan geluid ja, dan is het belangrijk te bedenken hoe lang je de beelden wil bewaren.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Darthvader

Sta op het punt de qnap ts 233 met 2 WD redplus 2tb te bestellen. Nu biedt de één het geheel aan voor 30,-- meer dan een andere aanbieder maar dit is inclusief assemblage. Is dit een goede offerte?

CineSmurf

Is een werkje van niets, maar als je er tegenopziet is 30 euro natuurlijk geen geld.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Tien

Quote from: Darthvader on July 10, 2022, 14:08:02
Sta op het punt de qnap ts 233 met 2 WD redplus 2tb te bestellen. Nu biedt de één het geheel aan voor 30,-- meer dan een andere aanbieder maar dit is inclusief assemblage. Is dit een goede offerte?

Zou ik zeker doen als ik jou was.
Ik bestel overigens altijd hier (gratis inbouwservice).
https://www.mobile-harddisk.nl/product/17085/qnap-nas-ts-233.html

Darthvader


Mao

Ik heb er voor gekozen al mijn muziek op te slaan op een NAS. Heb bij een Toko in Tilburg een Synology met 16TB geheugen. Werkt geweldig en alles is geïnstalleerd met het ROON s/w programma.
Je kan meerdere Rooms tegelijk en volledig onafhankelijk van elkaar  streamen.

Zelf ben ik zeer blij met ROON en naar mijn idee ook het mooiste s/w programma om je verzamelijk te beheren.
Via Bluesound Node 2II gaat de boel naar mijn Versterking en luidsprekers toe. Of af en toe naar mijn Mobiel met de oortjes in de tuin.

Ik ben zelf niet zo een held met computer enzo, maar je kan er ook voor kiezen een NAS aan te schaffen en daar Roon op te installeren. Ik heb een beetje meer betaald en dat kant en klaar gekocht. Werkt perfect.
Sinds ik dit heb is de CD spelers niet meer in aktie gekomen kan lekker blijven zitten in de luie luisterstoel en inmiddels keuze maken uit 3000 CD's.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

minplus

Je kunt natuurlijk ook zoiets als Nostalgie Rock of een van de vele andere op internet aanklikken.
Hoef je maar 2x te klikken nadat je onderuit gezakt bent. Scheelt nog meer energie voor het vormen van een buikje. :D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right