Streamer apps, the good, bad and ugly

Started by Nlmike, June 14, 2022, 16:38:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nlmike

Er zijn inmiddels vele apps op de markt om bijv qobuz, tidsl etc op te streamen. Ik zag (helaas) ook die op maar 1 platform werken zoals voor de Aurelic (ios only). Over heel veel hoor ik heel veel drama, met name heos. Is er ergens een drama loos overzicht van de grootste aanbieders?

Voor mij valt of staat een aanschaf van een nieuwe streamer met een goed werkende app... momenteel bluos wat redelijk werkt, maar dasr kan je geeneens favorites op alphabet zetten en de support reageert alleen maar 'dank je, case closed'.... kansloos gewoon...
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

Deleted User

Ik ben al jaren tevreden met mijn Aurender en Aurender app. Ik herken je verhaal, ik krijg al rode vlekken als iets niet werkt. Of dat gapless niet werkt. Mijn keuze voor Aurender is zeker voor 75% bepaald vanwege de app....

musfed

Ik ben erg tevreden over Bluos. Maar ik maak nauwelijks gebruik van playlists waaraan blijkbaar nadelen kleven als ik het lees.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

PatrickP

Quote from: musfed on June 14, 2022, 17:43:45
Ik ben erg tevreden over Bluos. Maar ik maak nauwelijks gebruik van playlists waaraan blijkbaar nadelen kleven als ik het lees.
Een album spelen is ook gewoon een playlist spelen hoor... Je selecteert de inhoud van de lijst alleen anders...

Ik ben best tevreden met de Moon (Simaudio) app. Stabiel en na even wennen prima bruikbaar. Ik gebruik daarnaast ook de app van Tidal zelf. Via Tidal Connect werkt het ook prima met mijn streamer. Ik gebruik ze door elkaar.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Kwabbernoot

Quote from: musfed on June 14, 2022, 17:43:45
Ik ben erg tevreden over Bluos. Maar ik maak nauwelijks gebruik van playlists waaraan blijkbaar nadelen kleven als ik het lees.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hier ook een tevreden Bluos gebruiker. Ik speel albums van mijn NAS af via de prima folderstructuur en verder gebruik ik Tidal welke ook prima geïntegreerd is. In Tidal heb ik een paar (5?) playlists maar verder gebruik ik ze niet. Ik speel ook bijna nooit enkele nummers af. Bijna altijd gehele albums.
Wel vind ik de app af en toe onlogisch. Als je de huidige lijst wilt legen moet je eerst onder, dan boven, dan weer onder en vervolgens in het midden van het scherm tikken. Raar.

Groeten...

Nlmike

Quote from: Kwabbernoot on June 14, 2022, 18:22:25
Hier ook een tevreden Bluos gebruiker. Ik speel albums van mijn NAS af via de prima folderstructuur en verder gebruik ik Tidal welke ook prima geïntegreerd is. In Tidal heb ik een paar (5?) playlists maar verder gebruik ik ze niet. Ik speel ook bijna nooit enkele nummers af. Bijna altijd gehele albums.
Wel vind ik de app af en toe onlogisch. Als je de huidige lijst wilt legen moet je eerst onder, dan boven, dan weer onder en vervolgens in het midden van het scherm tikken. Raar.

Groeten...

Het meest irritante is dat wanneer je je favorites browsed, van een paar honderd artiesten, het in een dynamische volgorde staat, die "kennelijk" gebaseerd zijn op voorkeur. Resultaat, je vind niks..

Het is verder wel stabiel, dus dat is wel fijn.
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

Nlmike

Quote from: Jazzman on June 14, 2022, 17:04:50
Ik ben al jaren tevreden met mijn Aurender en Aurender app. Ik herken je verhaal, ik krijg al rode vlekken als iets niet werkt. Of dat gapless niet werkt. Mijn keuze voor Aurender is zeker voor 75% bepaald vanwege de app....

Ik heb naar die g1 (?) zitten kijken, precies in het juiste budget, maar dan moet ik dus een apple kopen als afstandsbediening....

Ik ben benieuwd hoe die als een voorversterker fungeert. Ziet er allemaal wel erg mooi uit :)
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

Nlmike

Quote from: Jazzman on June 14, 2022, 17:04:50
Ik ben al jaren tevreden met mijn Aurender en Aurender app. Ik herken je verhaal, ik krijg al rode vlekken als iets niet werkt. Of dat gapless niet werkt. Mijn keuze voor Aurender is zeker voor 75% bepaald vanwege de app....

Ik lees net dat je ook een web interface hebt? Kan je daar alles mee? Ben wel benieuwd:)

Thanks!
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

gerard123

Ik heb een Bluesound node maar gebruik de app alleen soms als ik lokale muziek van mijn nas wil spelen. Het overgrote deel loopt via Spotify Connect. Beneden heb ik nog wat Sonos spullen en die app vind ik erg goed. Hoewel ook daar voornamelijk Spotify Connect.

Peerless Monster

#9
Ik ben helemaal Fan van de Sonos app. Maar de DCS software werkt flawless. Ook groot fan geworden van die laatste. Draai met Qobuz.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

katwax

Als je niet wil vastzitten aan de app van het merk is Roon mogelijk de investering waard.
Moesten ze Spotify ondersteunen zou ik het zeker overwegen, maar persoonlijk vind ik een LMS meer dan voldoende.
Echter heb ik tijdens sommige sessie Roon al kunnen gebruiken en zowel Qobuz als Tidal integratie werkte probleemloos.

InnuOs lijkt mij tevens ook niet verkeerd, maar nog maar vluchtig gezien tijdens een demo.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

frank2

De Lightning app van auralic is zeer goed nooit problemen mee.
De voorversterker van de altair g1 is digitaal, en minder dan de analoge vv van de veel duurdere g2.1 welke echt goed is, beter dan menig vv.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Prima ervaringen met de Auralic Lightning app en evenzo met de BluOs app.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Nlmike

Quote from: frank2 on June 15, 2022, 08:42:10
De Lightning app van auralic is zeer goed nooit problemen mee.
De voorversterker van de altair g1 is digitaal, en minder dan de analoge vv van de veel duurdere g2.1 welke echt goed is, beter dan menig vv.

Ben best blij met mijn spullen, rustig aan het kijken voor alsmde oudere Marantz er mee zou stoppen. Zo'n g2, iets zegt me dat dat een hele grote stap omhoog is lol.

Je wil inderdaad geen digitale volume control hebben.
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

Peerless Monster

Quote from: frank2 on June 15, 2022, 08:42:10
De Lightning app van auralic is zeer goed nooit problemen mee.
De voorversterker van de altair g1 is digitaal, en minder dan de analoge vv van de veel duurdere g2.1 welke echt goed is, beter dan menig vv.

Ik heb een tijd lang een Altair G1 gehad en ik had alleen maar ruzie. Viel continue uit. Zowel iphone 7,8 als 12 en xr. Netwerkproblemen heb ik niet.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Zou goed kunnen dat de plaats waar hij stond voor interventie zorgde ik heb dat met mijn huidige  altair, onder de tv grote problemen ernaast geen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on June 16, 2022, 09:32:25
Zou goed kunnen dat de plaats waar hij stond voor interventie zorgde ik heb dat met mijn huidige  altair, onder de tv grote problemen ernaast geen.

Hey Frank,

Dat zal in mijn geval niet zijn. Ik heb hem ook op meerdere plaatsen gehad, omdat ik nogal wat wissel, maar elke keer dezelfde issues. Ook met andere software versies op de altair.
Werd er niet blij van, daarom ook gekozen voor een goed product. De DCS Bridge.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nlmike

Quote from: Peerless Monster on June 16, 2022, 09:34:17
Hey Frank,

Dat zal in mijn geval niet zijn. Ik heb hem ook op meerdere plaatsen gehad, omdat ik nogal wat wissel, maar elke keer dezelfde issues. Ook met andere software versies op de altair.
Werd er niet blij van, daarom ook gekozen voor een goed product. De DCS Bridge.

Wired of met wifi?
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

Peerless Monster

#18
Quote from: Nlmike on June 16, 2022, 13:10:38
Wired of met wifi?

Beide. Voor mij geen Auralic meer.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nlmike

Quote from: Peerless Monster on June 16, 2022, 09:34:17
Hey Frank,

Dat zal in mijn geval niet zijn. Ik heb hem ook op meerdere plaatsen gehad, omdat ik nogal wat wissel, maar elke keer dezelfde issues. Ook met andere software versies op de altair.
Werd er niet blij van, daarom ook gekozen voor een goed product. De DCS Bridge.

Net dat ding opgezocht en holy bleep, wat een bla bla op die site zeg..... en het is zover ik kan zien gewoon een streamer. Dus hoe dit dan anders zou zijn snap ik niet.

Even los van hoe het klinkt. Iedere streamer download de file lokaal, daarna speelt de ze hem af. En gezien tcp ip en bijv. Flac files interne error checks hebben, komt deze altijd 100% aan. Zo niet wordt een datapacket gewoon opnieuw binnen gehaald.

Live streaming gaat via upd, daar kan nog wel eens iets verloren gaan, maar dat ,igt aan het protocol, dus een apparaat lost dat niet op.

Dit verhaal had wel wat red flags... Maar goed, als het mooi klinkt prima natuurlijk
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

Graphtuner

ik heb ook wisselende ervaringen met auralic... mijn aries mini zit wired aan mijn netwerk.
Als ik de ipad neem en ik wil via de auralic app iets afspelen dan vind hij 9 op de 10 keer géén speler en moet ik ergens iets afleggen en weer op enz enz...
Als ik de ipad neem en ik wil via tidal app iets afspelen dan vind hij 2 op de 10 keer géén speler...
best frustrerend eigenlijk.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Nosferatu

Quote from: Graphtuner on June 16, 2022, 13:22:07
ik heb ook wisselende ervaringen met auralic... mijn aries mini zit wired aan mijn netwerk.
Als ik de ipad neem en ik wil via de auralic app iets afspelen dan vind hij 9 op de 10 keer géén speler en moet ik ergens iets afleggen en weer op enz enz...
Als ik de ipad neem en ik wil via tidal app iets afspelen dan vind hij 2 op de 10 keer géén speler...
best frustrerend eigenlijk.
Herkenbaar, ook de reden dat m'n AURALiC Aries mini uit m'n set is geknikkerd. Gebruik nu een Denon DNP-800NE HEOS streamer en bevalt prima. De app is niet de mooiste maar werkt wel. Overigens uitsluitend NAS/USB voor hi-res data en TuneIn voor digitale radio, Tidal, Spotify etc. gebruik ik niet.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Faxe

Nog steeds heel tevreden met mijn Roon Liftetime account  :headbanging:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

JoWa

Ik had ook elke keer als je de app opstarte of even wisselde tussen apps, dat de verbinding met de Aries Mini wegviel.
De Aries Mini heeft verder last van een berucht probleem: witte exemplaren verkleuren sterk doordat ze aardig wat warmte ontwikkelen.

Overgestapt naar een Linn Akurate DSM doordat ik m'n set heb omgegooid (van passieve naar aktieve speakers) en nog geen spijt ervan gehad.

Een Linn DS(M) kan je dus ook op je lijst zetten.
Enige wat de oudere generaties missen, is een USB ingang. Mocht je daarmee kunnen leven, heb je vooral met een DSM een pracht van een streamer annex voorversterker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Nlmike

Overgestapt naar een Linn Akurate DSM doordat ik m'n set heb omgegooid (van passieve naar aktieve speakers) en nog geen spijt ervan gehad.

Een Linn DS(M) kan je dus ook op je lijst zetten.
Enige wat de oudere generaties missen, is een USB ingang. Mocht je daarmee kunnen leven, heb je vooral met een DSM een pracht van een streamer annex voorversterker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
[/quote]

Erg jammer van die app en plastic, dan geeft toch best wat issues aan.....

Die Lynn zal ik eens naar kijken, heb geen usb nodig, heb wel passieve speakers op de poweramp, als dst gewoon samenwerkt prima :)
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.