Cd doosjes vervangen door plastic hoesjes

Started by jeepee, July 14, 2022, 20:32:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeepee

Omdat mijn cd verzameling ruimte te kort komt overweeg ik (uit armoede) om plastic hoesjes aan te schaffen waar naast de cd ook het boekje en de achterkant in kan. Iemand ervaring er mee. Tips mbt bepaalde merken ook welkom.

Rowdy

- CD Softcover, deze gebruik ik. Je hebt ze voor zowel enkel CD als dubbel CD.
- FleecePack

likki


jeepee

Quote from: Rowdy on July 14, 2022, 20:37:55
- CD Softcover, deze gebruik ik. Je hebt ze voor zowel enkel CD als dubbel CD.
- FleecePack
Die CD Softcover zijn fors duurder dan Fleecepack. Zijn er grote verschillen?

chansig

Jarenlang Fleecepack gebruikt. Ik was daar heel erg tevreden mee.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Quote from: chansig on July 15, 2022, 07:19:08
Jarenlang Fleecepack gebruikt. Ik was daar heel erg tevreden mee.

Gr. Hans

^^   
+1
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

likki

CD Softcover heeft zeker een betere kwaliteit.
Ik gebruik ze al een jaar of 15, zijn nog even mooi als toen.
Ik heb wel een paar keer een goedkoper alternatief geprobeerd, maar dan merk je zeker het verschil!

chansig

Mijn fleecepack waren dat na 4/5 jaar ook nog helemaal strak en mooi. Vervolgens alle cd's verkocht. Geen 15 maar toch. Ik zag van de week nog ergens een verdwaalde cd liggen en het hoesje daarvan was ook nog helemaal oke. Dan hebben we het volgens mij al wel over 7 a 8 jaar.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Heb nu minstens 9 jaar de CD Softcover. De afmetingen hoogte x breedte is ongeveer gelijk aan de afmetingen van een CD doos. Kwaliteit is zeer goed. Nadeel wat ik meemaak is dat bij sommige CD's van de jaren '80 het inkt van de CD aflaat op het hoesje.


Fleecepack heb ik een proef exemplaar thuis gehad. De hoogte is hoger dan van een CD doos. Het materiaal voelt zachter aan dan van CD Softcover.

chansig

#9
Klopt dat het zachter is. Maar dat vond ik juist wel prettiger. Het erin doen van de voor- en achterkant heeft nooit een probleem gegeven. Nou wel...heeeeeel soms was een achterkant hiet passend. Geen idee wat de reden hiervan was. Beetje vouwen deed de truc.

Ik gebruikte een Ikea opbergdoos. Daar konden volgens mij 2 rijen langs elkaar. Zelfde hoogte als de fleecepack. Drie dozen en daar stonden dan 14 a 1500 cd's in.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Ik gebruik de Ikea Kallax lade's. Er passen 2 rijen naast elkaar van links naar rechts.

jeepee

Quote from: chansig on July 16, 2022, 10:25:48


Ik gebruikte een Ikea opbergdoos. Daar konden volgens mij 2 rijen langs elkaar. Zelfde hoogte als de fleecepack. Drie dozen en daar stonden dan 14 a 1500 cd's in.

Gr. Hans
Dank. Nuttige tip! Welke Ikea opbergdoos precies.

jeepee

Quote from: Rowdy on July 16, 2022, 14:14:48
Ik gebruik de Ikea Kallax lade's. Er passen 2 rijen naast elkaar van links naar rechts.
Dank. Ook goed om te weten.

chansig

Quote from: jeepee on July 16, 2022, 14:52:21
Dank. Nuttige tip! Welke Ikea opbergdoos precies.

Geen idee. Zwart.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Quote from: chansig on July 16, 2022, 09:53:21
Mijn fleecepack waren dat na 4/5 jaar ook nog helemaal strak en mooi. Vervolgens alle cd's verkocht. Geen 15 maar toch. Ik zag van de week nog ergens een verdwaalde cd liggen en het hoesje daarvan was ook nog helemaal oke. Dan hebben we het volgens mij al wel over 7 a 8 jaar.

Gr. Hans
Ik denk dat ik al minimaal 14 jaar fleecepacks gebruik.  Geen enkel probleem mee ondervonden

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL