Beetje vreemde vraag misschien, maar ik heb sinds 2 dagen een schat van een viervoeter in huis...en ik moet haar zo nu en dan toch even (max 1 à 2u) alleen laten om bvb naar de winkel te gaan of de huisarts.
Nu lijkt ze dit heel mooi en zonder issues te doen, ze ligt meestal als ik terugkom op exact dezelfde plek als wanneer ik de deur dichttrok, maar ik zou voor mijn eigen gemoedsrust toch eens willen zien wat ze zoal doet en hoe haar gedrag in het algemeen is als ik er niet bij ben. Ik woon immers in een flatgebouw en als ze bvb 2 minuten gaat staan blaffen ga ik gegarandeerd boze buren krijgen...nu doet ze dat niet als ik er ben, maar wie weet als ze alleen is

Idee is dus een camera in huis te kunnen zetten/hangen/leggen, niet vast geïnstalleerd, die de woonkamer (waar ze meestal ligt) met een breedhoek lens kan filmen.
Ik ben een absolute noob op het vlak van dit soort dingen, dus mijn eerste idee was een goedkope 'action camera' te kopen, maar misschien zijn er wel slimmere/handiger alternatieven.
't meest praktisch lijkt me bvb dat er draadloos verbinding kan worden gemaakt met mijn laptop (Mac!) die hier 24/7 aan staat en ik niet de hele tijd met kabeltjes en/of geheugenkaarten in de weer ben.Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!

ohja, prijs bij voorkeur zo laag mogelijk, ik hoef geen 4K of hoger, geen slow motion, geen poespas qua beeldverwerking.