camera voor opname in huis

Started by Dirk, June 5, 2022, 11:52:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Beetje vreemde vraag misschien, maar ik heb sinds 2 dagen een schat van een viervoeter in huis...en ik moet haar zo nu en dan toch even (max 1 à 2u) alleen laten om bvb naar de winkel te gaan of de huisarts.
Nu lijkt ze dit heel mooi en zonder issues te doen, ze ligt meestal als ik terugkom op exact dezelfde plek als wanneer ik de deur dichttrok, maar ik zou voor mijn eigen gemoedsrust toch eens willen zien wat ze zoal doet en hoe haar gedrag in het algemeen is als ik er niet bij ben. Ik woon immers in een flatgebouw en als ze bvb 2 minuten gaat staan blaffen ga ik gegarandeerd boze buren krijgen...nu doet ze dat niet als ik er ben, maar wie weet als ze alleen is  :unsure:

Idee is dus een camera in huis te kunnen zetten/hangen/leggen, niet vast geïnstalleerd, die de woonkamer (waar ze meestal ligt) met een breedhoek lens kan filmen.
Ik ben een absolute noob op het vlak van dit soort dingen, dus mijn eerste idee was een goedkope 'action camera' te kopen, maar misschien zijn er wel slimmere/handiger alternatieven.

't meest praktisch lijkt me bvb dat er draadloos verbinding kan worden gemaakt met mijn laptop (Mac!) die hier 24/7 aan staat en ik niet de hele tijd met kabeltjes en/of geheugenkaarten in de weer ben.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!  :coffee:

ohja, prijs bij voorkeur zo laag mogelijk, ik hoef geen 4K of hoger, geen slow motion, geen poespas qua beeldverwerking.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jean Sibelius

 Dirk,

Ik gebruik (hiervoor) zelf Ring. Toen onze pup nog jong was hadden we ook op strategische punten in de woonkamer dergelijke camera's neergezet en werkt prima!

Succes met de opvoeding :colgate:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Dirk

#2
Het is geen pup (wel nog wat opvoeding nodig :D), ze is 5j jong en ik heb haar geadopteerd uit het asiel waar ik al enkele weken met haar ging wandelen en dus enigszins wist 'wie' ik in huis haalde...al valt ze hier bij mij nog veel beter mee dan ik vooraf had durven hopen :inlove:

vwb de Ring, ik heb even gekeken naar hun producten en wat me opvalt is dat ik een abbo van 3€/mnd moet afsluiten als ik 'opgenomen' beelden wil bekijken (iets wat ik altijd zal doen, want 'live' ga ik ze echt niet de hele tijd willen/kunnen volgen op een app), die extra kost is iets waar ik niet aan wil...al lijkt het me verder wel een heel mooi systeem wat alles biedt wat ik zoek binnen een prijsklasse die ik nog behapbaar vind. :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bama

#3
Eufy Dirk!
Is maar €50 en pan tilt zoom, kan honden volgen en zelfs te programmeren dat hij iets tegen de hond roept als hij ergens komt wat niet mag.

https://eu.eufylife.com/products/t8410?39620921032856&variant=39620921032856&utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliate


https://youtu.be/3guej_1vT-4

katwax

Dirk wil je live kunnen kijken op je gsm als je weg bent of moet je een opname hebben? Of beide kan ook
Action cam heeft meestal geheugenslot, maar om live vanop afstand te kijken is dit meestal via online service waarvoor je maandelijks moet betalen.
Bij Foscam heb je wel camera's waarin je geheugenkaart kan steken en live kijken + wireless.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

#5
Ik wil vooral op kunnen nemen op ingebouwde lokale opslag (of opslag op mijn laptop?) en weergeven op de Macbook die hier toch 24/7 aan staat, dus alles wat er 'meer' wordt aangeboden is leuk maar geen must voor mij.

abbo erbij nemen doe ik echt niet, heb geen zin in extra kosten.

live kijken op gsm is dus ook zo'n extra die ik niet hoef, mag er dus allemaal bij maar moet van mij zeker niet.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Bij Foscam zou je volgens mij Foscam X3 Wit kunnen nemen, kan ssd in indien gewenst.

Wat ook kan is je webcam gewoon gebruiken als "security cam", zeker als dit maar iets tijdelijk is en je computer toch 24/7 opstaat. Voor Mac zal je is moeten zoeken, maar iets als dit bedoel ik dan -> http://codeminders.com/isentry/#:~:text=iSentry%20is%20a%20webcam%20security,any%20motion%20activity%20be%20detected. of https://athome-video-streamer.en.uptodown.com/mac
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

TopGun2010

Erg tevreden met Arlo zonder abo. Ook genoeg op Mp te vinden.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Hannibal_

#8
Net 3x deze besteld:

https://www.tp-link.com/nl/home-networking/cloud-camera/tapo-c210/#overview

Hoge resolutie, beweging detectie, 360 graden draaibaar, twee weg communicatie....

Geen abonnement nodig, tot 32 camera's op de app.

Ohhh 45€ via bol
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Dirk

Quote from: Hannibal_ on June  5, 2022, 15:59:31
Net 3x deze besteld:

https://www.tp-link.com/nl/home-networking/cloud-camera/tapo-c210/#overview

Hoge resolutie, beweging detectie, 360 graden draaibaar, twee weg communicatie....

Geen abonnement nodig, tot 32 camera's op de app.

Ohhh 45€ via bol
ziet er prima uit, alleen nog wel een aparte SD-kaart die je erbij moet kopen als je wil opnemen...of mis ik wat?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Hannibal_

Quote from: Dirk on June  5, 2022, 16:49:33
ziet er prima uit, alleen nog wel een aparte SD-kaart die je erbij moet kopen als je wil opnemen...of mis ik wat?

Yep...
Ik heb 3x 128GB er bij gekocht.
15€/st

De UHD resolutie stond me wel aan.
Veel is best okay, maar gelimiteerd tot HD
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Dirk

Quote from: katwax on June  5, 2022, 15:46:28
Bij Foscam zou je volgens mij Foscam X3 Wit kunnen nemen, kan ssd in indien gewenst.

Wat ook kan is je webcam gewoon gebruiken als "security cam", zeker als dit maar iets tijdelijk is en je computer toch 24/7 opstaat. Voor Mac zal je is moeten zoeken, maar iets als dit bedoel ik dan -> http://codeminders.com/isentry/#:~:text=iSentry%20is%20a%20webcam%20security,any%20motion%20activity%20be%20detected. of https://athome-video-streamer.en.uptodown.com/mac

even die iSentry geïnstalleerd en dat werkt perfect. :thumbs-up:

alleen vreemd dat mijn oude (echt oude!) USB webcam niet blijkt te werken op de Macbook, dus ik zal wslk nog even een nieuwe camera aan moeten schaffen als ik dit een beetje praktisch wil gaan inzetten, want de camera vd Macbook zelf is geen optie omdat die gewoon niet de juiste richting filmt.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Dirk on June  5, 2022, 17:17:12
even die iSentry geïnstalleerd en dat werkt perfect. :thumbs-up:

alleen vreemd dat mijn oude (echt oude!) USB webcam niet blijkt te werken op de Macbook, dus ik zal wslk nog even een nieuwe camera aan moeten schaffen als ik dit een beetje praktisch wil gaan inzetten, want de camera vd Macbook zelf is geen optie omdat die gewoon niet de juiste richting filmt.
Je hele mac juist zet om te filmen is natuurlijk minder handig dan een webcam, maar ik dacht aan je zeer beperkte eisen dat het een optie zou zijn met een simpele webcam.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: Hannibal_ on June  5, 2022, 15:59:31
Net 3x deze besteld:

https://www.tp-link.com/nl/home-networking/cloud-camera/tapo-c210/#overview

Hoge resolutie, beweging detectie, 360 graden draaibaar, twee weg communicatie....

Geen abonnement nodig, tot 32 camera's op de app.

Ohhh 45€ via bol
die is idd ook interessant, hoeft de Macbook weer niet 24/7 'wakker' te blijven wegens de app ::)

Bij Coolblue de C200 nu samen met een 64GB kaartje voor slechts 48€, lijkt me wel mooie deal
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

#14
Quote from: katwax on June  5, 2022, 17:38:40
Je hele mac juist zet om te filmen is natuurlijk minder handig dan een webcam, maar ik dacht aan je zeer beperkte eisen dat het een optie zou zijn met een simpele webcam.
bij een normale mens (:D) is dat zeker een optie, maar hier hangen er al 2 USB-C adapters aan en is het dus niet zo dat ik hem telkens ik de hond alleen laat 'even' goed ga kunnen richten
en een klassieke USB webcam heeft dan weer niet de voordelen van een IP-cam, breedhoek etc...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Tien

Ik gebruik hier een oude smartphone voor met Alfred Camera (https://alfred.camera/)
Je kunt dan live beelden bekijken met je eigen telefoon. Hij gaat vanzelf opnemen als de hond gaat bewegen, wel steeds korte opnames van matige kwaliteit, maar voldoende om te zien wat er gebeurt. Geen groothoek voor zover ik weet.
Voorwaarde voor de camera telefoon is dat die op je Wifi netwerk zit. Met je 'eigen' smartphone kan je via het mobiele netwerk kijken, dus als je onderweg bent.

Mocht je een Synology NAS hebben, dan kan je ook een Synology surveillance compatible camera overwegen. Dan is opslag geen issue meer.

Dirk

bedankt voor de tips, maar ondertussen zo'n Tapo C-200 bij Coolblue besteld, als die toch onverhoopt tegenvalt gaat het gewoon retour
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Hannibal_

#17
Quote from: Dirk on June  5, 2022, 23:34:09
bedankt voor de tips, maar ondertussen zo'n Tapo C-200 bij Coolblue besteld, als die toch onverhoopt tegenvalt gaat het gewoon retour

Ja, ik heb ook naar de C200 gekeken, die worden inderdaad wel erg scherp aangeboden.
Ik ben toch maar voor de C210 gegaan, vanwege de hogere resolutie (ook omdat het zoomen digitaal is).
Maar HD lijkt me voor je doel zeker goed genoeg.

Benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Zelf krijg ik ze als het goed is morgen.
Misschien maar vrij nemen  ;D ;D ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Ik heb ze binnen.

Werken super.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Dirk

Ik heb "ze" ook binnen...dus fout besteld, want ik moest maar één camera en een kaart, heb er nu 2 en geen kaart  :blush:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Hannibal_

#20
Quote from: Dirk on June  7, 2022, 19:39:44
Ik heb "ze" ook binnen...dus fout besteld, want ik moest maar één camera en een kaart, heb er nu 2 en geen kaart  :blush:

Of is het fout geleverd?
2 camera's kan toch haast niet voor het bedrag dat je noemde?

Geeft weer wel extra gedoe idd...

Ik zit nog te wachten op de SD kaartjes (wist ik van te voren hoor), hopelijk komen die vandaag binnen.

Ik heb gisteren nog wel het berichtgeving systeem wat strakker ingeregeld, ik werd gek van de bewegingsmeldingen  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Dirk

bedrag wat ik noemde was correct voor één camera + kaart...ik heb gewoon later het foute besteld, setje van 2 kost bij hen 58€
retouren zet ik pas in gang nadat het juiste is geleverd (wslk vandaag)...wie weet ben ik zo enthousiast vh product dat ik er straks gewoon 3 ga gebruiken  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Hannibal_

Quote from: Dirk on June  8, 2022, 07:38:38
bedrag wat ik noemde was correct voor één camera + kaart...ik heb gewoon later het foute besteld, setje van 2 kost bij hen 58€
retouren zet ik pas in gang nadat het juiste is geleverd (wslk vandaag)...wie weet ben ik zo enthousiast vh product dat ik er straks gewoon 3 ga gebruiken  :D

Dat zat ik ook te denken...
Wil je the cute doggy niet in het hele huis kunnen volgen?

Now you can!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.